oqeróbefmo oq [el LearąA m escsefojuicu bisAbsqkscy' swdssuAcH WiśqsĄ IUUAWI
[icspg Aoqsiu qgUAcH sglóę sqnkscNUAcH bowuoz0us bLs6S qM8S + leqeu' Dobnescsg 2i6
s qsułcy sslóę eqnkseNuAcH bowuus pAę sdoqus s usetóbnldcAw mzoLeu: AAoqulomS
5) wiUlwsjuUs |csps piesdścacu oceu nsąeksuącyu bises nesuis m kssqAw bojtocsn
nsheksu4cH m cidan | [np || bQłLOCSS"
1) usisóqsiew mebowsasldcAw nefsjeuie oceuĄ kjszNikscNue] lezf 216qU138 MSZOUS OCGU
saoquie s mAwsAsuiswi ug boesczedgjus efobuie eskojuse' bis csAw:
8' 2LQqLOCZUS | LOCSUS OCEUS kjszNiksch(Us x sslócę eqnkseNUAcy mAwieuiouAcH M nef' | nefsjous leef
80
BMSUI6 t: | SK:
bisch US kOukniie' SSĄSUIS qOLUOME | CGMICSGUIS O LUUIElesAw 2fobuin finquoęc! Ib')'
bisĄdofomsuie qo sslóę' bisAQOfOMSUIE | NqSISĘ M kouknLescy bosseskojUAcy' MAKOUSUIG
biseqwiocie |np mAkousułew bisca o wsjAw efobuin finquogci (skflmuoec us |ekclr
3) msas | (kojoL csgLuą) — bisAbiesus leef |olwow swdssuNw s skfimuoęciś nesulg Ug
o sjozouAw efobuin finquogc! 1fb')*
SSĄSIĄCMICZ6Y US |6kclr bieseufomsuUI16 biscĄ eswoqsiejue] |np Ainbome]' bi.scs qouvoms
wsfetisjn |np piesdcd weqsć ! nwielśfuoęci (KSUKOMKS' OqbomieqS nefus* MAKOUSUIG
5) msds S (kolo siejoua) — bisAbieąmsug leef Loiwow ebismqssldcAu wuielesg bsió
OelSAUIŚCIOW M KOUKNIL2SCJY bosS2SkO|UACH:
biodisuuomedo (rear ebigmqsigu' mAbiscomsujle biscg kjseoms) |np sugczscAw
1) msds 3 (kojot cselmouX) — bisAbiegus leef |ouuow ebismqssldcAw wiókesg bsLI6 WSfELISN
pesbiecseyefms sld bisAbiegue usefóbnlsce msa!:
uieiecki' bisAogs* piojodis' Asodlslis' Jiefolis' MO2' WSfEWSINKS' USĄKS' CHGLUIS' 6qnkscls q|g
| boesczedgUe |OLUĄ oceuisuis piesdcedo us biseqwiofscy: lósAk bolek! I6sNk sudlejekr lósAk
80
BNSUIE 38:
bNSUIE 3: | SK.
bNSUEG 5: | Sk.
bMSUI6 |: 50A NCSUIomM.
MĄS2UIE SE Z[SININ 2SKOA
2b3 leef lsmu/ | obnpiikomsuA US 2fLOUIE BIE 253 M DQ S Mieje oqbomieqs! Us ssqsu6 bNsUIS MAUIKS
KfQLA wom!” $6 fskd IU+OLUSCIJ leef "kssqg IV;OLWUSCIS o ebismscy bnpiicsuacj,” M SWSSKN S fMU 2f8[N[
2(S[nf 2skojA leef IuioLWsCIS bnpiicsuś m wĄąęj si | nef | naefswa o qoeóbie qo IuoLwsgcli bnpiiczue!:
oqbomieqs!:
eskoja pboqefsmomeł UL 3 Iw' INikojsls kobeluiks m pspiomie GoQLuIcze| biseeys usefóbnlidce
M oqbowieqzi US MUIO26K O nqoeróbuieuie IujoLuScIi bnp|icsue] s quis 5P'04' SOSY LU qAt6KfoL
2[omsiSA2S6U16 QOibVWIUS FSp
VUUS Dópoy
bSU!
2baYGT AT *"SOST
Ł$$00U O00AN58380
Ib ©S8-10-SS—188 DspLoms Goticzs* 30'04' 505% L
16] 45-505-50-1%' 9x 35-304-34-54
41 300 DYBKOMY GOKMICSV
O INKSCKIGAO J
tw pysgogaja Kobeiwrgo
P"LOFY bÓDQLYMOMY AL 3
z długotrwałą nieobecnością ucznia na zajęciach, długotrwałą nieobecnością nauczyciela
prowadzącego dane zajęcia edukacyjne lub innymi sytuacjami losowymi,
3) przy obliczaniu średniej ważonej z zajęć edukacyjnych bierze się pod uwagę wszystkie
uzyskane przez ucznia oceny bieżące,
4) ocena klasyfikacyjna uwzględnia wkład pracy ucznia, jego zaangażowanie
w proces nauczania, sumienność i systematyczność, a także dysiunkcje wskazujące na
indywidualne potrzeby edukacyjne ucznia,
5) ocena roczna uwzględnia ocenę klasyfikacyjną uzyskaną za pierwsze półrocze roku
szkolnego,
6) przy ustalaniu śródrocznych i rocznych ocen z przedmiotów wymienionych w ust. 5 należy
w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia
w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyliki tych zajęć,
a w przypadku wychowania fizycznego — także systematyczność udziału w zajęciach oraz
aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego i kultury fizycznej.
Pytanie 5: Tak;
8 63
2. Zapisu obserwacji w dzienniku lekcyjnym dokonuje się systematycznie w ciągu półrocza według skali
MEIN:
1) w przypadku osiągnięć edukacyjnych w oparciu o podstawę programową dla klasy pierwszej,
drugiej i trzeciej:
6 — wykracza poza podstawy danej edukacji na danym szczeblu nauczania, bierze udział
w konkursach I odnosi w nich sukcesy,
5 — sprawnie I samodzielnie posługuje się umiejętnościami, jest twórczy,
4 — sprawnie i samodzielnie posługuje się umiejętnościami,
3 — popełnia błędy, które po wskazaniu potrafi samodzielnie poprawić,
2 — wymaga pomocy nauczyciela,
1 — nie radzi sobie mimo pomocy nauczyciela.
Pytanie 6: Nie;
Pytanie 7: Nie;
Pytanie 8: Nie;
Pytanie 9: Nie;
Pytanie 10: Nie;
Pytanie 11: Nie;
Pytanie 12: Nie;
rytanie 13: Nie dotyczy;
$37
7) nosić na co dzień strój niepodważający powagi instytucji, jaką jest szkoła. Ubiór winien być
schludny, estetyczny I czysty;
8) podkreślać uroczystym strojem święta państwowe i szkolne;
Pytanie 14: Nie;
Pytanie 15: Nie;
Pytanie 16: Tak;
$ 67
4. Uczeń obowiązany jest zaliczać formy oceny, do których przypisana jest waga 3. Jeżeli
z powodu nieobecności nie przystąpił do testu, sprawdzianu, wypracowania czy pracy klasowej
nauczyciel, w uzgodnieniu z uczniem, wyznacza mu dodatkowy termin, nie później niż 2 tygodnie
po powrocie ucznia do szkoły. W przypadku nieusprawiedliwionego niezgłoszenia się ucznia na
ustalony termin otrzymuje on ocenę niedostateczną.
$ 73
1. Każdy nauczyciel zobowiązany jest do określenia warunków oraz możliwości poprawy przez ucznia
ocen bieżących.
Pytanie 17: Tak;
$ 60
2. Nauczyciel obowiązany jest umożliwić uczniom poprawienie sprawdzianów, testów, prac klasowych.
Można je poprawić w ciągu dwóch tygodni od wystawienia oceny
i poinformowaniu o niej ucznia. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się zarówno otrzymane, jak
i poprawione oceny. Maję one tę samą wagę, z tym, że ocenę pierwotną zapisuje się w nawiasie.
Pytanie 18:
$ 68
1. Bieżące oceny szkolne wystawia się w oparciu o następujące kryteria:
1) Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
a) WIEDZA: uczeń prezentuje bardzo wysoką wiedzę w zakresie treści programowych danego
szczebla nauczania, poszerza ją w toku samodzielnych poszukiwań i przemyśleń, łączy
wiedzę z różnych przedmiotów.
b) UMIEJĘTNOŚCI: uczeń potrafi korzystać ze źródeł informacji i potrafi samodzielnie zdobywać
wiadomości, systematycznie wzbogaca swoją wiedzę korzystając
z różnych źródeł informacji (odpowiednio do wieku), samodzielnie rozwiązuje konkretne
problemy zarówno w czasie lekcji, jak I w pracy pozalekcyjnej, bierze aktywny udział
w konkursach, w których wymagana jest wiedza przedmiotowa oraz odnosi w nich sukcesy,
jest autorem pracy wykonanej dowolną techniką o dużych wartościach poznawczych
i dydaktycznych, wyraża samodzielny, krytyczny (stosownie do wieku) stosunek do
określonych zagadnień; potrafi udowodnić swoje zdanie, używając odpowiedniej argumentacji
będącej skutkiem nabytej samodzielnie wiedzy, na lekcjach jest bardzo aktywny.
Pytanie 19: Tak;
$37 ust.11
|) naruszenie przez ucznia zasad korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły może
skutkować zabraniem telefonu i zdeponowaniem go w szalie pancernej w sekretariacie szkoły
oraz poinformowaniem rodziców. Telefon wydaje rodzicowi Dyrektor szkoły lub pracownik
sekretariatu.
Pytanie 20: Tak;
Pytanie 21: Rodzic/Opiekun prawny,
Pytanie 22:
$37 ust.11
h) nie korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w czasie zajęć
lekcyjnych, w jadalni szkolnej oraz świetlicy i bibliotece — przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych
uczniowie mają obowiązek wyłączyć telefon;
Pytanie 23: Tak;
Pytanie 24: Nie:
Pytanie 25: Tak;
Pytanie 26. Tak, SP3-DABROWAGORNICZA;
rytanie 27: Nie,
Pytanie 27a: Nie dotyczy,
Pytanie 27b: Nie dotyczy,
Pytanie 27: Nie dotyczy;
Pytanie 28: Nie dotyczy;
Pytanie 29:
$37 ust. 1
6) usprawiedliwić każdą nieobecność w szkole, zgodnie z przyjętymi zasadami:
a) usprawiedliwienia dokonuje rodzic/prawny opiekun ucznia poprzez dziennik elektroniczny lub
odręcznie ze wskazaniem przyczyny nieobecności,
b) usprawiedliwienie składa się do wychowawcy klasy, nie później niż do 7 dni roboczych po
powrocie ucznia z nieobecności,
c) usprawiedliwienia nie spełniające warunków, o których mowa w pkt 6 lit. a, b, nie będą
uwzględniane;
Pytanie 30: Nie;
Pytanie 31: Nie;
Pytanie 32: Tak;
Pytanie 33: Tak;
Pytanie 34: składki na działalność Rady Rodziców, to wpłaty dobrowolne na konto RR;
Pytanie 35: Nie,
Pytanie 36: Tak;
Pytanie 37: Na własnym koncie Rady Rodziców,
Pytanie 38: Tak;
Pytanie 39: sprawozdanie jest własnością Rady Rodziców, więc odpowiedzi może udzielić Rada
Rodziców, choć zaznaczyć należy, że nie ma takiego obowiązku;
Pytanie 40: Nie;
Pytanie 41: Tak; udostępnienie regulaminu jest w kwestii Rady Rodziców, więc odpowiedzi może
udzielić Rada Rodziców, choć zaznaczyć należy, że nie ma takiego obowiązku,
Pytanie 42: Nie,
Pytanie 43: Nie;
Pytanie 44: wakat dot. 2h zajęć rewalidacji ruchowej,
Pytanie 45: Tak;
Pytanie 45a: 10/22h;
Pytanie 45b: studia magisterskie na kierunku psychologia;
Pytanie 46: 177 uczniów;
Pytanie 47: O;
Pytanie 48: 98 osób,
Pytanie 49: Tak;
Pytanie 50: Nie;
Pytanie 51: Nie;
Pytanie 52: Tak = oczyszczacz powietrza usytuowany w świetlicy szkolnej,
Pytanie 53: Nie;
Pytanie 54: Tak,
Pytanie 55: Nie,
Pytanie 56: Nie dotyczy,
Pytanie 57: lak;
Pytanie 57a: objęte monitoringiem są tylko korytarze szkolne;
Pytanie 58:
835
1. Katalog praw ucznia wynika z przepisów prawa polskiego oraz obowiązujących międzynarodowych
aktów prawnych.
2. Uczeń ma prawo do:
1) bezpłatnego, właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami higieny pracy
umysłowej, otrzymywania dogłębnych i rzetelnych informacji z różnych źródeł wyrażających
różne koncepcje filozoficzne oraz różny światopogląd, stosownych do jego wieku i percepcji:
2) odpoczynku w przerwach międzylekcyjnych,
3) odpoczynku w czasie weekendów, dni świątecznych I ferii - bez zadawanych prac domowych,
4) opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających bezpieczeństwo, ochronę
przed wszelkimi formami przemocy fizycznej, bądź psychicznej oraz ochronę
i poszanowanie jego godności,
5) opieki zdrowotnej i profilaktyki;
6) korzystania z pomocy materialnej,
7) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno - wychowawczo — opiekuńczym,
8) swobody wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia szkoły,
a także światopoglądowych i religijnych, jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
9) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów, uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych,
10) korzystania z sal gimnastycznych, boiska, biblioteki, pracowni komputerowych i innych
pomieszczeń szkolnych jedynie pod opieką nauczyciela;
11) reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach, zawodach i uroczystościach pozaszkolnych,
12) korzystania z pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
13) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową, wolontariacką oraz zrzeszanie się
w organizacjach działających w szkole;
14) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny, ustalonych sposobów kontroli postępów
w nauce I ocen zachowania;
15) znajomości zakresu materiału przewidzianego do kontroli oraz wymagań, jakim musiał będzie
sprostać;
16) indywidualnego toku lub programu nauki po spełnieniu warunków określonych przepisami prawa
oświatowego;
17) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych | ćwiczeniowych
przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
18) przygotowania do odpowiedzialnego życia w społeczeństwie,
19) dochodzenia należnych mu praw;
20) dostępu do informacji na temat życia szkolnego,
21) dostępności wiedzy o prawach i uprawnieniach warunkujących korzystanie z nich oraz
dostępności wiedzy o procedurach dochodzenia swoich praw.
3. Każdy uczeń, który ma problem z nieprzestrzeganiem jego praw przez dowolny podmiot
w szkole lub problemy natury osobistej, może się zwrócić bezpośrednio do szkolnego Rzecznika
Praw Ucznia z przekonaniem, że jego autorytet i godność nie zostaną urażone.
Pytanie 59:
837
1. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Szkoły,
a w szczególności:
1) systematycznie i punktualnie uczęszczać na zajęcia edukacyjne, zgodnie z tygodniowym
rozkładem zajęć i nie opuszczać zajęć bez zgody nauczyciela, który je prowadzi;
2) przygotowywać się do każdych zajęć, wykorzystywać w pełni czas na zdobywanie wiedzy
i umiejętności, zaś swym zachowaniem nie przeszkadzać innym;
3) wykonywać polecenia nauczyciela podczas zajęć, a także podporządkowywać się zaleceniom
nauczycieli i innych pracowników szkoły dotyczących ustalonych zasad zachowania się,
przestrzegania porządku I czystości oraz bezpieczeństwa w czasie przebywania w szkole;
4) podporządkowywać się zaleceniom Dyrektora, ustaleniom Rady Pedagogicznej;
5) przestrzegać regulaminów sal, w tym gimnastycznych, biblioteki, świetlicy oraz innych
obowiązujących w szkole:
6) usprawiedliwić każdą nieobecność w szkole, zgodnie z przyjętymi zasadami:
a) usprawiedliwienia dokonuje rodzic/prawny opiekun ucznia poprzez dziennik elektroniczny lub
odręcznie ze wskazaniem przyczyny nieobecności,
b) usprawiedliwienie składa się do wychowawcy klasy, nie później niż do 7 dni roboczych po
powrocie ucznia z nieobecności;
c) usprawiedliwienia nie spełniające warunków, o których mowa w pkt. 6 lit. a, b, nie będą
uwzględniane;
7) nosić na co dzień strój niepodważający powagi instytucji, jaką jest szkoła. Ubiór winien być
schludny, estetyczny I czysty,
8) podkreślać uroczystym strojem święta państwowe i szkolne;
9) prezentować dbałość o higienę osobistą;
10) nosić na terenie szkoły bezpieczne obuwie zastępcze, nie brudzące posadzki, a na zajęcia
z wychowania fizycznego przynosić strój określony przez nauczyciela przedmiotu;
11) przestrzegać zasad współżycia w odniesieniu do kolegów, nauczycieli, pracowników szkoły oraz
innych osób przebywających w placówce, a także poza szkołą,
a w szczególności:
a) okazywać należny szacunek nauczycielom i pracownikom oraz innym osobom dorosłym,
b) nie naruszać swym zachowaniem godności innych osób,
c) nie stosować wobec innych przemocy;
d) reagować we właściwy sposób na wszelkie przejawy nieodpowiednich zachowań,
e) nie używać słów wulgarnych,
f) szanować poglądy i przekonania innych ludzi;
g) przestrzegać powszechnie uznane normy moralne, etyczne i grzecznościowe w szkole i poza
placówką;
h) nie korzystać z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w czasie zajęć
lekcyjnych, w jadalni szkolnej oraz świetlicy i bibliotece — przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych
uczniowie mają obowiązek wyłączyć telefon,
|) naruszenie przez ucznia zasad korzystania z telefonów komórkowych na terenie szkoły może
skutkować zabraniem telefonu i zdeponowaniem go w szafie pancernej w sekretariacie szkoły
oraz poinformowaniem rodziców. Telefon wydaje rodzicowi Dyrektor szkoły lub pracownik
sekretariatu.
12) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz swoich kolegów; uczeń nie pali tytoniu,
e-papierosów, nie spożywa alkoholu, nie zażywa narkotyków i innych środków odurzających;
13) dbać o mienie szkoły, ład i porządek w placówce i jej otoczeniu;
14) chronić i zabezpieczać swoją własność przed kradzieżą lub zniszczeniem;
15) przynosić do szkoły tylko niezbędne przybory i wymagane do nauki pomoce; za inne rzeczy,
niezwiązane z procesem edukacyjnym (np.: zegarki, telefony, biżuteria), szkoła nie ponosi
odpowiedzialności w razie ich utraty lub zniszczenia,
16) poznać historię szkoły, także postać jej patrona;
17) szanować symbole narodowe, międzynarodowe oraz symbole związane z tradycją
| ceremoniałem szkoły.
Pytanie 60:
8 40
1. Ustala się następujące rodzaje kar i oddziaływań wychowawczych:
1) słowne zwrócenie uwagi uczniowi przez nauczyciela:
a) w rozmowie indywidualnej z uczniem poza klasą;
b) na forum klasy;
2) pisemne lub słowne zawiadomienie rodziców ucznia przez nauczyciela:
3) bezpośrednia rozmowa nauczyciela z rodzicami i uczniem;
4) bezpośredni nadzór pedagoga lub psychologa szkolnego i wychowawcy w uzgodnionej
z rodzicami formie;
5) rozmowa nauczyciela z uczniem z udziałem Dyrektora Szkoły;
6) rozmowa nauczyciela z rodzicami z udziałem Dyrektora Szkoły i ucznia;
/) pisemna nagana wychowawcy klasy skutkująca zawieszeniem prawa do:
a) udziału w szkolnych imprezach kulturalno-rozrywkowych lub sportowo-rekreacyjnych,
wycieczkach klasowych;
b) reprezentowania szkoły na zewnątrz;
c) pełnienia funkcji społecznych na terenie szkoły.
8) pisemna nagana Dyrektora;
9) przedstawienie problemu na zebraniu Rady Pedagogicznej, która podejmuje decyzję
o przeniesieniu ucznia do innej klasy, okresowym lub stałym,
10) w przypadku długotrwałego lub zagrażającego bezpieczeństwu uczniów lub pracowników szkoły
braku oczekiwanych efektów pracy wychowawczej, szkoła zawiadamia instytucje (sąd,
prokuratura);
2. W przypadku ucznia, który naruszył obowiązki określone w Statucie Szkoły lub wykazuje przejawy
demoralizacji lub dopuścił się czynu karalnego na terenie szkoły lub w związku z realizacją
obowiązku szkolnego, niezależnie od nałożonej kary przewidzianej Statutem Szkoły, Dyrektor może,
w uzgodnieniu z uczniem i prawnymi opiekunami zastosować dodatkowe kary w postaci:
1) pouczenia,
2) ostrzeżenia ustnego lub pisemnego,
3) przeproszenia poszkodowanego,
4) zobowiązania do naprawienia wyrządzonej szkody,
5) wykonania określonych prac porządkowych na terenie szkoły.
3. Dyrektor szkoły może wystąpić do Śląskiego Kuratora Oświaty z wnioskiem o przeniesienie ucznia
do innej szkoły w przypadku wielokrotnego, rażącego naruszania postanowień Statutu Szkoły lub
konfliktów z prawem.
Z poważaniem,
D EK TOR
s > a nr 8
w Dqąbr "(onto ej
LŚ pac