Praworządność szkół przez Ania_De
Opis
Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na wartościach demokratycznych.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 0 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 0 | 0 |
Lubelskie | 0 | 0 |
Lubuskie | 0 | 0 |
Łódzkie | 0 | 0 |
Małopolskie | 0 | 0 |
Mazowieckie | 0 | 0 |
Opolskie | 1 | 0 |
Podkarpackie | 0 | 0 |
Podlaskie | 0 | 0 |
Pomorskie | 0 | 0 |
Śląskie | 178 | 0 |
Świętokrzyskie | 0 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 0 | 0 |
Wielkopolskie | 1 | 0 |
Zachodniopomorskie | 0 | 0 |
Listy
Odpowiedzi na pytania 14,15,16,17
przez
LICEUM SZTUK PLASTYCZNYCH IM. TADEUSZA KANTORA
w sprawie
Praworządność szkół #4
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z LICEUM SZTUK PLASTYCZNYCH IM. TADEUSZA KANTORA i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź na wniosek Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W ROGOŹNIKU
w sprawie
Praworządność szkół #50
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W ROGOŹNIKU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
wniosek o udzielenie informacji publicznej
przez
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
w sprawie
Praworządność szkół #179
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH W OPOLU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź do informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3
w sprawie
Praworządność szkół #68
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Informacja publiczna
przez
III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GENERAŁA WŁADYSŁAWA ANDERSA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #3
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GENERAŁA WŁADYSŁAWA ANDERSA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
przez
I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W JAWORZNIE
w sprawie
Praworządność szkół #23
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W JAWORZNIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
SP9 pismo
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
w sprawie
Praworządność szkół #77
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
SP16 Bytom - Udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM.MARII KONOPNICKIEJ
w sprawie
Praworządność szkół #83
Ocena LLM:
B) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM.MARII KONOPNICKIEJ i zawiera odmowę odpowiedzi na
pytania z wniosku o informację publiczną.
3
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. KAROLA WOJTYŁY W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #138
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 8 IM. KAROLA WOJTYŁY W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź - udostępnienie inf. publicznej
przez
IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. STANISŁAWA STASZICA W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #109
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
SP5 Jaworzno - odpowiedź na zapytanie publiczne
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W JAWORZNIE
w sprawie
Praworządność szkół #40
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 IM. KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W JAWORZNIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Szkoła Podstawowa nr 1 - pismo
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
w sprawie
Praworządność szkół #56
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
ODP: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. STANISŁAWA STASZICA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #7
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. STANISŁAWA STASZICA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
2
Read: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. STANISŁAWA STASZICA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #7
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. STANISŁAWA STASZICA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE
w sprawie
Praworządność szkół #63
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. HUBERTA WAGNERA W BĘDZINIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
ODP: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #2
Ocena LLM:
C) email jest odpowiedzią z II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W DĄBROWIE GÓRNICZEJ i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź.
1
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA LEDWOCHA W IRZĄDZACH
w sprawie
Praworządność szkół #148
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
W dniu 2024-01-25 10:13:53 użytkownik DopaminaLab <sprawa-64519@info.szkolajestnasza.pl> napisał:
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64519@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? 240 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. www.sp.irzadze.pl
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. www.sp.irzadze.pl
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? www,sp.irzadze.pl
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? www.sp.irzadze.pl
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu. (www.sp.irzadze.pl)
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole? . na podstawie porozumienia z RR obowiązuje zakaz przynoszenia telefonó do szkoły
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego? nie
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
koncie rady
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.(przewodnicząca RR jest nieobecna mogę dosłać po feriach)
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. (przewodnicząca RR jest nieobecna mogę dosłać po feriach)
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 10/20
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów. - studia podyplomowe psychologia w oświacie
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? 240
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 76
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie nie ma takich osób
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze czesciowo
-Szatnia (Tak
-Teren wokół szkoły (Tak
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). www.sp.irzadze.pl
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły). www.sp.irzadze.pl
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.) www.sp.irzadze.pl
UZASADNIENIE
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą przemianę. Dotyczy to
zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej, obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy. Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email sprawa-64519@info.szkolajestnasza.pl
--
Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl
NIP: 6292493017
KRS: 0000773382
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.pl.
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl. Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM.ADAMA MICKIEWICZA
w sprawie
Praworządność szkół #105
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM.ADAMA MICKIEWICZA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 22 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W DĄBROWIE GÓRNICZEJ; ALEJA ZWYCIĘSTWA 44
w sprawie
Praworządność szkół #13
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
Wniosek o informację DOPAMINA LAB - odp
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. KSIĘSTWA SIEWIERSKIEGO W SIEWIERZU
w sprawie
Praworządność szkół #58
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
Informacja publiczna
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. ADAMA PIWOWARA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #8
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 IM. ADAMA PIWOWARA W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Udostępnienie informacji publiczne - odpowiedź od SP14 Jaworzno.
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 IM. MAJORA HENRYKA SUCHARSKIEGO W JAWORZNIE
w sprawie
Praworządność szkół #29
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 14 IM. MAJORA HENRYKA SUCHARSKIEGO W JAWORZNIE
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
ankieta
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. MARII KONOPNICKIEJ W ZAWIERCIU
w sprawie
Praworządność szkół #167
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 IM. MARII KONOPNICKIEJ W ZAWIERCIU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dzień dobry
Przesyłamy wg zał. punktów
pozdrawiamy
Fwd: Fwd: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
w sprawie
Praworządność szkół #60
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W MIERZĘCICACH
w sprawie
Praworządność szkół #60
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
11
>
> *WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ*
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64431@info.szkolajestnasza.pl*
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, *zgodnie z numeracją,*
> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie
> ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
>
> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce? -330 uczniów
> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
> stosowanie średniej ważonej? Tak i Nie.Nauczyciel uwzględnia średnią
> ważoną z uzyskanych ocen, jednak o ostatecznej ocenie decyduje
> nauczyciel.
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak
> 3.a. Jeśli tak to jakie? zadania, zadania domowe waga 2; aktywność
> waga 3, odpowiedź ustna, projekty, kartkówki waga 4; test kompetencji
> waga 5 ( nie liczone do średniej); osiągnięcia w konkursach,
> sprawdziany waga 6
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na
> podstawie/z
> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
> bieżących? Tak i Nie. Nauczyciel uwzględnia średnią ważoną z
> uzyskanych ocen, jednak o ostatecznej ocenie decyduje nauczyciel.
> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
> codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak
> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
> farbowania włosów przez osoby uczące się? Nie
> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
> punkty ujemne za farbowanie włosów. Nie
> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczące się? Nie
> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują
> punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Nie
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
> biżuterii przez osoby uczące się? Nie
> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Nie
> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady
> ubierania się dla osób uczących się? Nie
> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania
> się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa
> szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
> proszę o wpisanie „nie dotyczy”. - Nie dotyczy.
> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw.
> nieprzygotowań do lekcji. Nie
> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
> domowej. Nie
> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na
> sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w
> okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie
> nieobecności? Nie
> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w
> jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak
> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celującą?
> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.-
>
> 39. Ocenianie bieżące osiągnięć edukacyjnych uczniów klas I – VIII
> polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w
> opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunku do
> wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego.
> Uczeń w ocenie bieżącej otrzymuje informację, co poprawnie wykonał, co
> osiągnął, w czym jest dobry oraz wskazówki, co poprawić, co
> udoskonalić, nad czym jeszcze popracować i co rozwijać. Ogólne
> kryteria ustalania ocen bieżących w klasach I –VIII:
>
> 1) Stopień celujący (cel), (6) – uczeń osiągnął szczególnie wiele,
> wykazał się bardzo dużą aktywnością twórczą, biegle posługuje się
> zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu nieznanych dotąd problemów
> teoretycznych lub praktycznych, posiadła wiedzę i umiejętności
> stawiane przez podstawę programową, wykazuje się samodzielnością i
> twórczo rozwija własne uzdolnienia i zainteresowania, jest niezwykle
> zainteresowany w wywiązywanie się z obowiązków wynikających z zajęć
> dydaktycznych
>
>
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Nie
> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są
> zarekwirowane telefony? Nie dotyczy.
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
> szkolnego?
> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica- nie dotyczy.
> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa
> szkole? Uczniowie w wyznaczonych miejscach mogą korzystać z telefonu,
> celem kontaktu w pilnych sprawach z rodzicami. Na terenie szkoły
> obowiązuje regulamin przedstawiony rodzicom i uczniom, w którym jest
> zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą
> oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak
> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Nie
> Jeśli tak, w jakiej kwocie?- nie dotyczy.
> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak
> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak
> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu. ePUAP:/sp1mce/SkrytkaESP
> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Nie
> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt?
> Nie dotyczy
> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka? Nie dotyczy
> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Nie dotyczy (Szkoła Podstawowa).
> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły
> w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Nie dotyczy
> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane
> jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia
> zaświadczenia np. lekarskiego? Rodzic usprawiedliwia nieobecność, nie
> ma konieczności wyjaśnienia.
> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy
> wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Nie
> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Nie
> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę
> na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy
> przedmedycznej? Tak
> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak
> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady
> Rodziców? Tak (dobrowolne)
> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Nie
> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Nie
> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> -Własnym koncie Rady
> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak
> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
> placówki. w zał.
> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak
> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak
> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu. w zał.
> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Nie
> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak
> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i
> ile ich jest? Nie dotyczy
> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak
> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym? 1 etat
> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia
> kierunkowego i ukończonych kursów. Zgodnie z rozporządzeniem
> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii? - 311
> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki? 0
> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ? 48
> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak
> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne
> źródła energii? Tak
> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Nie
> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających
> za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Nie
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Nie
> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje
> bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka
> kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Nie
> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych
> wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się,
> które są na takiej diecie? Nie
> 56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest
> dodatkowo płatna? Nie dotyczy
> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły
> lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków
> technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak
> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
> -Korytarze Tak
> -Szatnia Tak
> -Teren wokół szkoły Tak
> - Inne (proszę wpisać jakie)-
>
> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły). w zał.
> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły). w zał.
> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.) w zał.
>
> *UZASADNIENIE*
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota
> wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura -
> zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji.
> Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji,
> rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się.
> Współpracujemy z szerokim otoczeniem akademickim i społecznym. Na
> podstawie wniosków z prowadzonych projektów edukacyjnych i badań,
> opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk
> lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, Tak
> dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą
> przemianę. Dotyczy to
> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku
> m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się,
> psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją obszary
> życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania
> i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania. *Celem
> naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów
> oraz na tej **podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna
> Karta Praw – jako narzędziownika **zawierającego ustandaryzowaną i
> usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz **kompendium dobrych
> praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących **inkluzywną i
> zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży,
> **realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
> wartościach **demokratycznych i praworządności.* Publikacja zostanie
> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie
> również w formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia
> Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych
> (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na
> szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w
> zakresie praworządności), wzmocni ochronę praw osób uczących się i
> praw człowieka w szkołach oraz przyczyni się do wzrostu świadomości
> oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji standardów i jakości.
> Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz
> prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, *wesprzeć kadry
> zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców*, a także otoczyć
> dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>
> *Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64431@info.szkolajestnasza.pl*
>
> --
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl <mailto:dopamina@op.pl>
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
> /Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
> iod@siecobywatelska.pl. /
> //
> /Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego
> - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o
> udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje
> nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede
> wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu
> zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis. /
> //
> /Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/>.
> Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia
> lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest
> nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO./
> //
> /Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż
> 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi
> współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy
> przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które
> podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek
> o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na
> naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl
> <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami
> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. /
> //
> /Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania
> ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też
> Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych
> osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu
> Ochrony Danych Osobowych./