URZĄD MIASTA KRAŚNIK
WYDZIAŁ ORGANIZACYJNY
23-200 Kraśnik, ul. Lubelska 84 Kraśnik, dnia 7 maja 2019 r.
tel. 81 825 15 20-23, fax 81 825 27 09
OR.BB.1431.81.2019
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-13497Q©ferdowanie.siecobywatelska.pl
W odpowiedzi na wniosek o udostepnienie informacji publicznej z dnia
25 kwietnia 2019 r., poniżej podaję odpowiedzi na zadane pytania.
CZ. 1 FACEBOOK
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Facebooku?
Tak, Miasto Kraśnik prowadzi swoją stronę na Facebooku.
2. Jeśli tak, to czy na stronie internetowej gminy znajduje się link do
Facebooka?
Na stronie internetowej miasta są linki do miejskiego Fb oraz You Tube.
3. Jeśli gmina prowadzi profil na Facebooku, to czy w regulaminie lub
innym dokumencie uregulowano zasady blokowania komentarzy
i użytkowników Facebooka?
Zasady blokowania nie zostały określone w żadnym regulaminie,
a blokowane są wyłącznie komentarze zawierające wulgaryzmy lub
osoby, które się nimi posługują, bądź też takie, które nawołują do
przemocy.
4. Jeśli Facebook gminy posiada określoną politykę kasowania
komentarzy i blokowania użytkowników, prosimy o przesłanie linków, do
miejsca, gdzie jest ona opisana.
Facebook miasta nie posiada spisanej polityki kasowania komentarzy
i blokowania użytkowników.
5. Jeżeli gmina prowadzi Facebooka, ile osób jest obecnie (na dzień
odpowiadania na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gmin
w tym serwisie?
Są to trzy osoby.
6. Czy profile Facebook gminy prowadzą pracownicy urzędu, czy
zewnętrzna osoba/podmiot zewnętrzny?
Profil Facebooka miasta prowadzą pracownicy Urzędu Miasta i Centrum
Kultury i Promocji (CKiP).
7. Jeśli profil prowadzą pracownicy urzędu, prosimy o wskazanie
stanowisk, na których są zatrudnieni.
Profil prowadzą: pracownicy na stanowiskach referentów z CKiP
(materiały video) oraz główny specjalista ds. komunikacji w biurze
burmistrza (pozostałe).
CZĘŚĆ 2 - TWITTER
1. Czy gmina prowadzi swój profil na Twitterze?
Miasto Kraśnik nie prowadzi swojego konta na Twitterze.
2. Jeśli tak, to czy na stronie internetowej gminy znajduje się link do
Twittera?
3. Jeśli gmina prowadzi Twittera, to czy w regulaminie lub innym
dokumencie uregulowano zasady blokowania komentarzy
i użytkowników Twittera?
4. Jeśli Twitter gminy posiada określoną politykę kasowania komentarzy
i blokowania użytkowników, prosimy o przesłanie linków, do miejsca,
gdzie jest ona opisana.
5. Jeżeli gmina prowadzi Twittera, ile osób jest obecnie (na dzień
odpowiadania na wniosek) zablokowanych na oficjalnym profilu gminy
w tym serwisie?
6. Czy profil Twitter gminy prowadzą pracownicy urzędu czy zewnętrzna
osoba/podmiot zewnętrzny?
7. Jeśli profil prowadzą pracownicy urzędu, prosimy o wskazanie
stanowisk, na których są zatrudnieni.
CZĘŚĆ III - FORUM
Czy urząd gminy prowadzi forum dla mieszkańców lub grupę w serwisie
społecznościowym?
Miasto Kraśnik nie prowadzi forum dla mieszkańców ani grupy w serwisie
społecznościowym.
CZĘŚĆ IV - OFICJALNY PROFIL W/B/P
1. Jeśli istnieje oficjalny profil wójta/burmistrza/prezydenta na Facebooku,
Twitterze lub Wykopie, czy w którymkolwiek przypadku prowadzą go
osoby opłacane z budżetu gminy? (chodzi zarówno o sytuację, gdy są to
pracownicy gminy, jak też gdy są to zewnętrzne podmioty zatrudnione
przez gminę)?
Oficjalny profil burmistrza na Facebooku jest prowadzony przez samego
burmistrza oraz głównego specjalistę ds. komunikacjj w biurze
burmistrza.
2. Jeśli któryś profil w mediach społecznościowych jest/był w 2018 roku
opłacany z budżetu gminy, prosimy o link do profilu.
Żaden z profili w mediach społecznościowych nie był opłacany z budżetu
gminy.
2,