Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 35 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 25 | 0 |
Lubelskie | 22 | 0 |
Lubuskie | 32 | 0 |
Łódzkie | 16 | 0 |
Małopolskie | 19 | 0 |
Mazowieckie | 30 | 0 |
Opolskie | 13 | 0 |
Podkarpackie | 30 | 0 |
Podlaskie | 22 | 0 |
Pomorskie | 30 | 0 |
Śląskie | 20 | 0 |
Świętokrzyskie | 16 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 38 | 0 |
Wielkopolskie | 39 | 0 |
Zachodniopomorskie | 43 | 0 |
Listy
Re: Odpowiedź Nadleśnictwa Namysłów przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #65
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-19 22:35:36.304805+00:00 z adresu namyslow@katowice.lasy.gov.pl:
> Zn. spr. ZG.0172.8.2020 Dzień Dobry W załączeniu przesyłam odpowiedź
> Nadleśnictwa Namysłow na przesłany przez Państwa wniosek o udostępnienie
> informacji publicznej. Z poważaniem st. spec. SL Małgorzata Lizurej
> Nadleśnictwo Namysłow
Re: odpowiedz na zapytanie z dnia 04.11.2020 przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #64
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-19 13:29:19.165670+00:00 z adresu andrzej.gajda@katowice.lasy.gov.pl:
> Pismo w załączeniu Z poważaniem Andrzej Gajda Starszy Specjalista SL ds.
> użytkowania lasu tel.: +48 34 351 33 38, tel. kom.: +48 602 463 416, IP:
> 3219334 [cid:image001.png@01D6BE80.39FE5970] 42-700 Lubliniec ul.
> Myśliwska 1 tel.: +48 34 351 33 38, fax.: +48 34 373 40 12
> www.lubliniec.katowice.lasy.gov.pl<http://www.lubliniec.katowice.lasy.gov.pl/>
Re: FW: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #63
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 11:40:13.495279+00:00 z adresu marek.blizna@katowice.lasy.gov.pl:
> Kup, dnia 17.11.2020 Zn.spr.: ZG.0172.5.2020 wyłącznie pocztą elektroniczną:
> sprawa-33564@fedrowanie.siecobywatelska.pl Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 02-605 Warszawa Dotyczy: Konsultacje
> społeczne w Nadleśnictwach. Szanowni Państwo, Państwowe Gospodarstwo Leśne
> Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kup poniżej zamieszcza odpowiedzi na pytania i
> wnioski zawarte w Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
> otrzymanym pocztą elektroniczną przez Nadleśnictwo Kup w dniu 04 listopada 2020
> r. Ad. 1 1. Wnioskujemy o przesłanie listy przypadków z okresu ostatnich
> trzech lat, gdy przedstawiciele strony społecznej zgłaszali postulaty, wnioski
> i uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa. Dla
> każdego przypadku wnioskujemy o podanie: a. Kto zgłaszał postulaty, wnioski i
> uwagi dotyczące prowadzenia gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa? b.
> zagadnień, których dotyczyły postulaty, wnioski, bądź uwagi zgłaszane przez
> stronę społeczną. c. kanałów komunikacji Nadleśnictwa ze stroną społeczną d.
> rezultatów zgłaszania postulatów, wniosków i uwag przez stronę społeczną, a w
> szczególności informacji, czy w wyniku zaangażowania strony społecznej
> Nadleśnictwo zmodyfikowało swoje plany prowadzenia gospodarki leśnej i jeżeli
> tak, to w jaki sposób. e. dokumentacji komunikacji ze stroną społeczną.
> Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku,
> gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej
> informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku
> dotyczą wszelkich przejawów „współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o
> gospodarce leśnej” w postaci „zgłaszania postulatów, wniosków i uwag”, które
> definiujecie m.in. jako „przesłanie zapytania”. Nie sposób przyjąć – jak wynika
> z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o
> obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia
> przyrodnicze etc.) jest „formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w
> decyzjach o gospodarce leśnej”. Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często
> możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub
> wnioskodawcy (zwłaszcza że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z
> tym czy zapytanie było czy nie „formą wygłaszania opinii i prób
> współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej”. Państwa wniosek
> obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez
> nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają
> tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi
> choćby informacji o przypadkach „wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu
> prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną”. Tak samo nie rejestruje
> każdego „udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej” każdej osoby z zewnątrz
> w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie
> gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej,
> korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań,
> uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony
> nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w
> tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy
> informacjami o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki
> leśnej w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci
> petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą
> tradycyjną lub elektroniczną, Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy
> w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w
> Państwa wniosku. Zakładając hipotetycznie, że Nadleśnictwo posiadałoby profil w
> serwisie społecznościowym to, w odniesieniu do nawet spełniających warunek
> konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów
> w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy
> zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy
> mieszczą się w Państwa definicji „strony społecznej” (tym bardziej, że mogą
> posługiwać się anonimowymi profilami). Wreszcie nawet udostępnienie
> informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września
> 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez
> Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i
> przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide:
> wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z: ogromnym
> zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku; brakiem możliwości
> oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do
> przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych
> zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej
> możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych
> archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii
> COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym); koniecznością dodatkowej pracy
> związanej z anonimizacją danych osób fizycznych w przypadku udostępniania
> informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji
> korespondencji; możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo
> dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu
> przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym
> czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy
> prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w
> serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na
> żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych w postaci
> publikacji w mediach „zainicjowanych przez stronę społeczną” w sytuacji, gdy
> nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i
> prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych
> mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może
> być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1
> ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej,
> przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z
> uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych
> dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na
> podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi
> te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości
> odpowiadającej tym kosztom. W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam
> prawidłowej odpowiedzi, Nadleśnictwo Kup wzywa Państwa do: uzupełnienia
> wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż „przestrzeń ostatnich trzech lat”
> wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także
> doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie
> przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do
> danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle
> mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić); wykazania, zgodnie z art.
> 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
> publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym
> przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego. Dopiero
> wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo
> zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu
> odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i
> poinformować Państwa o opłacie. Ad.2 2. Czy w najbliższych 12 miesiącach
> Nadleśnictwo planuje wprowadzenie zmian w procesach rozpatrywania postulatów,
> wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat
> gospodarki leśnej? Jeżeli tak, to jakie zmiany są planowane? W przypadku
> konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy
> oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów
> ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z
> dnia 12 listopada 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania
> planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji
> stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania
> Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr
> 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie
> planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych „procesów
> rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z
> nią dialogu na temat gospodarki leśnej” sposób ich rozpatrywania lub
> prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego,
> jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w
> jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub
> innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu
> przez nadleśnictwo zmian w „procesach”, jeśli te ostatnie wynikają i
> uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy.
> Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż
> pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest
> pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w
> Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10). Z poważaniem Jarosław
> Jańczyk Nadleśniczy Nadleśnictwa Kup /dokument podpisany elektronicznie/ z
> poważaniem Marek Blizna Specjalista Służby Leśnej ds. stanu posiadania,
> ewidencji gruntów i urządzania lasu. [cid:image001.png@01D6BCDE.6E620ED0]
> Nadleśnictwo Kup ul. 1 Maja 9, 46-082 Kup tel: 77 4695212 wew. 334, kom. +
> 48694489761
Re: Nadleśnictwo Koszęcin RDLP Katowice, odpowiedź na wniosek z dnia 4.11.2020 r. przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #62
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 10:20:07.663503+00:00 z adresu marta.aniol@katowice.lasy.gov.pl:
> Dzień Dobry, Z upoważnienia Nadleśniczego Nadleśnictwa Koszęcin przesyłam w
> załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 4 listopada 2020 roku o
> udzielenie informacji publicznej. Z poważaniem Marta Anioł Instruktor
> techniczny IP: 3216331 Tel.kom. 573 098 590 [logo_do_email3] 42-286
> Koszęcin ul. Sobieskiego 1 tel.: +48 34 352 45 25 do 7
> www.koszecin.katowice.lasy.gov.pl<http://www.koszecin.katowice.lasy.gov.pl/>
Re: Wniosek o udostępnienie informacji publiczej przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #60
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-18 12:31:48.319291+00:00 z adresu karolina.cwynar@katowice.lasy.gov.pl:
> Dzień dobry, Nadleśnictwo Zawadzkie w załączeniu przesyła pismo w sprawie
> Państwa wniosku o udostępnienie informacji publicznej. Z poważaniem
> Karolina Cwynar Specjalista Służby Leśnej tel. kom.795 503 191
> [cid:image001.jpg@01D6BDAF.06DC36B0] ul. Strzelecka 6, 47-120 Zawadzkie tel:
> 77 4049660 wew. 336,
> www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl<http://www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl/>
> Informuję, iż w celu załatwienia sprawy w Nadleśnictwie Zawadzkie Pana/Pani dane
> osobowe podlegają przetwarzaniu przy uwzględnieniu przepisów Rozporządzenia
> Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w
> sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
> sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
> (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz.Urz. L 119/1,
> 04.05.2016) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych
> (Dz.U.z 2019r., poz. 1781). Z treścią klauzuli informacyjnej dotyczącej danych
> osobowych można zapoznać się na stronie
> www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl<http://www.zawadzkie.katowice.lasy.gov.pl>
> lub bezpośrednio u pracownika Nadleśnictwa Zawadzkie
Re: FW: Message from KM_C454e przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #58
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 11:38:10.318339+00:00 z adresu jerzy.wierus@katowice.lasy.gov.pl:
> W załączeniu odpowiedź na wniosek z dnia 04.11.2020 roku. Jerzy Wierus
> Starszy Specjalista Służby Leśnej tel.: +48 34 317 29 95, tel. kom.: +48 602
> 103 426, IP: 3212331 o1 42-100 Kłobuck, ul. Zakrzewska 85
> www.klobuck.katowice.lasy.gov.pl<http://www.klobuck.katowice.lasy.gov.pl>
Re: Nadleśnictwo Kluczbork - Odpowiedź na wniosek o informację publiczną przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #57
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-16 13:51:04.424797+00:00 z adresu hanna.lech@katowice.lasy.gov.pl:
> W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa e-maila z dnia 04.11.2020
> godz.21.49 Z poważaniem Hanna Lech Sekretariat tel. kom.: +48
> 784 517 398 46-200 Kluczbork, ul. Mickiewicza 8 tel.: +48 77 418
> 65 65 <http://www.kluczbork.katowice.lasy.gov.pl/>
> www.kluczbork.katowice.lasy.gov.pl Informuję, iż w celu załatwienia
> sprawy w Nadleśnictwie Kluczbork Pana/Pani dane osobowe podlegają przetwarzaniu
> przy uwzględnieniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
> (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w
> związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
> takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
> ochronie danych osobowych) (Dz.Urz. L 119/1, 04.05.2016) oraz ustawy z dnia 10
> maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018r, poz. 1000). Z treścią
> klauzuli informacyjnej dotyczącej danych osobowych można zapoznać się na
> stronie <http://www.kluczbork.katowice.lasy.gov.pl/>
> www.kluczbork.katowice.lasy.gov.pl lub bezpośrednio u pracownika Nadleśnictwa
> Kluczbork.
Re: odpowiedź na wniosek przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #56
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-19 09:37:16.606116+00:00 z adresu adam.tomaszewski@katowice.lasy.gov.pl:
> W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji. Z
> poważaniem Adam Tomaszewski Starszy specjalista ds. stanu posiadania tel.
> kom.: +48 604 136 031 [Kędzierzyn logo poziom NOWE] 47-246 Kotlarnia, ul.
> Brzozowa 48 Stara Kuźnia tel: +48 77 483 22 22
> kedzierzyn.katowice.lasy.gov.pl
Re: Dotyczy: udostępnienia informacji przez KatarzynaBatkoToluc w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #55
Szanowni Państwo,
w nawiązaniu do przesłanego wcześniej maila z wnioskiem o dostęp do informacji uprzejmie informujemy, że podstawą prawną naszego wniosku jest ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Tym samym oczekujemy wykonania wniosku na zasadach określonych w tej ustawie. Wskazujemy, że w tej ustawie nie znajduje się rozwiązanie nawiązujące do informacji publicznej przetworzonej określonej w art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też wezwanie do wykazania dlaczego udostępnienie informacji jest szczególnie istotne dla interesu publicznego jest bezpodstawne.
Równocześnie uprzejmie wyjaśniamy, że:
1. Wnioskując o przesłanie informacji dotyczących ostatnich trzech lat, mamy na myśli okres od 1 listopada 2017 do 3 listopada 2020.
2. Definicję podaną we wniosku:
„Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
należy interpretować jako zawierającą pojęcie dostępu do informacji o środowisku, (tak jak zinterpretowały właściwie niektóre Nadleśnictwa do których zwróciliśmy się z tym wnioskiem). Poniżej podajemy interpretację tej definicji, która w pełni tłumaczy naszą intencję i, mamy nadzieję, będzie pomocna.
"Zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag": każda z formalnych i nieformalnych form występowania z wnioskiem o dostęp do informacji, wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej, obejmuje m.in. 1. przesłanie zapytania, 2. przesłanie uwag, żądania, bądź wniosku o podjęcie konkretnych działań, 3. przesłanie skargi, 4. Wyrażenie zaniepokojenia (również w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną), 5. wystosowanie petycji, 6. udział w spotkaniu na temat gospodarki leśnej, etc.
Alternatywnie, możecie również Państwo definiować wyrażenie „zgłaszanie postulatów, wniosków i uwag” jako punkty 1- 6 wymienione w definicji. Może to nieco zawęzić zakres odpowiedzi, ale zapewne ułatwi sprawne ich zebranie.
3. W przypadku artykułów i doniesień medialnych wnioskujemy o przesłanie informacji o doniesieniach, których istnienie odnotowało Nadleśnictwo, a w szczególności doniesień, w procesie powstawania których, przedstawiciele Nadleśnictwa zostali poproszeni o wyrażenie opinii.
4. W przypadku, gdy Nadleśnictwo nie posiada wiedzy kim dokładnie są osoby, które chcą pozyskać informację i wiedzę o gospodarce leśnej, wyrazić opinię bądź współuczestniczyć w decyzjach wnioskujemy o ogólne opisanie takiej osoby bądź osób. Na przykład, w wypadku, gdy o informację występują bądź opinie zgłaszają internauci na mediach społecznościowych Nadleśnictwa wystarczający będzie opis: internauta/gość strony Nadleśnictwa w serwisie Facebook. W wypadku, gdy Nadleśnictwo organizowało, bądź uczestniczyło w zebraniu lokalnej społeczności na którym omawiane były kwestie związane z gospodarką leśną, wystarczający będzie prosty opis uczestników, taki jak na przykład: członkowie społeczność X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), bądź członkowie klubu seniora w miejscowości X (w miejsce X proszę wstawić nazwę miejscowości bądź osiedla), etc.
Z wyrazami szacunku,
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie zarządu zgodnie z zasadami reprezentacji
--
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
www.siecobywatelska.pl
NIP 526282872
KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
W nawiązaniu do pisma z dnia 2020-11-17 13:35:42.112468+00:00 z adresu kamila.spanowska@katowice.lasy.gov.pl:
> Zn.spr.: ZG.0172.18.2020.DL Dzień dobry, W załączeniu przesyłam odpowiedź
> na Państwa pismo z dn. 04.11.2020r. Z poważaniem Kamila Spanowska-Adamek
> Specjalista ds. administracji tel.: +48 32 252 51 41, tel IP: 3209100
> [cid:image001.jpg@01D6BCEE.D0A7BB20] 40-754 Katowice, ul. Kijowska 37 b
> tel.: +48 32 252 51 41, fax.: +48 32 252 67 33
> www.katowice.katowice.lasy.gov.pl<http://www.katowice.katowice.lasy.gov.pl/>
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Kwidzyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #40
Twoja wiadomość
Do: Michał Wudarczyk - Nadleśnictwo Kwidzyn
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:38:57 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 20:19:18 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Browsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #5
Twoja wiadomość
Do: Danuta Szumarska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:04:22 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 14:37:58 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
informacja publiczna przez Nadleśnictwo Szczytno w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #199
Szczytno, dnia 30 listopada 2020 r.
Nadleśniczy Nadleśnictwa Szczytno
Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe
Nadleśnictwo Szczytno
ul. Zbigniewa Sobieszczańskiego 4
12-100 Szczytno
Adresat / Strona:
Stowarzyszenie Sieć Obywatelska
Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
sprawa-33700@fedrowanie.siecobywatelska.pl
ODPOWIEDŹ
NA WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Szanowni Państwo,
w odpowiedzi na przesłany pocztą elektroniczną wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 04 listopada 2020 r. godz. 21:49, informujemy odnośnie:
Punkt 1.
Zmuszeni jesteśmy prosić Państwa przede wszystkim o doprecyzowanie wniosku, gdyż w obecnej postaci uniemożliwia on nam poprawne udostępnienie rzeczowej informacji. Dla przykładu, wskazujecie Państwo, że pytania zawarte we wniosku dotyczą wszelkich przejawów "współuczestniczenia strony społecznej w decyzjach o gospodarce leśnej" w postaci "zgłaszania postulatów, wniosków i uwag", które definiujecie m.in. jako "przesłanie zapytania". Nie sposób przyjąć - jak wynika z Państwa wniosku - że każde zapytanie skierowane do nadleśnictwa (choćby o obowiązujące przepisy, różne aspekty pracy nadleśnictwa, zagadnienia przyrodnicze etc.) jest "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej". Jednocześnie nadleśnictwo nie ma często możliwości ocenić, jakie intencje i cele przyświecają pytającemu lub wnioskodawcy (zwłaszcza, że nie muszą być przez niego ujawnione), a w związku z tym czy zapytanie było czy nie "formą wygłaszania opinii i prób współuczestniczenia w decyzjach o gospodarce leśnej".
Państwa wniosek obejmuje też w znacznej mierze informacje, które nie są albo nie mogą być przez nadleśnictwo gromadzone lub nie są już w jego posiadaniu, gdyż nie wymagają tego obowiązujące przepisy i procedury wewnętrzne. Nadleśnictwo nie gromadzi choćby informacji o przypadkach "wyrażania zaniepokojenia w postaci artykułu prasowego zainicjowanego przez stronę społeczną". Tak samo nie rejestruje każdego "udziału w spotkaniu na temat gospodarki leśnej" każdej osoby z zewnątrz w sytuacji, gdy szereg tego rodzaju spotkań ma charakter otwarty. Nie gromadzimy i nie archiwizujemy, czy to w formie papierowej, czy cyfrowej, korespondencji o nieokreślonym statusie, niezawierającej konkretnych pytań, uwag, żądań, postulatów czy oczekiwań jakiejkolwiek reakcji ze strony nadleśnictwa, lecz bliżej niesprecyzowane opinie, pomysły lub inne treści (w tym w ogóle niewłaściwie adresowane do nadleśnictwa). Gromadzimy i dysponujemy informacjami o wnioskach, postulatach i uwagach odnośnie prowadzenia gospodarki leśnej w nadleśnictwie, które były oficjalnie do nas kierowane w postaci petycji lub pism składanych lub przychodzących do sekretariatu pocztą tradycyjną, elektroniczną, ewentualnie również pytań lub komentarzy na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowym oraz odpowiedzi na nie. Nawet w takich przypadkach jednak nie jesteśmy w stanie wytworzyć informacji w pełni odpowiadającej warunkom określonym w Państwa wniosku. Przykładowo, w odniesieniu do nawet spełniających warunek konkretności i rzeczowości postulatów czy żądań formułowanych przez internautów w serwisach społecznościowych pod adresem nadleśnictwa, nie jesteśmy zobowiązani ani często nie jesteśmy w stanie ustalić, kim są ich autorzy i czy mieszczą się w Państwa definicji "strony społecznej" (tym bardziej, że mogą posługiwać się anonimowymi profilami).
Wreszcie nawet udostępnienie informacji, co do których jest to możliwe i zgodne z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, w sposób i w zakresie przez Państwa wnioskowanym, wymaga od nadleśnictwa ich przetworzenia i przekształcenia, wiążącego się z dodatkowymi kosztami i nakładem pracy (vide: wyrok NSA z 7 grudnia 2011 r., I OSK 1737/11). Dlatego w związku z:
-ogromnym zakresem czasowym i przedmiotowym Państwa wniosku;
-brakiem możliwości oddelegowania przez nadleśnictwo pracownika lub pracowników wyłącznie do przetwarzania wnioskowanych informacji bez szkody dla realizacji podstawowych zadań nadleśnictwa i obowiązków jego pracowników, a częściowo brakiem fizycznej możliwości realizacji tego zdania (np. konieczność przeglądania papierowych archiwów w sytuacji, gdy zatrudnieni w nadleśnictwie pracują z powodu pandemii COVID-19 w systemie zdalnym lub hybrydowym);
-koniecznością dodatkowej pracy związanej z anonimizacją danych osób fizycznych
w przypadku udostępniania informacji odnośnie ich uwag, wniosków i postulatów, w tym dokumentacji korespondencji;
-możliwą koniecznością zatrudnienia przez nadleśnictwo dodatkowej osoby lub udzielenia zamówienia publicznego na zewnątrz w celu przetworzenia ogromnej ilości danych zgodnie z Państwa wnioskiem w rozsądnym czasie (wystarczy wspomnieć ewentualną konieczność przejrzenia i analizy prywatnych wiadomości oraz komentarzy internautów na profilu nadleśnictwa w serwisie społecznościowych za trzy lata wstecz albo konieczność zawarcia na żądanej liście przypadków uwag, postulatów czy wniosków zgłaszanych
w postaci publikacji w mediach "zainicjowanych przez stronę społeczną" w sytuacji, gdy nadleśnictwo w ogóle nie ma obowiązku gromadzenia takich informacji i prowadzenia za kogoś kwerendy materiałów ukazujących się w ogólnodostępnych mediach); informuję, że informacja publiczna objęta Państwa wnioskiem nie może być przez nadleśnictwo udostępniona w terminie przewidzianym w art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. Co więcej, przekształcenie i przetworzenie wnioskowanych informacji będzie wymagało, z uwagi na okoliczności wskazane wyżej, poniesienia przez nadleśnictwo ogromnych dodatkowych nakładów organizacyjnych i finansowych. W związku z tym, na podstawie art. 15 ust. 1 wspomnianej ustawy, nadleśnictwo obliczy i przedstawi te koszty i pobierze od Państwa jako wnioskodawców opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W związku z powyższym, w celu umożliwienia nam prawidłowej odpowiedzi, wzywam Państwa do:
-uzupełnienia wniosku poprzez m.in. dokładniejsze niż "przestrzeń ostatnich trzech lat" wskazanie zakresu dat, którego miałaby dotyczyć odpowiedź, a także doprecyzowanie pytań zawartych we wniosku poprzez skonkretyzowanie przedmiotowego zakresu żądanych informacji i możliwe ich ograniczenie do danych, które nadleśnictwo rzeczywiście może gromadzić i posiadać (czy w ogóle mieć prawną oraz fizyczną możliwość, by to robić);
-wykazania, zgodnie z art. 3. ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, dlaczego i w jaki sposób uzyskanie tych informacji, w tym przetworzonych, jest szczególnie istotne dla interesu publicznego.
Dopiero wtedy będziemy w stanie poinformować w jakim wydłużonym terminie nadleśnictwo zdoła zgromadzić i przetworzyć żądane informacje, by udzielić Państwu odpowiedzi, a także wyliczyć, ile będzie kosztowało przetworzenie tych danych i poinformować Państwa o opłacie.
Punkt 2.
W przypadku konsultacji społecznych przy tworzeniu planu urządzania lasu lub prognozy oddziaływania na środowisko, proces ten jest opisany i wynika z przepisów ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, rozporządzenia ministra środowiska z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, a także obowiązującej w Lasach Państwowych Instrukcji Urządzania Lasu i wytycznych dyrektora generalnego Lasów Państwowych (zarządzenie nr 12/2009). Rolą nadleśnictwa jest stosowanie wyżej wskazanych regulacji, a nie planowanie w nich zmian. Natomiast w przypadku wszelkich innych "procesów rozpatrywania postulatów, wniosków i uwag strony społecznej oraz prowadzenia z nią dialogu na temat gospodarki leśnej" sposób ich rozpatrywania lub prowadzenia jest zindywidualizowany i każdorazowo uzależniony jest od tego, jaki postulat lub wniosek konkretnie zgłasza dana osoba lub organizacja, w jakiej formie i jaką drogą to czyni, jakiego sposób i formy odpowiedzi lub innej reakcji oczekuje lub preferuje etc. Nie sposób mówić zatem o planowaniu przez nadleśnictwo zmian w "procesach", jeśli te ostatnie wynikają i uzależnione są od każdorazowego działania i oczekiwań danego wnioskodawcy. Dlatego ten Państwa wniosek nie może zostać przez nas uwzględniony, gdyż pytanie o zdarzenia przyszłe lub takie, które jeszcze nie nastąpiły, nie jest pytaniem o informację publiczną podlegającą udostępnieniu (vide: wyrok WSA w Warszawie z 21 grudnia 2010 r., II SAB/Wa 219/10).
NADLEŚNICZY
Janusz Kleszczewski
Anna Boruszewska-Cudak
spec. ds. ochrony przyrody, edukacji leśnej i zamówień publicznych
tel. 600123668
anna.boruszewska@olsztyn.lasy.gov.pl<mailto:anna.boruszewska@olsztyn.lasy.gov.pl>
[cid:image003.jpg@01D6C70B.B1C0AB50]
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Czerwony Dwór w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #7
Twoja wiadomość
Do: Edyta Domańska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:11:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 11:18:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Cewice w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #32
Twoja wiadomość
Do: Izabela Śmigielska - Nadleśnictwo Cewice
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:29:51 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 10:53:35 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Borne Sulinowo w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #308
Twoja wiadomość
Do: Marek Bogucki (Nadleśnictwo Borne Sulinowo)
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:27 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 09:51:11 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Nieprzeczytane: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Lębork w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #41
Twoja wiadomość
Do: Jolanta Noryśkiewicz - Nadleśnictwo Lębork
Temat: [AntySPAM DGLP True ; 4.8 MX1] Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:40:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: 30 listopada 2020 09:39:55 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Ełk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #10
Twoja wiadomość
Do: Wioletta Majerowska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:13:35 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 09:39:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Elbląg w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #34
Twoja wiadomość
Do: Mariusz Potoczny - Nadleśnictwo Elbląg
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:31:32 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 09:37:16 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15
Twoja wiadomość
Do: Mariusz Staniszewski
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń
została usunięta nieprzeczytana: 30 listopada 2020 09:30:24 (UTC+01:00) Amsterdam, Berlin, Berno, Rzym, Sztokholm, Wiedeń.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15
Twoja wiadomość
Do: Maciej Dawidziuk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 08:53:38 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Waliły w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #30
Twoja wiadomość
Do: Ewa Kulesza
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:21:50 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 08:51:26 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Gdańsk w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #35
Twoja wiadomość
Do: Katarzyna Rybakowska - N Gdańsk
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:32:38 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 08:45:30 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Nieprzeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Bolesławiec w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #378
Twoja wiadomość
Do: Arkadiusz Sudoł
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 4 listopada 2020 21:49:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została usunięta nieprzeczytana: 23 listopada 2020 09:44:36 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Knyszyn w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #15
Twoja wiadomość
Do: Teresa Rutkowska
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:15:42 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 08:40:34 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
Przeczytane: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach przez Nadleśnictwo Pomorze w sprawie Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach #24
Twoja wiadomość
Do: Paweł Kamiński
Temat: Konsultacje społeczne w Nadleśnictwach
Wysłano: 29 listopada 2020 23:21:03 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb
została przeczytana: 30 listopada 2020 08:36:31 (UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129