Departament Prezydenta EE.
urząd
miejski
wrocławia
Pani Katarzyna Batko-Tołuć
Pan Szymon Osowski
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
e-mail: sprawa-49161Qfedrowanie.siecobywatelska.pl
Wrocław, dnia 7 marca 2023 r.
BRM-DPP.1431.8.2023.AW
W odpowiedzi na złożony wniosek z dnia 27 lutego 2023 r. o udostępnienie
informacji publicznej, uprzejmie informuję, co następuje (odpowiedzi na pytania
udzielono zgodnie z kolejnością ich zadania):
1.Czy w latach 2020-2022 Rada Gminy prowadziła obrady z wykorzystaniem
środków do porozumiewania się na odległość lub korespondencyjnie (zdalny tryb
obradowania)?
Tak
1a. Ile zdalnych (w tym takich, w których co najmniej część radnych łączyła się
zdalnie) sesji Rady Gminy odbyło się w latach 2020-2022 bez możliwości udziału
publiczności? (były zamknięte dla publiczności i publiczność mogła wyłącznie
obejrzeć transmisję)
We wskazanym okresie odbyło się 3 sesje zwołanych w zdalnym trybie
obradowania - korespondencyjnie, bez udziału publiczności.
2. Ile zdalnych (w tym takich, w których co najmniej część radnych łączyła się
zdalnie) sesji Rady Gminy odbyło się w roku 2023 do momentu otrzymania
wniosku?
W 2023 r. do dnia udzielenia odpowiedzi odbyły się 2 sesje Rady Miejskiej
Wrocławia zwołane w zdalnym trybie obradowania z wykorzystaniem środków
porozumiewania się na odległość.
Biuro Rady Miejskiej Wrocławia
Sukiennice 9; 50-107 Wrocław
tel. +48 717 77 83 50
fax +48 717 77 87 09
brm©um.wroc.pl
www.wroclaw.pl
3. Czy oprogramowanie używane przez Radę Gminy do prowadzenia sesji zdalnych
(w tym takich, w których co najmniej część radnych łączyła się zdalnie), o ile jest
używane, pozwala na udział publiczności?
Tak
3a. Jak nazywa się używane oprogramowanie?
Do prowadzenia sesji zdalnych używane jest oprogramowanie Microsoft Teams.
4. Czy w latach 2020-2022 doszło do zmian statutu Rady Gminy, w związku z
prowadzeniem obrad z wykorzystaniem urządzeń do porozumiewania na
odległość? (o ile dotyczy)
Nie
4a. Jeśli doszło do zmiany statutu, to wnosimy o podanie linku do stosownej
uchwały.
Nie dotyczy
5. Jakim łączem internetowym dysponuje Rada Gminy (chodzi o łącze
wykorzystywane do realizacji transmisji i sesji zdalnych - w tym takich, w których
co najmniej część radnych łączyła się zdalnie)?
Łącza internetowe, którymi dysponuje Rada Miejska to łącza symetryczne 1x3Gb/s
i 1x2Gb/s.
5a. Czy między marcem 2020 r. a dniem odpowiedzi na wniosek zmieniła się
jakość łącza internetowego, którym dysponowała Rada Gminy?
Między marcem 2020 r. a dniem odpowiedzi zmieniła się jakość jednego z łącz z
2Gb/s na 3Gb/s.
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA
TWOICH DANYCH OSOBOWYCH
Niniejszą informację otrzymałeś w związku z obowiązkami określonymi w art. 13
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
Strona 2/4
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1).
Administrator danych
Administratorem Twoich danych osobowych jest Gmina Wrocław. Możesz się z
nami skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław,
- przez e-mail: brmQum.wroc.pl
- telefonicznie 71 777 77 77.
Cele przetwarzania danych
Będziemy przetwarzać Twoje dane w celu prowadzenia postępowania o udostęp-
nienie informacji publicznej w związku ze złożonym przez Ciebie wnioskiem.
Podstawy prawne przetwarzania
Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie przepisów ustawy z dnia
6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Okres przechowywania danych
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Wrocławia przez mi-
nimum 5 lat, następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może
podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Wrocławia przez 25
lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu Twojej sprawy a następnie zostaną
przekazane do Archiwum Państwowego we Wrocławiu, gdzie będą przetwarzane
wieczyście.
Odbiorcy danych
Twoje dane zostaną udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepi-
sów prawa. Będziemy przekazywać Twoje dane osobowe naszym dostawcom,
którym zlecimy usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych, np. dostaw-
com usług IT. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z nami i
tylko zgodnie z naszymi poleceniami.
Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych
Przysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
- prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
Strona 3/4
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.
Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z Administratorem danych (da-
ne kontaktowe powyżej) oraz z Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe
poniżej) .
Inspektor Ochrony Danych
W Urzędzie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych - Sebastian Sobecki.
Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczą-
cych przetwarzania Twoich danych osobowych oraz korzystania z przysługujących
Ci praw związanych z przetwarzaniem danych.
Z inspektorem możesz się kontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław,
- przez e-m iodQum.wroc.pl
- telefonicznie: 71 777 77 24.
Prawo wniesienia skargi do organu
Przysługuje Ci także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego
się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Strona 4/4