URZĄD MIASTA SULEJÓWEK
05-070 Sulejówek
ul. Dworcowa 55
woj. mazowieckie
BBM.1431.9.2020 Sulejówek, dnia 13 lutego 2020 r.
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
sprawa-18757©fedrowanie.siecobywatelska.pl
Odpowiadając na wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który wpłynął
do tutejszego Urzędu w dniu 10 lutego 2020 r. informuję co następuje:
1) Czy radni przyjęli uchwałę w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących
raportu o stanie gminy, o którym mowa wart. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym?
TAK, UCHWAŁA NR VIII/78/2019 RADY MIASTA SULEJÓWEK z dnia 25 kwietnia 2019
r. w sprawie określenia szczegółowych wymogów raportu o stanie Miasta
Sulejówek.
2) Jak przygotowywano ww. raport (należy wybrać właściwą odpowiedź)
a) pracowali nad nim poszczególni pracownicy wydziałów i składali informacie do
koordynatora lub osoby odpowiedzialnej (np. sekretarza)
b) powstał specjalny zespół, który dyskutował o zawartości raportu przed jego
przygotowaniem
c) raport napisała jedna osoba pracująca w gminie lub gminnej instytucji
d) raport przygotowała firma zewnętrzna we współpracy z wyznaczoną w gminie
osobą/osobami
e) całość przygotowania raportu została powierzona zewnętrznemu podmiotowi
f) raport powstał w inny sposób. Prosimy o opisanie, w jaki.
3) Jak informowano społeczność lokalną o tym, kiedy i w jaki sposób będzie można
zabrać głos na temat treści ww. raportu (należy wybrać wszystkie możliwe
odpowiedzi):
a) nie informowano o tym mieszkańców
b) informowano na stronie internetowej gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej
c) informowano w gazecie lub biuletynie informacyjnym wydawanym przez samorząd
d) informowano w radiu bądź telewizji samorządowej
e) informowano w mediach społecznościowych prowadzonych przez gminę lub
wójta/burmistrza/prezydenta
f) informowano w innych mediach funkcjonujących na terenie gminy, ale
nieprowadzonych przez samorząd
g) informował wójt/burmistrz/prezydent lub inny przedstawiciel urzędu podczas
spotkań z mieszkańcami
h) władze gminy informowały o możliwości zabrania głosu w inny sposób. Prosimy o
opisanie w jaki.
Zawiadomienie/Ogłoszenie o sesji rozplakatowane w wyznaczonych miejscach na
terenie miasta (słupy i tablice ogłoszeniowe) zawierało następującą informację: W
debacie nad Raportem o stanie Miasta Sulejówek za rok 2018 zabierają głos radni
a także mieszkańcy Sulejówka. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie
wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Mieszkaniec, który
chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie do
Przewodniczącego Rady Miasta Sulejówek poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Stosownie do art. 28aa ust. 8 w/w ustawy „zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu
poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być
przedstawiony raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według
kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia.” Zgłoszenie i raport
dostępne na stronie internetowej: https: www.bip.sulejowek.pl/1381,raport-o-
stanie-miasta
4. Ilu radnych zabrało głos podczas debaty na temat raportu o stanie gminy?
7 radnych
5. Ilu mieszkańców zgłosiło się do zabrania głosu w debacie na temat raportu o stanie
gminy?
1 mieszkaniec
6. Ilu mieszkańców wypowiedziało się w debacie na temat raportu o stanie miny?
Mieszkaniec zapisany do głosu był obecny, jednak odstąpił od zabrania głosu
«
BU AT RZ
ArkapinSz ST hwa
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych
osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się od 25 maja 2018 roku.
1.
10.
11.
12.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Sulejówek jest Burmistrz Miasta Sulejówek, ul.
Dworcowa 55, 0 05-070 Sulejówek.
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta
Sulejówek, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych
w Urzędzie Miasta Sulejówek za pomocą adresu iodQ©umsulejowek.pl
Administrator danych osobowych — Burmistrz Miasta Sulejówek - przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie obowiązujących
przepisów prawa, zawartych umów oraz na podstawie udzielonej zgody.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
1) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Urzędzie Miasta Sulejówek;
2) realizacji umów zawartych z kontrahentami Miasta Sulejówek;
3) w pozostałych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody
w zakresie i celu określonym w treści zgody.
W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być:
1) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w
zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
2) - inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Miastem Sulejówek przetwarzają dane osobowe dla których
Administratorem jest Burmistrz Miasta Sulejówek.
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 4, a po tym czasie przez
okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:
1) prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych;
2) prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych — w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
3) - prawo do żądania usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym), w przypadku gdy:
a) danenie są już niezbędne do celów, dla których były zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
b) - osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych,
c) - osoba, której dane dotyczą wycofała zgodę na przetwarzanie danych osobowych, która jest podstawą przetwarzania danych
i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania danych,
d) - dane osobowe przetwarzane są niezgodnie z prawem,
e) dane osobowe muszą być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisów prawa;
4) prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych — w przypadku, gdy:
a) osoba, której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych,
b) - przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych, żądając w
zamian ich ograniczenia,
c) - Administrator nie potrzebuje już danych dla swoich celów, ale osoba, której dane dotyczą, potrzebuje ich do ustalenia,
obrony lub dochodzenia roszczeń,
d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania danych, do czasu ustalenia czy prawnie uzasadnione
podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstawy sprzeciwu;
5) prawo do przenoszenia danych — w przypadku, gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
a) przetwarzanie danych odbywa się na podstawie umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą lub na podstawie zgody
wyrażonej przez tą osobę,
b) - przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany;
6) prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych — w przypadku gdy łącznie spełnione są następujące przesłanki:
a) zaistnieją przyczyny związane z Pani/Pana szczególną sytuacją, w przypadku przetwarzania danych na podstawie zadania
realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej przez Administratora,
b) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez
Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają
interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w
szczególności gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem.
W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art.
6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na
zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Miasta Sulejówek Pani/Pana danych osobowych,
przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
W sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, podanie przez Panią/Pana
danych osobowych Administratorowi ma charakter dobrowolny.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi
przepis prawa lub zawarta między stronami umowa.
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.