Odpowiedź_na_zapytanie_o_informację_publiczną_z_dnia_25.01.2024.pdf
|
V LICEUM 0G0LNOKSZTAŁGĄGE Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI im. Kanclerza Jana Zamoyskiego
ul, Czapińskiego 8 ZAMOYSKI 41-300 DĄBROWA GÓRNICZA NIP 6281522509, Reqon 270625386
Dąbrowa Górnicza, 02.02.2024 r. VLO.11.9.2024
Anna Dęboń
Dopamina Lab
Dyrektor V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej przesyła odpowiedź na zapytanie o informację publiczną
z dnia 25.01.2024 r.:
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? — nie dotyczy, w szkole realizowany jest obowiązek nauki
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
| 3.a. Jeśli tak to jakie? — nie dotyczy
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z Gezn Bieżatyćhi Tak/Nie
5. Czy w klasach |-Ill w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie — nie dotyczy
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby
uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz.malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego ul. Czapińskiego 8, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel.: 32 262-37-58 www.5lozamoyski.pl sekretariat(Qzamoyski.dg.pl facebook.com/LiceumZamoyski
L
ZAMOYSKI noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie, proszę o wpisanie „nie dotyczy”. — nie dotyczy 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgłoszenia przez osobę uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
Wymagania edukacyjne na poszczególne śródroczne, roczne i końcowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, zgodnie ze skalą, 0 której źmowa w $ 60 ust 2 są następujące:
1) stopień celujący otrzymuje uczeń, który spełnia wymagania co najmniej jednego z poniższych punktów:
a) posiadł w pełni wiedzę i umiejętności zgodne z programem nauczania przedmiotu w danej klasie, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia oraz biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w, rozwiązywaniu problemów teoretycznych i/lub praktycznych z zakresu programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe lub rozwiązuje także zadania wykraczające poza program nauczania tej klasy w ramach realizowanej podstawy programowej,
b) osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych i innych kwalifikując się do finałów na szczeblu wojewódzkim (regionalnym) albo krajowym lub posiada inne porównywalne osiągnięcia.
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego ul. Czapińskiego 8, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel.: 32 262-37-58 www.5lozamoyski.pl sekretariatQ > zamoyski.dg.pl facebook.com/LiceumZamoyski
LL
ZAMOYSKI
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane Są zarekwirowane telefony? Tak/Nie — nie dotyczy
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?- Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica - nie dotyczy
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? - nie dotyczy
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie? - nie dotyczy ,
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. VLO_DG
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie - nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? - nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie ż 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? - Nie 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej
kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego ul. Czapińskiego 8, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel.: 32 262-37-58
www.5lozamoyski.pl sekretariat©zamoyski.dg.pl facebook.com/LiceumZamoyski |
|
LL
ZAMOYSKI 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na: -Indywidualnym koncie jednego z rodziców -Własnym koncie Rady -Subkoncie utworzonym na koncie placówki 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki. (sprawozdanie zostało przesłane przez dziennik elektroniczny do wszystkich rodziców uczniów VLO oraz na sekretariat szkoły) — załącznik nr 1 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu- załącznik nr 2 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest? - nie dotyczy 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? — 22/22 a 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu- mgr psychologii 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? - 307 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? - 11 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? - o 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza
wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego ul. Czapińskiego 8, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel.: 32 262-37-58 www.5lozamoyski.pl sekretariatQ©zamoyski.dg.pl facebook.com/LiceumZamoyski
LL
ZAMOYSKI fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie - nie dotyczy
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie) (pomieszczenia, gdzie znajdują się szafki uczniowskie i wieszaki na okrycia wierzchnie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
846 ust. 1
https://drive.google.com/file/d/16MrbWVhbSsLTOjhxPfIJEk6b$k4Hcs97/view
59. Proszę o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
$46 ust. 2
https://drive.google.com/file/d/16MrbWVhbSsLTOjhxPfIJEk6bSk4Hcs97/view
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
847 ust.5,6
https://drive.google.com/file/d/16MrbWVhbSsLTOjhxPfIJEk6bSk4Hcs97/view
W. AA SZ 01 ŁY zawuj (M lech
RT. gta Gewr Wii Li
V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego ul. Czapińskiego 8, 41-300 Dąbrowa Górnicza, tel.: 32 262-37-58 www.Slozamoyski.pl sekretariatQQzamoyski.dg.pl facebook.com/LiceumZamoyski
|
Załącznik_nr_1_-_Sprawozdanie_finansowe_Rady_Rodziców_001.jpg
|
pm „z a Rasa man zalącznik
Wiadomości Plus https://uonetplus-wiadomosciplus.vulcan.net.pl/dabrowagornicza...
Wiadomość
Ternat
Rada Rodziców
Data
18.10.2023 12:19:42
Od
Bąk Agnieszka - R - Bąk Bartosz - (VLO) 3b (VLO)
Da
Zimoląg Dagmara - P - (VLO)
Szanowni Państwo, w imieniu Rady Rodziców bardzo dziękuję za dotychczas przekazane środki w wysokości 20 tys zł. Z ubiegłego roku szkolnego pozostało 9 tys zl. Jednocześnie bardzo proszę tych Państwa, którzy jeszcze nie wpłacali na rachunek rady rodziców o przekazywanie wpłat zadeklarowanych na pierwszych zebraniach.
Z Państwa wpłat udało nam się we wrześniu, na prośbę szkoły, zakupilić ksero - koszt 5530 zł. Zamówiłliśmy również kolejne 3 ekrany multimedialne, które usprawnią i uatrakcyjnią pracę na tekcjach - koszt 15 000 zt.
Na bieżąco realizujemy potrzeby dzieci w zakresie różowej skrzyneczki (427 zł), nagród samorządu uczniowskiego z okazji Halloween (200 zł), Dnia Edukacji Narodowej.
Z uwagi na powyższe, wiedząc, że takie rzeczy umykają w natłoku codziennych spraw przesyłam nr konta rady rodziców: 41 1240 4908 1111 0000 5357 0208 Bank PEKAO SA
Pozdrawiam serdecznie Agnieszka Bąk
Żatączniki
Brak danych | ID: a75893c3-1d2b-4c70-be35-7ac21d027f58
1z4 2024-02-02, 09:36
|
ZAŁĄCZNIK_nr_2_Regulamin_Rady_Rodziców.pdf
|
PZ
> j jzzsa Ą RA (>< Y.£1-*1 OOÓLNONSZTAŁCĄCE PA p Ów Ż nadzi YŁAMI DWUJĘZYCZNYMI : Y Liceum Ogólnokształcącym
.K paa Jana Zamopae iego żi = Czapińskiego 8 A BROWA SGŁNISCRĆ Regulamin Rady Rodziców "300 DĄBROWA GÓRNICZA
przy V Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej
Podstawa Prawna: Art. 83 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn.zm.)
Rada rodziców uchwala co następuje: Rozdział I Cele i zadania rady rodziców 81
1. Celem rady rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców szkoły, oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności, a także wnioskowanie do innych organów w tym zakresie praw.
2. Rada rodziców poprzez różne formy swojego działania zapewnia realizację uprawnień ustawowych i statutowych społeczności rodzicielskiej określonych w niniejszym regulaminie.
3. Podstawowym celem rady rodziców jest udział w życiu szkoły przyczyniający się do ciągłego podnoszenia poziomu nauczania, rozwiązywania problemów wychowawczych, zaspokojenia potrzeb opiekuńczych młodzieży.
4. Rada rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły lub placówki, organu prowadzącego szkołę lub placówkę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły lub placówki.
82
1. Do kompetencji rady rodziców należy: a) uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo - profilaktycznego b) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły, o którym mowa w art. 32 ust.2 ustawy o systemie oświaty c) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły 2. Zadaniem rady rodziców jest w szczególności: 1) pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły 2) gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły pochodzących ze składek członkowskich i ustalanie zasad użytkowania tych funduszy 3) zapewnienie rodzicom we współdziałaniu z innymi organami szkoły rzeczywistego wpływu na działalność szkoły: a) znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w klasie i szkole b) znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych c) współtworzenia i konsultowania wewnątrz szkolnego systemu oceniania d) znajomości wymagań edukacyjnych wynikających z realizacji programów nauczania oraz sposobów sprawdzania i ustalania osiągnięć uczniów e) uzyskania rzetelnej informacji o postępie, poziomie osiągnięć edukacyjnych, trudnościach, specjalnych uzdolnieniach uczniów
Eg m Eee EEN
2
f) spotkań z nauczycielami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze.
Rozdział Il Organizacja działania ogółu rodziców i rady rodziców
83
1. Podstawowym ogniwem organizacyjnym ogółu rodziców jest zebranie rodziców klas (oddziałów).
2. Zebrania rodziców poszczególnych klas odbywają się z inicjatywy samych rodziców lub wychowawcy klasy. Liczba zebrań rodziców danej klasy nie może być jednak mniejsza od liczby wywiadówek szkolnych.
3. Zebranie rodziców klas w jawnych wyborach wybiera oddziałową radę rodziców składającą się z 3 osób (trójki klasowe).
4. W skład rady rodziców szkoły wchodzą — po jednym przedstawicielu rad oddziałowych (trójek klasowych), którzy są wybierani w tajnych wyborach przez zebrany rodziców.
5. Tajne wybory członków rady rodziców organizuje prezydium rady rodziców przy pomocy wychowawców klas, podczas pierwszego zebrania rodziców w nowym roku szkolnym jednak nie później niż do 30 września.
6. Wychowawca zaznajamia rodziców z regulaminem rady rodziców (organizacją wyborów). Wyłania komisję wyborczą składającą się z trojga rodziców (może ona pełnić również rolę komisji skrutacyjnej). Komisja wyłania spośród siebie przewodniczącego.
7. Nazwiska kandydatów (trójki klasowej) zostają umieszczone na kartkach do głosowania alfabetycznie i rozdane rodzicom.
8. Głosowanie odbywa się poprzez zaznaczenie (zakreślenie) nazwiska kandydata na którego wyborca oddaje głos i wrzuceniu kartki do urny wyborczej.
9. Po przeliczeniu głosów przez komisję skrutacyjną wyniki są ogłoszone na tablicy. Członkami rady rodziców zostają wybrani kandydaci, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
10. Z przeprowadzonych wyborów sporządza się protokół, który zostaje przekazany radzie rodziców.
84
1. Najwyższą władzą rady rodziców jest jej plenarne posiedzenie które zwoływane jest 1-2 razy w ciągu roku szkolnego z udziałem dyrektora szkoły lub jego zastępcy.
2. Rada rodziców na swym pierwszym plenarnym posiedzeniu wybiera organ przedstawicielski — prezydium rady jako wewnętrzny organ kierujący pracami rady rodziców oraz komisję rewizyjną jako organ kontrolny rady rodziców.
3. Prezydium rady składa się z 4-5 członków:
a) przewodniczącego
b) zastępcy przewodniczącego c) sekretarza
d) członków
4. Komisja rewizyjna składa się z trzech osób. Wskazane jest aby co najmniej jeden członek komisji rewizyjnej był zorientowany w przepisach prawa finansowego i rachunkowości.
5. Kadencja rady rodziców trwa jeden rok — okres między wyborami - nie później niż 30 września następnego roku kadencji.
6. Przedstawiciele rady rodziców wchodzą w skład rady szkoły w ilości określonej regulaminem rady szkoły i wybranych przez plenarne posiedzenie rady rodziców.
85
Do zadań prezydium rady należy : a) zwoływanie plenarnych zebrań rady rodziców b) przewodniczenia zebraniom c) kierowanie pracą rady rodziców w okresie między plenarnymi posiedzeniami oraz koordynowanie ich pracy z działaniami szkoły
Rada rodziców ma uprawnienia do:
a) dokonywanie bezpośrednio wyboru swoich przedstawicieli do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły
b) na wniosek dyrektora szkoły może opiniować pracę nauczyciela przed oceną jego pracy lub ocena dorobku zawodowego
c) opracowywania — preliminarza wydatków, pochodzących ze składek rodziców z uwzględnieniem potrzeb szkoły przedstawionych przez dyrektora szkoły
d) występowania do rady szkoły, dyrektora szkoły z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły
Uchwały podejmowane Są zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu rady. Uchwały podejmowane Są w głosowaniu jawnym z wyjątkiem:
a) wyboru przedstawicieli rodziców do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły b) odwołania członków prezydium rady rodziców
Rozdział III Organizacja pracy plenarnego posiedzenia rady oraz wybory do jej organów
86
- Zebranie plenarne jest najwyższą władzą rady rodziców i staje się prawomocne jeśli uczestniczy w nim co najmniej 50% +1 aktualnych członków rady. W przypadku braku wymaganej ilości członków dopuszcza się II termin zebrania co najmniej
a) prezydium rady
b) komisji rewizyjnej
c) co najmniej 1/3 członków rady
d) uzasadniony wniosek dyrektora szkoły w formie pisemnej O terminie i miejscu zebrania zawiadamia prezydium rady na co najmniej siedem dni przed terminem poprzez:
4
7. Obrady plenarnego posiedzenia otwiera przewodniczący prezydium, który zapoznaje zebranych z regulaminem posiedzenia a następnie zarządza wybór przewodniczącego i sekretarza posiedzenia.
87
1. Plenarne posiedzenie rady powołuje w miarę potrzeb: a) Komisję skrutacyjną w składzie trzech osób dla wykonania czynności związanych z obsługą głosowania b) Komisję wyborczą w składzie trzech osób dla ustalenia listy kandydatów wybieranych do prezydium rady c) Komisję wnioskową w składzie trzech osób której zadaniem jest rozpatrywanie i zaopiniowanie wniosków zgłoszonych przez członków rady, oraz przedłożenie ich na posiedzeniu w celu podjęcia stosownych uchwał d) Dopuszcza się możliwość łączenia komisji skrutacyjnej i wyborczej za zgodą członków rady uczestniczących w posiedzeniu poprzez zgłoszenie takiego wniosku i przegłosowanie zwykłą większością głosów. 2. Komisje wybierają ze swego grona przewodniczącego i sekretarza. 3. Z czynności komisji sporządza się protokoły. Protokoły podpisane przez przewodniczącego i sekretarza komisji przekazuje się sekretarzowi posiedzenia plenarnego.
88
1. Po dokonaniu wyboru przewodniczącego i sekretarza plenarnego posiedzenia zarządza się głosowanie w sprawie przyjęcia proponowanego porządku obrad. Posiedzenie może zmienić kolejność spraw w porządku obrad.
2. Po przedstawieniu spraw przewodniczący posiedzenia otwiera dyskusję udzielając głosu w kolejności zgłaszania się. Dyskusja może być prowadzona nad kilkoma punktami porządku obrad łącznie.
3. Wnioski w sprawach objętych porządkiem obrad oraz oświadczenia do protokołu mogą być składane ustnie lub na piśmie do przewodniczącego posiedzenia.
4. Po zamknięciu dyskusji i wysłuchaniu odpowiedzi referenta przewodniczący plenarnego
| posiedzenia lub przewodniczący komisji wnioskowej poddaje wnioski pod głosowanie. Wnioski
| najdalej idące są głosowane w pierwszej kolejności.
89
1. Kandydatów do prezydium rady zgłaszają członkowie spośród swego grona. Liczba wybieranych | członków do prezydium reguluje $4 pkt.3 niniejszego regulaminu, a liczba kandydatów nie może | być ograniczona. | 2. Komisja wyborcza umieszcza na liście wyborczej w kolejności alfabetycznej tych spośród
zgłoszonych kandydatów, którzy wyrazili zgodę na kandydowanie.
3. Wybory do prezydium rady dokonywane są w głosowaniu tajnym. Dopuszcza się możliwość
głosowania jawnego pod warunkiem zgłoszenia takiego wniosku i przegłosowania jego zwykłą większością głosów.
—————————
PAYPĘE
5
$10
Wybory o których mowa w $9 pkt.3 przeprowadza się przy pomocy karty wyborczej.
Głosowanie odbywa się przez złożenie kart wyborczych do urny w obecności komisji skrutacyjnej. Głosujący skreśla nazwiska kandydatów na których nie głosuje.
Głos jest ważny, jeżeli został oddany za pomocą karty wyborczej, a liczba nie skreślonych kandydatów jest mniejsza lub równa liczbie miejsc w tym organie. Kartę wyborczą oddaną bez skreśleń uważa się za głos nieważny, oraz jeżeli liczba nie skreślonych na niej kandydatur przekracza liczbę miejsc w danym organie.
Liczbę głosów oddanych na poszczególnych kandydatów oblicza komisja Skrutacyjna a jej przewodniczący ogłasza wyniki głosowania.
Przedstawicielami do prezydium rady zostają kandydaci którzy w | turze wyborów otrzymali co najmniej 50% oddanych głosów. Jeżeli w I turze wyborów nie zostały obsadzone wszystkie miejsca zarządza się drugą turę wyborów. Do drugiej tury wyborów staje tylko podwójna liczba kandydatów którzy w I turze wyborów otrzymali najwięcej głosów lecz mniej niż 50%.
Członkami prezydium rady zostają kandydaci wybrani w I turze wyborów oraz kandydaci którzy w II turze wyborów otrzymali kolejno największą liczbę oddanych ważnych głosów.
W przypadku głosowania jawnego punkty 1-4 nie obowiązują.
Nowo wybrane organy mają obowiązek ukonstytuowania się na pierwszym swoim posiedzeniu.
811
W trybie przewidzianym dla wyboru plenarne posiedzenie może odwołać wybranego przez siebie członka prezydium rady który:
1; 2. 3.
Uchyla się od uczestniczenia w pracach danego organu. Swoim postępowaniem rażąco narusza statut oraz zasady współżycia społecznego. Złożył rezygnację na piśmie z uzasadnieniem.
812
Wybory do komisji rewizyjnej odbywają się na tych samych zasadach co do prezydium rady ($9, $10, $11).
Wybory do Rady szkoły odbywają się na tych samych zasadach co do prezydium rady ($9, $10, $11). Wybory przedstawicieli rodziców do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora szkoły odbywają się na tych samych zasadach co do prezydium rady ($9, $10, $11).
Wybory uzupełniające do prezydium rady rodziców, komisji rewizyjnej i rady szkoły w trakcie trwania kadencji powinny zostać przeprowadzone w terminie najpóźniej trzech miesięcy od czasu zdarzenia i odbyć się na tych samych zasadach co wybory podstawowe. Wskazane jest powoływanie kandydatów z klas nowo zorganizowanych celem kontynuowania działalności rady.
813
Po wyczerpaniu wszystkich spraw zamieszczonych w porządku obrad przewodniczący posiedzenia plenarnego rady ogłasza zamknięcie obrad.
Z obrad posiedzenia sporządza się protokół który winien być podpisany przez przewodniczącego i sekretarza posiedzenia. Protokół winien zawierać datę, porządek obrad, wyniki głosowań jeżeli występują, treści wniosków, uchwał i opinii, krótki opis dyskusji.
Protokoły z posiedzeń plenarnych przechowuje prezydium rady.
Każdy członek rady rodziców ma prawo wglądu do protokołu z posiedzenia.
6
Rozdział IV Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy rady rodziców
814
Rada rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z następujących źródeł:
a) ze składek rodziców
b) z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji i fundacji, do których zwróciło się prezydium
rady
c) z dochodowych imprez organizowanych przez radę rodziców
d) z krajowych i zagranicznych dotacji, darowizn, zbiórek publicznych
e) z innych źródeł
. Składki rodziców na rzecz rady rodziców są dobrowolne. . Wysokość składki rodziców ustala się na początku każdego roku szkolnego na plenarnym
posiedzeniu rady rodziców. Ustalona wysokość składki podlega indywidualnemu zadeklarowaniu jej wnoszenia przez każdego z rodziców.
Prezydium rady rodziców może obniżyć składkę lub zwolnić z jej wnoszenia na wniosek zainteresowanych rodziców lub wychowawcy klasy w uzasadnionych sytuacjach ciężkich warunków materialnych,
. Wydatkowanie środków rady rodziców odbywa się na podstawie preliminarza wydatków
sporządzonego przez prezydium rady rodziców na początku każdego roku szkolnego zatwierdzonego uchwałą plenarnego posiedzenia rady rodziców. Prezydium rady może wydatkować środki na następujące cele: a) dofinansowanie konkursów i imprez o charakterze ogólnoszkolnym b) nagrody rzeczowe i finansowe dla wyróżniających się uczniów i zespołów artystycznych, sportowych itp. c) zakup książek i pomocy dydaktycznych d) wydatki osobowe i rzeczowe związane z prowadzeniem księgowości i rachunkowości rady rodziców e) inne wydatki związane z bieżącą działalnością szkoły f) pomocfinansową dla uczniów w trudnej sytuacji rodzinnej . Sposób wydatkowania środków rady rodziców może w części zależeć od życzeń czy wskazania celów przez osoby lub organizacje wpłacające środki finansowe na rzecz rady rodziców. W takim przypadku prezydium nie może dysponować środkami na inne cele bez uzyskania zgody ofiarodawców W nieprzewidzianych oraz losowych sytuacjach upoważnia się prezydium rady do dysponowania środkami finansowymi maksymalnie w wysokości do 10% ogólnej kwoty wynikającej z preliminarza.
Rozdział V Obsługa księgowo-rachunkowa środków finansowych rady rodziców
$15
Do obsługi księgowo-rachunkowej funduszy rady rodziców, prowadzenia księgowości oraz obsługi rachunkowej użytkowników funduszy zgodnie z zatwierdzonym preliminarzem zatrudnia się księgową.
Płacę księgowej ustala prezydium rady rodziców.
7
im otwiera w banku rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy w celu przechowywania na nim środków finansowych oraz dokonywania bieżących wypłat i przelewów. Prezydium rady rodziców upoważnia osobę do podpisywania dokumentów bankowych. Zmiany w udzielaniu pełnomocnictw bankowych dokonuje prezydium rady rodziców.
4. Zasady rachunkowości oraz obieg dokumentów finansowych regulują odrębne przepisy
816
Rozdział VI Postanowienia końcowe
$16
1. W celu wymiany informacji i współdziałania z innymi organami szkoły — prezydium rady rodziców zaprasza wg potrzeb na swoje posiedzenia dyrektora szkoły oraz kierownictwa pozostałych organów szkoły.
2. W przypadku nie respektowania uprawnień rady rodziców przez dyrekcję szkoły lub podległych jej pracowników — prezydium rady rodziców może złożyć pisemne zażalenie na tego rodzaju stan rzeczy do dyrektora szkoły lub kierownictw pozostałych organów szkoły, oraz ma prawo oczekiwać wyczerpującej pisemnej odpowiedzi.
3. W przypadku konfliktu rady rodziców z innymi organami szkoły, wynikającego z nie respektowania uprawnień społeczności rodzicielskiej oraz nie udzielanie wyczerpujących odpowiedzi na złożone zażalenia, prezydium rady rodziców ma prawo zwrócenia się o rozstrzygnięcie sporu do organu prowadzącego szkołę.
4. Rada rodziców posługuje się pieczątką podłużną o treści: „Rada Rodziców przy V Liceum Ogólnokształcącym w Dąbrowie Górniczej”.
5. Wszelkie zmiany w zapisach niniejszego regulaminu będą dokonywane w formie uchwał plenarnego posiedzenia rady rodziców.
Regulamin wchodzi w życie 20.09.2019 zarządzeniem dyrektora szkoły nr 35/2019
RADA RODZICÓW
PRZY Y Liceum Ogólnokształcącym ul, Czapińskiego 8 41- DĄBROWA GÓRNIC.
AŻ A
|