dokument_przewodni.docx
|
Szanowni Państwo,
Zgodnie z nadesłaną prośbą o udostępnienie informacji dotyczących wirusa SARS-CoV-2 odpowiadamy:
|
instrukcja_nr_1.pdf
|
Instrukcja nr 1 z dnia 10.04.2020
Instrukcja postępowania z pacjentką zakażoną/podejrzaną o COVID-19, rodzącą, wymagającą CC,
10.
11.
12.
zabiegu ginekologicznego lub operacji ginekologicznej, której nie można odesłać
Poród/zabieg ginekologiczny odbywa się w sali 156, Oddział Endokrynologii-Ginekologicznej/ Obserwacyjno-Zakaźnym
Dziecko po urodzeniu przebywa w sali 158
W ciągu dnia, tzn. w godz. 7.30- 15.05 porody i zabiegi ginekologiczne obsługuje personel lekarski wyznaczony przez Kierownika Kliniki Położnictwa i Ginekologii, a w godzinach popołudniowych i w nocy oraz w dni świąteczne lekarz dyżurny Izby Przyjęć i Lekarz Nadzorca.
Do porodu w godz. 7.00 — 14.35 przychodzi położna z Bloku Porodowego wyznaczona przez Położną
Oddziałową a w godzinach 14.35 - 7.00 i w dni świąteczne wyznaczona przez lekarza nadzorcę.
. Personel Izy Przyjęć powiadamia zespól neonatologiczny z OITN, zespół ds. zakażeń o przyjęciu
pacjentki z podejrzeniem COVID-19.
Zabiegi ginekologiczne obsługują położne z Oddziału Endokrynologii.
W przypadku konieczności wsparcia położnych w Oddziale Endokrynologii w godz. 7.00 : 14.35 przychodzi położna z Oddziału Ginekologii / MICH wyznaczone przez Położne Oddziałowe a w godzinach popołudniowych i w nocy oraz w dni świąteczne położna wyznaczona przez lekarza nadzorcę. Personel do opieki nad pacjentkami zakłada na odzież roboczą fartuch barierowy, czepek, maskę, gogle, rękawiczki w sali nr 161 — śluza czysta .
Procedury ginekologiczno- położnicze (cięcia cesarskie, zabiegi operacyjne, krótkie zabiegi oraz porody drogami natury) realizowane są w sali 156.
Personel do wyżej wymienionych procedur (lekarz nadzorca, lekarz Izby Przyjęć, 2 instrumentariuszki, II anestezjolog, położna, pielęgniarka anestezjologiczna dyżurna, neonatolog, pielęgniarka neonatologiczna) przebiera się w Śluzie Czystej - sala 161, w odzież jednorazową oraz zestaw środków ochrony osobistej (kombinezon, maska, gogle, 1 parę rękawiczek).
Ciągłość pracy w czasie dyżuru zapewniają lekarz starszy i młodszy Sali Porodowej, I anestezjolog, pielęgniarka anestezjologiczna z Sali Nadzoru Poznieczuleniowego, lekarz nadzorujący i lekarz izbowy wyznaczeni jako zastępujący.
W Instrumentarium/Śluzie barierowej w przypadku CC i operacji ginekologicznej personel dezynfekuje pierwsza parę rękawiczek, zakłada fartuch operacyjny i rękawice jałowe.
Po porodzie dziecko w jałowej serwecie jest przekazywane w Śluzie barierowej przez operatora zespołowi neonatologicznemu. Zespół neonatologiczny nie wchodzi do sali 156!
Zespół neonatologiczny zajmuje się dalej noworodkiem w sali 158.
13.Po opuszczeniu sali personel zdejmuje odzież ochronną według instrukcji nr 4 i wyrzuca do czerwonego worka w sali 160 (śluza brudna). Gogle i przyłbice po zdjęciu wkładamy do pojemnika z 2% roztworem Sekuseptu aktiv na 15 minut po czym płuczemy, suszymy
i dezynfekujemy chusteczkami Mikrozid. Ubranie wielorazowe wyrzucamy do worka rozpuszczalnego plus worek zielony z opisem „COVID-19”, dezynfekujemy obuwie preparatem do powierzchni
14. Pacjentki podejrzane o zakażenie do czasu otrzymania wyniku w kierunku koronawirusa hospitalizowane są w Oddziale Endokrynologii Ginekologicznej/Obserwacyjno-Zakaźnym pod opieką personelu tego oddziału.
15. Pacjentki z pozytywnym wynikiem przesyłane są do szpitala przy ul. Wołoskiej w Warszawie. Szczegóły transportu z oddziału do środka transportu w instrukcji szczegółowej dotyczącej transportu.
16. Pacjentki z negatywnym wynikiem PCR są przenoszone do izolatek w Oddziale Ginekologii.
17. Personel Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/Obserwacyjno-Zakaźnym opiekujący się pacjentkami podejrzanymi o zakażenie nie opuszcza oddziału, wszelkie dostawy leków, materiałów medycznych, odbiór materiału do badań odbywa się przez osoby z innych komórek lub oddziałów.
18. Personel stosujący środki ochrony osobistej jest traktowany jak osoby, które nie miały kontaktu z osobą u której stwierdzono lub podejrzewano zakażenie koronawirusem i nie podlega kwarantannie, w każdej sytuacji wątpliwej ostateczną decyzję podejmuje Dyrekcja z zespołem ds. zakażeń (dr Agnieszka Sulikowska, mgr Beata Wojewódzka)
Sala 158 | 6425 OITN pielęgniarki | 61 5
Sala 156 OITN lekarz ' 6431, 6255 | 509-201-713
Blok operacyjny | Agnieszka Sulikowska
(zespół ds. zakażeń) Izba Przyjęć Beata Wojewódzka : 600-910-929
(zespół ds. zakażeń)
Dr Renata Bokinic ! 607-166-218 Dorota Zadrożna ! 604-943-688 i ( oddziałowa OITN) |
Odbiór materiałów do badań: w godz. 8.00 — 18.00 MLM tel. 6429 w godz. 18:00 — 8.00 MILA tel. 6143
|
instrukcja_nr_2.pdf
|
Instrukcja nr 2 z dnia 10.04.2020 Instrukcja postępowania z noworodkiem matki zakażonej/podejrzanej o COVID-19
Poród odbywa się w sali 156, Oddział Endokrynologii Ginekologicznej (PSN i CC)
. Zespół neonatologiczny otrzymuje informacje z Izby Przyjęć o przyjęciu pacjentki.
Położna prowadząca poród informuje telefonicznie zespół OITN o zbliżającym się porodzie. Lekarz i pielęgniarka w Sali 161 oznakowanej jako śluza czysta przebierają się w komplet flizelinowy jednorazowy i zestaw środków ochrony osobistej ( fartuch barierowy plus ochraniacze na buty, maska, gogle lub przyłbica, rękawiczki )
Dziecko odbieramy w śluzie barierowej.
5. Zespół neonatologiczny nie wchodzi na salę 156
10.
11.
12.
W sali 158 odbywa się badanie dziecka, pobranie materiałów na PCR oaz innych wg zleceń lekarskich, zostają na tej sali z dzieckiem do odwołania. Lekarz / pielęgniarka opiekujący się noworodkiem wzywają telefonicznie personel z OITN, który dostarczy na wózku leki. Noworodkiem w inkubatorze do momentu ewentualnego transportu zostaje na sali 158 pielęgniarka z OITN i wrazie potrzeby lekarz neonatolog.
Po opuszczeniu sali personel zdejmuje odzież ochronną według instrukcji nr 4 i wyrzuca do czerwonego worka w sali 160 (Śluza brudna). Gogle i przyłbice po zdjęciu wkładamy do pojemnika z 2% roztworem Sekuseptu aktiv na 15 minut po czym płuczemy, suszymy i dezynfekujemy chusteczkami Mikrozid. Ubranie wielorazowe wyrzucamy do worka rozpuszczalnego plus worek zielony z opisem „„COVID-19”, dezynfekujemy obuwie preparatem do powierzchni
Po ujemnym wyniku testu na obecność wirusa CoV2 matka i noworodek przekazywani są do pojedynczej sali w oddziale Ginekologii
Po pozytywnym wyniku testu na obecność wirusa CoV2 i podjęciu decyzji przez lekarza dyżurnego, Izba Przyjęć organizuje transport pacjentki i dziecka ( oddzielne transporty) do Szpitala przy ul. Wołoskiej (MSWiA).
Po uzyskaniu informacji, że transport przyjechał po pacjentkę i dziecko, położna z Oddziału Endokrynologii sprawdza czy szlak transportowy: Oddział Endokrynologii — winda osobowa oznaczona „zarezerwowane dla COVID-19” do poziomu 0 są puste, nie ma pacjentów i personelu, powiadamia personel z Izby Przyjęć aby nikt nie wsiadł do windy na poziomie 0.
Transport noworodka odbywa się w inkubatorze, w którym przebywał. Jeżeli wymaga wspomagania oddechowego jest wentylowany workiem Ambu. Noworodek transportowany jest do drzwi łączących Oddział Endokrynologii z korytarzem przy windzie osobowej oznaczonej „zarezerwowane dla COVID-19”. Tam na dziecko czeka Zespół Karetki RN.
13. Personel stosujący środki ochrony osobistej jest traktowany jak osoby, które nie miały kontaktu z osobą u której stwierdzono lub podejrzewano zakażenie koronawirusem i nie podlega kwarantannie, w każdej sytuacji wątpliwej ostateczną decyzję podejmuje Dyrekcja z zespołem
ds. zakażeń (dr Agnieszka Sulikowska, mgr Beata Wojewódzka)
Telefony kontaktowe:
Sala 158 | 6425 OITN pielęgniarki Sala 156 OITN lekarz ' 6431, 6255
Blok operacyjny Agnieszka Sulikowska 1 509-20 1-713
| (zespół ds. zakażeń) Izba Przyjęć | Beata Wojewódzka : 600-910-929 | (zespół ds. zakażeń) | | 604-943-688
1 1 i 1 i 1 i 1 1
| Doc. Renata Bokiniec 607-166-218 Dorota Zadrożna ( oddziałowa OITN)
Odbiór materiałów do badań: w godz. 8.00 — 18.00 MLM tel. 6429 w godz. 18:00 — 8.00 MLA tel. 6143
|
instrukcja_nr_3.pdf
|
90
10.
11.
12.
13.
Instrukcja nr 3 z dnia 10.04.2020
Transport pacjentki zakażonej/podejrzanej o zakażenie koronawirusem
Pacjentka z gabinetu nr 44 z Izby Przyjęć obserwacyjno-izolacyjnej i w sytuacjach nagłych z gabinetu nr 2 Izby Przyjęć, transportowana jest przez położna i lekarza przyjmujących pacjenta na wózku zabezpieczonym jednorazowym, nieprzemakalnym podkładem. Pacjentka ubrana jest w maskę chirurgiczną i fartuch flizelinowy ( bez zdejmowania ubrań prywatnych).
Położna Izby Przyjęć zabezpiecza ciąg komunikacyjny tzn. sprawdza czy na trakcie przejazdu nie ma osób postronnych, jeśli są informuje je o konieczności przejścia w bezpieczne miejsce i jednocześnie odpowiedzialna jest za oznakowanie użytej windy
( krzyżujące się taśmy czarno —żółte i informacja STOP).
Pacjentka transportowana jest do Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwacyjno — Zakaźnego windą osobową oznaczoną „zarezerwowane dla COVID — 19”, do miejsca docelowego (gab. 156 lub sala chorych).
Po transporcie na każdym piętrze windę należy oznaczyć w taki sposób aby nikt przypadkowo z niej nie skorzystał ( parter, 1 piętro, 2 piętro) — patrz pkt. 2.
Pracownik utrzymania czystości z Izby Przyjęć myje i dezynfekuje trakt komunikacyjny do Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwacyjno — Zakaźnego oraz windę transportową , którą odbywał się transport.
Personel sprząta po porozumieniu z zespołem ds. zakażeń.
Personel sprząta w środkach ochrony osobistej tzn. fartuch barierowy, czepek, maska, gogle, ochraniacze na buty, rękawiczki.
Po dekontaminacji winda może być ponownie używana.
W razie potrzeby transport sanitarny dla pacjentki z potwierdzonym zakażeniem koronawirusem organizuje personel Izby Przyjęć.
Zewnętrzny transport sanitarny odbiera pacjentkę z Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwacyjno - Zakażnego.
Transport odbywa się tym samym traktem i windą , którym transportowano pacjentkę do oddziału i personel Izby Przyjęć zabezpiecza ciąg komunikacyjny.
Po przetransportowaniu pacjentki pracownik utrzymania czystości z Izby Przyjęć myje i dezynfekuje trakt komunikacyjny do wyjścia przy podjeździe dla karetek. oraz windę transportową.
Po dekontaminacji winda może być ponownie używana.
|
instrukcja_nr_4.pdf
|
INSTRUKCJA UŻYWANIA ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ
RACGEUCH
Zakładanie Zdejmowanie
Zdejmij biżuterię i zostaw telefon. Zepnij włosy I dostosuj zarost. Napij się i skorzystajz toalety. Sprawdź, czy zestaw jest kompletny
i dopasowany. Wodoodpornym markerem opisz swój kombinezon z przodu i z tyłu.
Umuyj i zdezynFekuj ręce.
Zdejmij rękawiczki zewnętrzne w sposób chirurgiczny, czyli tak aby nie dotknąć strony brudnej.
Zdezynfekuj ręce z wciąż założonymi wewnętrznymi rękawiczkami.
Załóż i dopasuj maskę FFP3, FFP2 lub maskę chirurgiczną.
Zdejmij przyłbicę, chwytając od tyłu i odłóż ją do pojemnika dezynfekcyjnego.
Załóż i dopasuj gogle lub okulary ochronne.
Zdezynfekuj ręce z wciąż założonymi wewnętrznymi rękawiczkami.
Załóż czepek, aby obejmował uszy i całe włosy.
Rozwiąż pas Partucha i ściągnij go z ramion. Zdejmij prawy rękaw razem z rękawiczką wewnętrzną. Rękę bez rękawiczki wsuń pod lewy rękaw i zdejmij go razem z lewą wewnętrzną rękawiczką. Zdejmij ochraniacze na buty używając Parbucha. =] Nie dotykaj w rękawiczkach wewnętrznej strony | Fartucha, a po zdjęciu rękawiczek zewnętrznej!
Załóż Fartuch barierowy Zawiąż tasiemki z boku a nie z tyłu żebyś łatwo mógł je rozwiązać. Jeśli Fartuch ma na rękawach ściągacz (biały, niebarierowy „j| mankiet) wytnij w nim nożyczkami otwór na
3 kciuk - zapobiega to podciąganiu rękawa.
Załóż rękawiczki wewnętrzne na
mankiety kombinezonu. Jeśli masz tylko rękawiczki z krótkim mankietem, przyklej je taśmą do kombinezonu.
© Zdezynfekuj ręce.
Zdejmij gogle chwytając od tyłu i odłóż je do pojemnika dezynFekcyjnego.
Załóż rękawiczki zewnętrzne. możesz je zmnieniać w strefie czerwonej, podczas pracy z pacjenem, każdorazowo dezynFekując rękawiczki wewnętrzne.
0 Zdezynfekuj ręce.
Opuść bezpiecznie strefę żółtą.
ZdezynfFekuj ręce.
Poinformuj resztę zespołu o Twoim Zdejmij maskę ochronną chwytając z tyłu
wejściu do strefy czerwonej. w głowy i wyrzuć ją do czerwonego worka. "| Umyj i ponownie zdezynfekuj ręce.
NJ idź pod prysznic. Zmień ubranie.
Załóż i dopasuj przyłbicę
| ustał z inicjatywy: Procedurę opracowali: ol ao)
dr Bartosz Sadownik
(o MAU XoCYAUU KOJ JEWEŃ) CENTRUM dr Robert Becler La dr Marcin Kaczor dr Orset Stach
Autor: Justyna Dynowska
INSTRUKCJA UŻYWANIA ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ
kombinezon
Zakładanie
Zdejmij biżuterię I zostaw telefon. Zepnij włosy | dostosuj zarost. Napij się i skorzystajz toalety. Sprawdź, czy zestaw jest kompletny
I dopasowany. Wodoodpornym markerem opisz swój kombinezon z przodu i z tyłu.
Umyj i zdezynfekuj ręce.
Załóż i dopasuj maskę FFP3, FFP2 lub maskę chirurgiczną.
Załóż i dopasuj gogle lub okulary ochronne.
Załóż czepek, aby obejmował uszy i całe włosy.
Załóż kombinezon z kapturem. Zapnij prawidłowo suwak, rzepy wewnętrzne, zewnętrzne oroz rzep kołnierza.
Załóż rękawiczki wewnętrzne na
mankiety kombinezonu. Jeśli mosz tylko rękawiczki z króbkim mankietem, przyklej je taśmą do kombinezonu.
Załóż rękawiczki zewnętrzne. Możesz je zmnieniać w strefie czerwonej, podczas pracy z pacjenem, każdorazowo dezynPekując rękawiczki wewnętrzne.
Załóż i dopasuj przyłbicę
Poinformuj resztę zespołu o Twoim wejściu do strefy czerwonej.
Zdejmij rękawiczki zewnętrzne w sposób chirurgiczny, czyli tak aby nie dotknąć strony
| brudnej.
Zdezynfekuj ręce z wciąż 3) założonymi wewnętrznymi rękawiczkami.
Zdejmij przyłbicę, chwytając od tyłu i odłóż ją do pojemnika dezynFekcyjnego.
Zdezynfekuj ręce z wciąż | założonymi wewnętrznymi rękawiczkami.
Odepnij rzepy, rozszuń suwak i zdejmij kaptur wraz z czepkiem. Ściągij kombinezon z barków, a następnie rękawy razem
z rękawiczkami. Zsuń kombinezon do kolan, usiądź i zdejmij nogawki oraz ochraniacze. Wyrzuć kombinezon do czerwonego worka.
Nie dotykaj w rękawiczkach wewnętrznej strony kombinezonu, a po zdjęciu rękawiczek zewnętrznej!
Zdezynfekuj ręce.
Zdejmij gogle chwytając od tyłu i odłóż je do pojemnika dezynFekcyjnego.
) Zdezynfekuj ręce.
Opuść bezpiecznie streFę żółtą. Zdezynfekuj ręce.
Zdejmij maskę ochronną chwytając z tyłu PIĄ głowy i wyrzuć ją do czerwonego worka. Umuyj i ponownie zdezynFekuj ręce.
Idź pod prysznic. Zmień ubranie.
[UO WE WACHOWICZ)
|
instrukcja_nr_5.pdf
|
Instrukcja nr 5
z dnia 10.04.2020
Instrukcja postępowania położnych z Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/
Obserwacyjno - Zakaźnego z pacjentką zakażoną/podejrzaną o COVID-19, rodzącą, wymagającą CC, zabiegu ginekologicznego lub operacji ginekologicznej, której nie można
odesłać
Poród/zabieg ginekologiczny odbywa się w sali 156, Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/
10.
11.
Obserwacyjno - Zakaźnego Dziecko po urodzeniu przebywa w sali 158.
Do Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwacyjno - Zakaźnego personel wnosi tylko niezbędne rzeczy oraz drugi strój roboczy na zmianę.
Personel do opieki nad pacjentkami zakłada na odzież roboczą fartuch barierowy/kombinezon , czepek, maskę, gogle/przyłbice, ochraniacze na buty, rękawiczki w sali 159 ( śluza czysta).
. Z pacjentką w sali personel przebywa tylko minimalną ilość czasu potrzebną do wykonania
niezbędnych procedur.
Procedury należy komasować, pojedyncze procedury (trwające nie dłużej niż 10 min.) nie generujące aerozolu wykonujemy w masce chirurgicznej.
Procedury wymagające dłuższego czasu lub bardziej inwazyjne wykonujemy w masce FFP2/FFP3.
Po opuszczeniu sali personel zdejmuje odzież ochronną według instrukcji nr 4 i wyrzuca do czerwonego worka w sali 160 (śluza brudna). Gogle i przyłbice po zdjęciu wkładamy do pojemnika z 2% roztworem Sekuseptu aktiv na 15 minut po czym płuczemy, suszymy i dezynfekujemy chusteczkami Mikrozid. Ubranie wielorazowe wyrzucamy do worka rozpuszczalnego plus worek zielony z opisem „COVID-19*, dezynfekujemy obuwie preparatem do powierzchni.
W przypadku, gdy opieka nad pacjentką wymaga stałej obecności personelu w strefie izolacji (sala chorych, sala pooperacyjna) personel może przebywać w jednym fartuchu barierowym/kombinezonie maksymalnie do 4 godzin.
Do dezynfekcji skóry i powierzchni używamy preparatów w płynie lub nasączonych chusteczek.
Położna Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwcyjno - Zakaźnego asystuje do zabiegów ginekologicznych, które są wykonywane w sali 156.
Personel do zabiegu przebiera się w śluzie czystej sala 161 w odzież jednorazową, fartuch barierowy/kombinezon , maskę FFP2/FFP3, gogle/przyłbicę, ochraniacze na buty, rękawiczki.
Po zabiegu położna asystująca i pielęgniarka anestezjologiczna przewożą pacjentkę do sali chorych lub sali 149 — decyzja lekarza anestezjologa.
12.
13.
14.
5,
16.
17.
18.
9.
20.
21.
Pacjentkę po CC/zabiegu/porodzie/operacji z sali 156 odbiera położna Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/j Obserwcyjno - Zakaźnego wraz z pielęgniarką anestezjologiczną w pełnym ubraniu ochronnym do sali 149 lub do sali ogólnej z łazienką — decyzja lekarza anestezjologa.
Pacjentką opiekuje się położna dyżurna Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwcyjno - Zakaźnego. Noworodek pozostaje pod opieką pielęgniarki neonatologicznej.
W przypadku pacjentki wymagającej pilnej interwencji zagrażającej jej życiu wzywamy dyżurnego lekarza anestezjologa nr telefonu 6299, 6198 oraz dyżurną pielęgniarkę anestezjologiczną nr telefonu 6166, 6286.
Narzędzia po wykonanym zabiegu muszą być poddane wstępnej dezynfekcji - moczenie w 2% Sekusepcie aktiv.
Pościel wielorazowego użytku łącznie z kocem i poduszką oddawana jest do pralni w worku rozpuszczalnym plus worek zielony z opisem „COVID-19”.
Podczas dyżuru personel _ Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwcyjno- Zakaźnego nie opuszcza terenu oddziału aż do zakończenia zmiany. Kontakt z innymi komórkami wyłącznie telefoniczny.
Wszystkie materiały do badań wkładane są do pojemnika znajdującego się tuż przy wejściu do oddziału, następnie informujemy telefoniczne laboratorium, że materiał jest gotowy do odbioru.
Po zakończonym dyżurze personel rozbiera się wg instrukcji nr 4, kąpie się mydłem dezynfekcyjnym w sali 160 (śluza brudna), wyciera się pieluchami tetrowymi lub ręcznikiem, który wrzuca do worka rozpuszczalnego plus worek zielony z opisem „COVID- 19”. Personel przebiera się w drugi strój służbowy, który przyniósł na zmianę.
Personel stosujący środki ochrony osobistej jest traktowany jak osoby, które nie miały kontaktu z osobą, u której stwierdzono lub podejrzewano zakażenie koronawirusem i nie podlega kwarantannie, w każdej wątpliwej sytuacji ostateczna decyzję podejmuje Dyrekcja z zespołem ds. zakażeń (dr Agnieszka Sulikowska, mgr Beata Wojewódzka).
Po opuszczeniu sali/wypisie pacjentki, sala poddawana jest rutynowej dezynfekcji wykonywanej w środkach ochrony osobistej (jak do opieki nad pacjentem z maską chirurgiczną) plus fumigacja (sprzęt bierzemy z OITN).
Telefony kontaktowe:
Agnieszka Sulikowska (zespół ds. zakażeń) 509 201 713 Beata Wojewódzka (zespół ds. zakażeń) 600 910 929 Elżbieta Sołtysiak 884 888 910 Izba przyjęć 6521 Blok operacyjny 6105 Sala 156 gabinet zabiegowy 6152
Odbiór materiałów do badań:
poniedziałek-sobota w godz.8.00-18.00; niedziela w
w pozostałych godzinach MLA tel.6143
godz. 8.00-15.00 MLM tel. 6429
Ą
|
instrukcja_nr_6.pdf
|
Instrukcja nr 6 z dnia 07.04.2020
Instrukcja postępowania z pacjentkami zgłaszającymi się do Izby Przyjęć
1. Wszystkie pacjentki zgłaszające się do Izby Przyjęć są triażowane w namiocie znajdującym się przed wejściem głównym do Izby Przyjęć ( gdzie przeprowadzana jest ankieta, mierzona temperatura i saturacja).
2. Pacjentki które mają ujemny wywiad epidemiologiczny i nie manifestują objawów zakażenia górnych dróg oddechowych, nie gorączkują przechodzą z namiotu do Izby Przyjęć i traktowane są rutynowo.
3. W sytuacjach nagłych, zagrażających życiu pacjentka wchodzi starym wejściem (B) od Wybrzeża Kościuszkowskiego do gabinetu nr 2 — dalsze postepowanie zgodne z pkt. 10.
4. Pozostałe pacjentki tzn. z dodatnim wywiadem epidemiologicznym i brakiem objawów, z ujemnym wywiadem epidemiologicznym i objawami (gorączka, rozwijające się infekcja dróg oddechowych) oraz z dodatnim wywiadem epidemiologicznym i objawami, należy traktować jako osoby podejrzane o zakażenie koronawirusem.
5. Pacjentka otrzymuje maskę chirurgiczną i kierowana jest do Izby Przyjęć Obserwacyjno — Izolacyjnej tzn. do wejścia od strony ul. Karowej (przez ogród), pacjentka wchodzi wejściem przeznaczonym dla karetek.
6. Osoba przeprowadzająca triaż informuje telefonicznie:
e personel Izby Przyjęć tel. 6521 w celu przejęcia opieki nad pacjentką e portiera tel. 6111 w celu otworzenia bramy wyjazdowej od ul. Karowej
7. Pacjentka oczekuje na personel Izby Przyjęć Obserwacyjno — Izolacyjnej w poczekalni skąd położna zaprasza ją do gabinetu. . 8. Pacjentka przyjmowana jest w gabinecie nr 44 - Gabinet lekarski.
9. Personel Izby Przyjęć zabezpiecza się w środki ochrony osobistej w gabinecie nr 45 - Śluza (fartuch barierowy, czepek, maskę, gogle lub przyłbica, rękawiczki).
10. Jeśli stan pacjentki wymaga natychmiastowej interwencji medycznej, pacjentka zostaje przyjęta do Oddziału Endokrynologii Ginekologicznej/ Obserwacyjno-Zakaźnego. Pacjentka jest transportowana windą transportową opisaną hasłem: zarezerwowane dla COVID-19, na wózku transportowym, na nieprzemakalnym podkładzie jednorazowym, pacjentka ma założoną maskę chirurgiczną na nos i usta oraz fartuch flizelinowy (szczegóły transportu w zakresie przygotowania trasy przewozu i
dekontaminacji po transporcie w oddzielnej instrukcji).
Agnieszka Sulikowska | 509-201-713 (zespół ds. zakażeń)
Beata Wojewódzka 600-910-929
(zespół ds. zakażeń)
|
instrukcja_nr_7.pdf
|
Instrukcja nr 7
z dnia 7.04.2020
Postępowanie z pracownikami i osobami wchodzącymi na teren szpitala mające na celu zmniejszenia ryzyka rozprzestrzeniania się zakażeń wywołanych koronawirusem.
. Każda osoba przed wejściem na teren szpitala podlega obowiązkowemu pomiarowi
temperatury.
Temperatura mierzona przy wejściu od strony ul. Dobrej.
3. Osoba u której stwierdzono temperaturę do 37,0 ? C zostaje wpuszczona na teren
9.
szpitala. Osoba nie będąca pracownikiem szpitala u której stwierdzono temperaturę powyżej 37,0” C nie zostaje wpuszczona na teren szpitala — zostaje poinformowana o konieczności skontaktowania się z lekarzem POZ. Pracownik szpitala u którego stwierdzono temperaturę w zakresie od 37,1” € do 37,9? C wypełnia wywiad epidemiologiczny e jeżeli wywiad epidemiologiczny jest negatywny pracownik zostaje odesłany do domu z zaleceniem porady u lekarza POZ e jeżeli wywiad epidemiologiczny jest pozytywny, pracownikowi należy pobrać badanie PCR w kierunku koronawirusa. W tym celu należy skierować pracownika do Izby Przyjęć Obserwacyjno — Izolacyjnej. Badanie pobierane jest w gabinecie lekarskim nr 44 zgodnie z obowiązującą instrukcją (w załączeniu). Pracownik u której stwierdzono temperaturę > 38,0% C wypełnia wywiad epidemiologiczny i bez względu na jego wynik pracownik ma pobrane badanie PCR w kierunku koronawirusa (postępowanie j.w). Fakt pobrania badania u pracowniku musi być zgłoszony do Położnej Oddziałowej Polikliniki w celu założenia odpowiedniej dokumentacji. Pracownicy do czasu uzyskania wyniku przebywają w dom i stosują się do zaleceń (w załączeniu).
Po uzyskaniu wyniku o dalszym postepowaniu decyduje zespół ds. zakażeń.
10. Pracownik informuje o zaistniałej sytuacji bezpośredniego przełożonego.
£
|
stan_magazynu.pdf
|
Stan wg. magazynów od dnia_30.03.2020r.
Dział Administracji i Zaopatrzenia
Ip | Nazwa asortymentu llość : ilość : ilość : ilość: ilość: Ilość: 30.03.20 |__ 01.04.20 02.04.20 | 06.04.20 | 07.04.20 8.04.20 |1_ | Rękawiczki sterylne (rozm.6,5-8,0) 5 050 par. 3600par. | 3600par. | 7600par. 8 700 10810 2 Rękawiczki niesterylne (rozm. S,M,L) |30 350par. | 25650par. | 25 650par. | 35350par. 36 350 58 900 3 Maska chirurgiczna Lu 1 750 szt. 1600szt | 2 5Q0Oszt. 700 = [7 800 100 4 Maska chirurgiczna z szybką j.u 750 szt. 500 szt. 500 szt. 350 szt. 350 350 5 Maska dwuwarstwowa j.u 2 500 szt. 2500szt | 2500 szt. 2440szt. 2480 2 340 | 6 | Czepek chirurgiczny j.u 2300szt. 2300 2300 7 | Czepek męski j.u 1000szt. 1000 1 000 zmoj a = | 8 Mycie i Dezynfekcja rąk 0,51 manisoft 370 szt 339 szt. 339 szt. 285 szt 236 | 224 9 Dezynfekcja rąk 0,5 I skinman 3 szt. 26 92 10 | Dezynfekcja rąk 51 trisept 68 szt. 59 szt. 167 szt. 147 szt. 14a 141 Fm Dezynfekcja narzędzi sekusept 3 szt. 2 szt. 2 szt. 25ZŁ 2 8 12 | Dezynfekcja powierzchni —chusteczki : 192 op. 170 op. | 164 op. 110 op. 55 61 -incidin prenium- suche 3 szt. 3 szt. 3 | 3 -mikrozid AF 81 szt. 57 szt. 48 33 p —|— =. -mikrozid uniwersal 72szt. 84 Szt. 38 19 -melisepto| - głowice 8 szt. 6 szt. 6 6 13 | Dezynfekcja powierzchni -51 108 szt. 108 szt. 216 szt. 209 szt. 209 209 dezynmax 14 | Dezynfekcja powierzchni -10 | mikrozid - - - - - - 15 | Dezynfekcja powierzchni- 6l incidin _s | 1 szt. 1 szt. - - - 16 | Dezynfekcja powierzchni- 11 _ nocolyse 6 szt. 6 szt. 5 szt 4 szt. Ą 4 17 | Dezynfekcja rąk 51 triseptTZF 10szt. 8 szt. 8 Szt. 8 szt. 3 3 18 | Dostawy z Agencji Rezerw Materiałowych Maska chirurgiczna j.u | s70szt. 570 szt. | 1270szt. | 1270szt. 1270 1270 | Maska z kapturem 65 szt. | 65 szt. 65 szt. 65 szt. 65 65 Półmaska klasy FFP2 120 szt. 120 szt. 315 315 Kombinezon ochronny | 22 szt. 22 szt. 22 22 Środek do dezynfekcji VIRKON 80 kg 80 kg 80 80 Gogle ochronne I 48 szt. Ź8 szt. 48 48 Rękawice niejałowe S/M | 2060 par. | 200 par. 200 | 200 Dezynfekcja rąk 51 trisept complex 19 19 | 19 Zakupy wg. zapotrzebowani ” KORONAWIRUS ” Maska chirurgiczna j.u _ Molnlycke 2400 szt. | ZA00 szt. 2400 Półmaski FFP2 Neuca | 500 szt. 400 szt. 400 Przyłbice ochronne 03 j.u. Pozytyw 500 szt. 500 szt. | 500 Wąsy tlenowe 2mj.u 2000szt. 1000
Stany ulegają zmianie po zarejestrowaniu nowych dostaw oraz wydań z magazynu na oddziały /pracownie szpitala.
Magazyn wydaje zaopatrzenie na oddziały i pracownie w poniedziałki i czwartki. Info : maseczki chirurgiczne j.u w ilości 9 000 szt. — dostawa piątek tj. 10.04.20r.
Anna Olejnicka Dn. 08.04.2020r.
|