- Wnioski o informację w 2022
- Wnioski o informację w 2022 #556
Wnioski o informację w 2022 #556
Instytucja: |
|
Monitoring: |
|
Liczba listów: |
3 |
Liczba spamu: |
0 |
Status pierwszego wniosku: |
Dostarczony |
Status ostatniego wniosku: |
Dostarczony |
Otrzymano potwierdzenie: |
|
Otrzymano odpowiedź: |
|
Poddany kwarantannie: |
Znormalizowana odpowiedź
Treść
-
wezwanie do wykazani interesu publicznego [Sprawa#RO.1431.15.2023] przez OŻAROWICE
Dokumenty: RO.KW-00022/23
Znak sprawy: RO.1431.15.2023
Rej. koresp. wych.: RKW.2023.05687
Wysłane przez: Aleksandra Dolata--
Wysłano z systemu FINN 8 SQLZałączniki
- Klauzula_informacja_publiczna.pdf
- RO.1431.15.2023.pdf
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej w skrócie „RODO”, informuję że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy Ożarowice jest
Wójt Gminy Ożarowice reprezentujący Gminę Ożarowice z siedzibą:
Gmina Ożarowice
42-625 Ożarowice, ul. Dworcowej 15
tel. (0)32 393 28 60, e-mail: sekretariat@ug.ozarowice.pl
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Panem Marek Woźniak, z którą może się
Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych w następujący sposób:
•
pisemnie na adres: 42-625 Ożarowice, ul. Dworcowej 15
•
pocztą elektroniczną na adres e-mail: iod@ug.ozarowice.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu ewidencji wniosków o udostępnienie
informacji publicznej;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO oraz
na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
5. Podane przez Panią/Pana dane nie będą udostępniane innym odbiorcom niż upoważnionym na
podstawie przepisów prawa;
6. Podane przez Panią/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji
międzynarodowej;
7. Podane przez Panią/Pana dane będą przechowywane w okresie czasu niezbędnym
do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane. Po spełnieniu celu mogą być przechowywane
jedynie w celach archiwalnych, przez okres czasu wyznaczony w Rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych
wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
zgodnie z JRWA kategoria archiwalna BE5;
8. Przysługuje Pani/Panu prawo:
•
dostępu do treści swoich danych osobowych,
•
sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
•
ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
9. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres:
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22/860 70 86), gdy przetwarzanie danych osobowych
Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do wydania ewentualnej decyzji o
odmowie udostępnienia informacji publicznej;
11. Podane przez Panią/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.
URZĄD GMINY OŻAROWICE
ul. Dworcowa 15
42-625
RO.14
118:3023 Ożarowice, dnia 21 lipca 2023 r.
Sieć Obywatelska Watchdog
Sprawa-52664Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
WEZWANIE
Dotyczy: udostępnienia informacji w zakresie
Liczby pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ
otrzymał w 2022 r.;
Liczby wniosków, które organ wykonał w całości;
Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną
(decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej;
Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ
informacji publicznej w 2022 r.;
Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego;
Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na
decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego;
Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej;
Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w
Biuletynie Informacji Publicznej;
Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie
odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej.
Na podstawie art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do
informacji publicznej (t.j. Dz.U z 2019 r., poz. 1429) po otrzymaniu w dniu 11 lipca 2023
roku drogą elektroniczną wniosku o udostępnienie informacji publicznej w oryginale w
aktach sprawy w przedmiocie udostępnienia m.in.: Liczby pisemnych wniosków o
udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.;
e Liczby wniosków, które organ wykonał w całości;
e Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną
(decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej;
e Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ
informacji publicznej w 2022 r.;
e Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę
(skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego;
e Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na
decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego,
e Liczby wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej;
« Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej
w Biuletynie Informacji Publicznej;
wzywa się w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania do wykazania,
iż uzyskanie informacji, o której mowa we wniosku jest szczególnie istotna dla interesu
publicznego.
W ocenie organu informacja publiczna, o którą strona wnioskuje, jest informacją
publiczną przetworzoną.
Za informację przetworzoną należy uznać taką informację, która jest wynikiem
działań wykraczających poza zakres działań mieszczących się w ramach podstawowych
kompetencji i obowiązków organu, a powstanie informacji przetworzonej, jest wynikiem
ponad standardowego nakładu pracy podmiotu zobowiązanego, służącego przygotowaniu
specjalnie dla wnioskodawcy informacji wedle wskazanego przez niego kryterium.
Przy rozstrzygnięciu tego typu spraw należy mieć na uwadze, iż ograniczenie
wprowadzone przepisem art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej
w zakresie udzielenia informacji publicznej przetworzonej ma zapobiegać informacjom,
w których działania organu skupiać się będą nie na funkcjonowaniu w ramach
przypisanych kompetencji lecz na czynnościach związanych z udzieleniem informacji
publicznej tak między innymi wyrok WSA w Poznaniu z 17.02.2022 r. sygn. SA/Po 919/2.
Nie wystarczy przy tym, że uzyskanie informacji publicznej jest istotne dla interesu
publicznego. Ma być szczególnie istotne, co stanowi dodatkowy kwalifikator przy ocenie
czy mamy do czynienia z informacją publiczną (wyrok WSA we Wrocławiu z dnia
29.03.2023 r. sygn. IV SAB/Wr 1060/22). W podobnym zakresie wyrok NSA z dnia
16.12.2021r. sygn. Ill OSK 4769/21, wyrok WSA w Lublinie z dnia 29.07.2021 r.
sygn. II SA /Lu 432/21. Organ w tym zakresie uznaje przedmiotowy wniosek za informacje
przetworzoną, podzielając argumenty wskazane w w/w orzecznictwie.
Uzyskanie dostępu do informacji publicznej mającej charakter przetworzony
wymaga wykazania przez Wnioskodawcę przesłanki interesu publicznego (tak m.in. Wyrok
WSA w Szczecinie IISA/Sz 946/19, Il SA/Go 510/19, IISA/Go 878/17), poprzez wskazanie
konkretnych, realnych możliwości wykorzystania dla dobra ogółu informacji publicznej,
której przygotowania domaga się wyżej wymieniony Wnioskodawca. Za sprawę
szczególnie istotną dla interesu publicznego należy uznać taką, która - ze względu na
rodzaj, czas, miejsce, sposób i okoliczności rozstrzygania i późniejszej realizacji —
w istotnym zakresie wpływa lub może wpływać na wykonywanie przez podmioty władzy
publicznej ich uprawnień i obowiązków.
Wniosek z dnia 11 lipca 2023 roku nie wykazuje, że pozyskane informacje mogą
zostać wykorzystane w sposób, który realizowałby wyżej wskazane założenia. Celem
ustawy o dostępie do informacji publicznej nie jest zaspokajanie indywidualnych potrzeb
w postaci pozyskiwania informacji wprawdzie publicznych, lecz przeznaczonych dla celów
innych niż troska o dobro publiczne. Wnioskodawca powinien wykazać nie tylko, że
wnioskowana informacja ważna jest dla dużego kręgu potencjalnych odbiorców, ale
również że jej uzyskanie stwarza realną możliwość wykorzystania uzyskanych danych do
poprawy funkcjonowania organów administracji i lepszej ochrony interesu publicznego
(wyrok NSA z dnia 27 stycznia 2011 r. | OSK 1870/10).
Treść żądania Wnioskodawcy nie daje podstaw do stwierdzenia, że interes
publiczny istnieje. Zawiera ono bowiem ogólną informację o stworzeniu „pierwszego
kompleksowego opracowania dotyczącego dostępu do informacji w Polsce”, natomiast
brak jest konkretnych danych ją weryfikujących (np. podstawa prawna dla stworzenia
raportu, dalsze działania po sporządzeniu raportu, cele jakie realizować ma raport).
W przypadku niewykazania, że uzyskanie informacji objętej wnioskiem jest szczególnie
istotne dla interesu publicznego wydana zostanie decyzja o odmowie udostępnienia
informacji publicznej zgodnie z treścią art. 16 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji
publicznej.
Stosownie do treści art. 107 ustawy — Kodeks postępowania administracyjnego
(tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 256 z późn. zm.) wzywam do uzupełnienia wniosku, który
powinien obejmować również złożenie podpisu pod jego treścią przez osoby
uprawnione do reprezentowania Stowarzyszenia oraz podanie adresu do
korespondencji wraz z imieniem i nazwiskiem, w celu prawidłowego oznaczenia
strony postępowania. W tym celu uzupełnienie przedmiotowego braku może nastąpić
poprzez przesłanie do organu kolejnego egzemplarza (wcześniejszego) wniosku w formie
elektronicznej, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub też podpisem
potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP na adres: /hrj79k04ar/skrytka lub poprzez
podpisanie wniosku przez Wnioskodawcę wraz z podaniem ww danych osobowych
i przesłanie na adres korespondencyjny Urzędu Gminy Ożarowice: ul. Dworcowa 15,
42-625 Ożarowice lub poprzez osobiste podpisanie przez Wnioskodawcę wniosku
w siedzibie organu (tak m.in. wyrok WSA w Krakowie z dnia 10 kwietnia 2019 roku
sygn. II SA/Kr114/19, wyrok WSA w Gliwicach z dnia 2 marca 2022 roku
sygn. Ill SAB/GI 186/21.
Jednocześnie stosownie do treści art.13 ust.2 ustawy o dostępie do informacji
publicznej, z uwagi na opracowanie ostatecznego stanowiska oraz przy jednoczesnym
uwzględnieniu innych wniosków wpływających do Urzędu w trybie powyższej ustawy
przedłużam rozpoznanie wniosku do dnia 8 września 2023 roku.
Od dnia 01.01.2023 roku wpłynęło około 80 wniosków w trybie ustawy o dostępie
do informacji publicznej wraz z pismami uzupełniającymi. Wnioski te dotyczą wszystkich
aspektów działalności Gminy, gdzie zaangażowani są wszyscy pracownicy zajmujący
stanowiska administracyjne w celu ich rozpatrzenia. Okoliczność ta ma istotny wpływ na
przedłużenie terminu do rozpatrzenia wniosku, uwzględniając jednocześnie realizacje
bieżących zadań o charakterze obligatoryjnym nałożonych mocą stosownych przepisów
w celu zaspokojenia istotnych potrzeb społeczności lokalnej.
W związku z powyższym przedłużenie terminu rozpatrzenia przedmiotowego
wniosku jest uzasadnione.
Informuję, że niezłożenie podpisu pod treścią wniosku będącego przedmiotem
niniejszego wezwania, spowoduje pozostawienie wyżej wymienionego wniosku bez
zup JTA
mgr Mofńika Brónza
ZASTĘPCA WÓJTA
dalszego rozpatrzenia.
Załącznik:
- klauzula informacyjna
Otrzymuje:
- adresat
- ala