Odpowiedź zgodnie z numeracją
Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
326
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej?
Tak
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi?
Tak
3.a. Jeśli tak to jakie?
‘3’ (trzy) przypisana jest dla stopni otrzymanych ze sprawdzianów, o których mowa w ust. 9, testów kompetencji oraz za tytuł finalisty lub laureata konkursu przedmiotowego,
‘2’‘ (dwa) dla stopni otrzymanych z kartkówek, dyktanda, pracy projektowej oraz za finałowe miejsce w konkursie międzyszkolnym
‘1’ (jeden) dla wszystkich pozostałych ocenianych form pracy ucznia
W okresie nauczania zdalnego wszystkie stopnie otrzymują wagę ‘1’ (jeden).”
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących?
Tak
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
W klasach I–III ocenianie bieżące z obowiązkowych zajęć edukacyjnych ma formę określeń cyfrowych:
6 – celująco,
5 – bardzo dobrze,
4 – dobrze,
3 – wystarczająco,
2 – słabo,
1 – niezadawalająco.
Osiągnięcia uczniów odnoszą się do umiejętności, np. czytanie głośne, ciche, mówienie, pisanie, liczenie, a nie do poszczególnych rodzajów edukacji. Odniesienie ocen do umiejętności, a nie do rodzajów edukacji wynika ze specyfiki edukacji wczesnoszkolnej
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się?
Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów.
Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie?
Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się?
Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się?
TAK
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
1. Uczeń zobowiązany jest do dbania o schludny wygląd zewnętrzny oraz noszenia stosownego stroju w stonowanych barwach (nie może mieć połyskujących aplikacji, wulgarnych i obraźliwych nadruków itp.).
2. W czasie świąt, uroczystości szkolnych i pozaszkolnych ucznia obowiązuje strój galowy.
1) dziewczęta: biała bluzka i ciemna spódnica lub ciemna sukienka,
2) chłopcy: biała koszula, ciemne długie spodnie,
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji.
Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej.
Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności?
Tak
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
Tak
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
stopień celujący otrzymuje uczeń, posiadł pełną wiedzę i umiejętności przewidziane w programie nauczania w danej klasie, a ponadto:
dodatkowa wiedza jest owocem samodzielnych poszukiwań i przemyśleń;
potrafi poprawnie rozumować oraz rozwiązywać problematykę z różnych dziedzin wiedzy;
umiejętności i wiadomości wynikają z indywidualnych zainteresowań ucznia;
zapewniają pełne wykorzystanie uzyskanych wiadomości;
wychodzi z samodzielnymi inicjatywami rozwiązywania konkretnych problemów zarówno w czasie lekcji, jak i pracy pozalekcyjnej;
wyraża samodzielny, krytyczny (adekwatnie do wieku) stosunek do określonych zagadnień,
potrafi udowodnić swoje zdanie, używając odpowiedniej argumentacji, będącej skutkiem nabytej wiedzy i umiejętności
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami.
Tak
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony?
Tak
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
Rodzic/Opiekun prawny
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
Uczeń wnosi do szkoły i korzysta z telefonu komórkowego w szkole na zasadach:
określenie „telefon” odnosi się także do smartfonów, urządzeń typu smartwatch itp. Określenie „inne urządzenia elektroniczne” odnosi się do tabletów, odtwarzaczy muzyki, dyktafonów, aparatów cyfrowych itp.
podczas zajęć edukacyjnych, zajęć pozalekcyjnych, zajęć świetlicowych, przerw międzylekcyjnych, egzaminów próbnych, egzaminów ósmoklasisty, obowiązuje zakaz korzystania przez uczniów z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych,
uczeń jest zobowiązany do wyłączenia lub wyciszenia telefonu (bez wibracji) oraz schowania go w torbie lub plecaku przed rozpoczęciem zajęć edukacyjnych. Telefon pozostaje niewidoczny dla ucznia i innych osób,
uczeń może korzystać z telefonu komórkowego w celu wyszukania informacji do realizacji zadań podczas zajęć po uzyskaniu zgody nauczyciela prowadzącego dane zajęcia,
korzystanie z telefonu komórkowego bez zgody nauczyciela możliwe jest przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych tego dnia oraz po ich zakończeniu, z wyłączeniem możliwości fotografowania i nagrywania (pkt. 9),
w szczególnie pilnych i wyjątkowych sytuacjach możliwie jest skorzystanie z telefonu (połączenia, SMS, itp.) za zgodą nauczyciela. Uczeń ma obowiązek poinformować o tym fakcie nauczyciela przed lekcją, poprosić o pozwolenie na skorzystanie z telefonu i ustalić sposób odebrania wiadomości lub wykonania połączenia,
zakaz używania telefonu obowiązuje również podczas wyjść i wycieczek edukacyjnych, lekcji muzealnych, konkursów, zawodów sportowych itp. Aparaty są wówczas wyłączone i schowane,
podczas wycieczek szkolnych rekreacyjnych, turystycznych, korzystanie z telefonu możliwe jest po ustaleniu warunków z wychowawcą, opiekunem grupy wycieczkowej lub kierownikiem wycieczki, za zgodą rodziców i na ich odpowiedzialność za sprzęt,
możliwość nagrywania dźwięki i obrazu dotyczy wydarzeń publicznych odbywających się w szkole, w tym uroczystości szkolnych. Niedopuszczalne jest nagrywanie lub fotografowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby,
naruszenie przez ucznia warunków używania telefonów komórkowych na terenie szkoły skutkuje:
zabraniem urządzenia przez nauczyciela na czas zajęć lekcyjnych;
wyłączeniem go przez ucznia lub nauczyciela w obecności ucznia;
przekazaniem aparatu do depozytu w sekretariacie szkoły, z którego może go odebrać rodzic, czyli właściciel;
odnotowaniem tego faktu przez nauczyciela w zeszycie uwag lub w dzienniku klasy,
w przypadku, gdy sytuacja powtórzy się po raz trzeci, uczeń otrzymuje zakaz przynoszenia telefonu lub urządzenia do szkoły przez jeden miesiąc,
w przypadku kolejnego jednokrotnego złamania warunków korzystania z telefonu uczniowi zostaje obniżona ocena zachowania o jeden stopień,
kolejne trzykrotne niezastosowanie się do zasad skutkuje obniżeniem oceny zachowania do nagannej. Uregulowania opisane w pkt.11), 12), 13) rozliczane są oddzielnie w klasyfikacji śródrocznej i rocznej,
uczeń I etapu edukacyjnego, który naruszył warunki korzystania z telefonu komórkowego i z innych urządzeń, ponosi konsekwencje w postaci odnotowania tego faktu w ocenie opisowej zachowania;
korzystanie z telefonu podczas pisania prac klasowych (testów) w celu spisywania treści skutkuje zabraniem przez nauczyciela arkusza testu i otrzymaniem ze sprawdzianu oceny niedostatecznej. Uczeń zgodnie z Ocenianiem wewnątrzszkolnym i na zasadach tam określonych, może skorzystać z możliwości poprawienia stopnia z pracy klasowej
uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe i inny sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność, za zgodą rodziców,
szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież sprzętu przynoszonego przez uczniów
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty?
Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
Nie dotyczy
25. Czy szkoła prowadzi BIP?
Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP?
Tak
SP04Bedzin
27. Czy w szkole obowiązują mundurki?
Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
Nie dotyczy
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
Nie dotyczy
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji?
Nie dotyczy
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych?
Nie dotyczy
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
Nie
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz?
Nie na klucz
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły?
Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej?
Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców?
Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców?
Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców?
Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność?
Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
Własnym koncie Rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków?
Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
Załącznik nr 1
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu?
Tak
Załącznik nr 2
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą?
Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem?
Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
Nie dotyczy
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka?
Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
11/22
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
magister Wydziału Pedagogiki i Psychologii na kierunku psychologia
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
238
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
I półrocze 69
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii?
Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)?
Tak
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku?
Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)?
Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana?
Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie?
Tak
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna?
Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)?
Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Nie)
-Szatnia (Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak)
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Prawa ucznia wynikają z Konwencji o Prawach Dziecka
Uczeń ma także prawo do:
zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami,
kształcenia się oraz wychowania i opieki odpowiednich do wieku i osiągniętego rozwoju,
organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań,
dostosowania treści, metod i organizacji nauczania do jego możliwości,
korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej
sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny, ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce oraz znajomości zasad oceniania, wymagań na poszczególne stopnie z zajęć edukacyjnych i kryteriów oceniania zachowania,
bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki,
korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych, księgozbioru biblioteki podczas zajęć szkolnych, pozaszkolnych i pozalekcyjnych,
życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym,
zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych rozwijających ich zainteresowania i uzdolnienia,
udziału w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych w przypadku trudności w nauce,
składania egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego lub sprawdzającego, zgodnie z obowiązującym prawem;
wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową, proponowanie zmian i ulepszeń w życiu klasy i szkoły,
wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu uczniowskiego,
aktywnego udziału w pracach samorządu uczniowskiego (m.in. czynne i bierne prawo wyborcze),
składania wniosków i opinii za pośrednictwem samorządu uczniowskiego we wszystkich sprawach szkoły, w tym sprawach dotyczących realizacji wymienionych powyżej podstawowych praw uczniów,
pomocy materialnej,
reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i innych imprezach, zgodnie ze swoimi możliwościami i umiejętnościami,
do tajemnicy korespondencji,
do poszanowania prywatności jego życia rodzinnego,
do bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, określonych w ramowych planach nauczania
3. Dzieci uczęszczające do oddziału przedszkolnego mają prawa wynikające z Konwencji o prawach dziecka, przepisów oświatowych i niniejszego statutu, a w szczególności prawo do:
1) życzliwego traktowania, bez przemocy i gróźb,
2) zabawy, gier, ruchu,
3) wyrażania własnego zdania i opinii,
4) bezpiecznych warunków pobytu w oddziale,
5) opieki nauczyciela,
6) zwrócenia się o pomoc do nauczyciela,
7) odpoczynku,
8) rozwoju we własnym tempie.
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie szkoły i stosownych regulaminach, a w szczególności:
zachowania się w każdej sytuacji w sposób godny młodego Polaka
wykorzystania w pełni czasu przeznaczonego na naukę oraz rzetelnej pracy nad poszerzeniem swojej wiedzy i umiejętności, uczęszczania na zajęcia wynikające z planu zajęć, przybywania na nie punktualnie – w razie spóźnienia na zajęcia, uczeń zobowiązany jest do przybycia do sali, w której się one odbywają,
właściwego zachowania się w trakcie zajęć edukacyjnych:
zachowywać podczas lekcji należytą uwagę,
nie rozmawiać z innymi uczniami,
zabierać głos tylko po upoważnieniu go do tego przez nauczyciela,
systematycznego przygotowania się do zajęć szkolnych, odrabiania prac poleconych przez nauczyciela do wykonania w domu,
uczęszczania na wybrane przez siebie zajęcia pozalekcyjne,
usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach edukacyjnych – usprawiedliwienie uczeń zobowiązany jest przedłożyć w dniu stawienia się na zajęcia; usprawiedliwienie powinno być sporządzone przez rodziców, w formie pisemnego lub złożonego ustnie wychowawcy klasy oświadczenia o przyczynach nieobecności dziecka lub innej osobie określonej w § 47 ust.4 pkt 8) podpunkt a),
postępowania zgodnego z dobrem szkolnej społeczności,
dbania o honor i tradycję szkoły oraz współtworzenie jej autorytetu,
godnego, kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią,
dbania o piękno mowy ojczystej,
okazywania szacunku nauczycielom i innym pracownikom szkoły,
przestrzegania zasad współżycia społecznego:
okazywać szacunek dorosłym i kolegom,
przeciwstawiać się przejawom wulgaryzmu i brutalności,
szanować poglądy i przekonania innych,
szanować godność i wolność drugiego człowieka
zachowywać tajemnice korespondencji i dyskusji w sprawach osobistych powierzonych w zaufaniu, chyba że szkodziłby ogółowi, zdrowiu czy życiu
dbania o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów: nie palić tytoniu i nie pić alkoholu, nie używać e-papierosów itp.,
nie używania narkotyków ani innych środków odurzających,
zachowywania czystego i schludnego wyglądu
troszczenia się o mienie szkoły i jej estetyczny wygląd wewnątrz i na zewnątrz – za zniszczone mienie szkoły odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice – rodzice zobowiązani są osobiście naprawić zniszczone mienie lub pokryć koszty jego naprawy albo koszty zakupu nowego mienia,
nosić obowiązujący w szkole strój szkolny,
przestrzegania warunków wnoszenia i korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych na terenie szkoły,
szanować bezpłatne podręczniki oraz zestawy edukacyjne, będące własnością szkoły oraz dopełnić obowiązku ich zwrotu do końca roku szkolnego.
Uczeń opuszczający szkołę ma obowiązek rozliczyć się ze szkołą na zasadach określonych przez dyrektora szkoły.
Wychowankowie oddziału przedszkolnego mają obowiązek:
odnosić się z szacunkiem do innych osób,
mówić dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam,
wykonywać zadania zlecone przez nauczyciela,
odnosić zabawki na swoje miejsce,
szanować przedmioty i wyposażenie należące do pomieszczenia oddziału i innych dzieci,
pomagać kolegom i koleżankom.
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
4. Uczeń może ponieść następujące kary:
1) upomnienie ustne wychowawcy wobec klasy,
2) upomnienie ustne dyrektora szkoły,
3) pisemne upomnienie dyrektora szkoły i zobowiązanie ucznia do poprawy,
4) obniżenie oceny zachowania zgodnie z Zasadami Oceniania
5) zawieszenie prawa do udziału w imprezach szkolnych i wycieczkach rekreacyjnych,
6) zawieszenie wykonywania funkcji i reprezentowania szkoły na zewnątrz,
7) nagana dyrektora szkoły,
8) kara przeniesienia ucznia do równoległej klasy,
9) zawiadomienie policji o naruszeniu godności pracownika szkoły.