Praworządność szkół przez Ania_De
Opis
Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na wartościach demokratycznych.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 0 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 0 | 0 |
Lubelskie | 0 | 0 |
Lubuskie | 0 | 0 |
Łódzkie | 0 | 0 |
Małopolskie | 0 | 0 |
Mazowieckie | 0 | 0 |
Opolskie | 1 | 0 |
Podkarpackie | 0 | 0 |
Podlaskie | 0 | 0 |
Pomorskie | 0 | 0 |
Śląskie | 178 | 0 |
Świętokrzyskie | 0 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 0 | 0 |
Wielkopolskie | 1 | 0 |
Zachodniopomorskie | 0 | 0 |
Listy
Odpowiedź na udzielenie informacji publicznej - Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskiej Macierzy Szkolnej w Czeladzi
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 W CZELADZI
w sprawie
Praworządność szkół #73
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 5 W CZELADZI i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Fwd: wniosek o inf. publiczną
przez
None
w sprawie
Praworządność szkół #74
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. MARII KONOPNICKIEJ W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
-------- Wiadomość oryginalna --------
Temat: wniosek o inf. publiczną
Data: 2024-02-29 12:31
Od: dyrmpaszkowska@sp6bedzin.pl
Do: sprawa-6445@info.szkolajestnasza.pl
Witam,
Dyrektor SP 6 w Będzinie udziela odpowiedzi na pytania:
1.167 uczniów
2.Nie
3.Nie
4.nie dotyczy
5.Nie
6.Nie
7.Nie
8.Nie
9.Nie
10.Nie
11.Nie
12.Nie
13.nie dotyczy
14.Nie
15.Nie
16.Nie
17.Nie
18. § 57.
Wymagania na poszczególne stopnie szkolne
1. stopień celujący otrzymuje uczeń, który w bardzo wysokim stopniu
opanował wiedzę
i umiejętności z danego przedmiotu, określone programem nauczania.
Samodzielnie
i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami
w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych zawartych w
podstawie
programowej przedmiotu danej klasy. Proponuje rozwiązania nietypowe,
osiąga
sukcesy w konkursach, zawodach sportowych kwalifikując się do finałów na
szczeblu
miasta, powiatu, województwa lub posiada inne porównywalne osiągnięcia
itd………..
19.Nie
20.nie dotyczy
21.nie dotyczy
22.
13) nie używać bez zgody nauczyciela sprzętu typu: kamera – wideo,
aparat
fotograficzny, telefon, dyktafon, nie przynosić na zajęcia przedmiotów
niebezpiecznych, nie opuszczać samowolnie zajęć lekcyjnych,
14) ……………………………………………………………
15) zabrania się na terenie szkoły korzystania z telefonów komórkowych w
toaletach
i szatniach oraz podczas zajęć lekcyjnych,
16) telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne przed
rozpoczęciem zajęć
mają być wyłączone i schowane,
17) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu za zgodą nauczyciela
w wyjątkowych sytuacjach: gdy istnieje konieczność skontaktowania się
z rodzicami (opiekunami prawnymi) lub gdy telefon jest potrzebny do
celów
edukacyjnych.
23.Tak
24.Nie
25.Tak
26.SP6Bedzin
27.Nie
27. nie dotyczy
28.nie dotyczy
29.usprawiedliwiają rodzice bez podawania przyczyny
30.Nie
31.Nie
32.Tak
33.Tak
34.Tak
35.Nie
36. Nie
37.własnym koncie rady
38.Nie
39. nie dotyczy
40.Nie
41.Tak
42.Nie
43.Tak
44.nie dotyczy
45.Tak
45a.9/18
45b.studia kierunkowe na kierunku psychologia
46.165
47.2
48.102
49.Nie
50.Nie
51. Tak
52.Nie
53.Nie
54.Nie
55.Nie
56.nie dotyczy
57.Tak
57a
- korytarz Tak
-szatnia Nie
- teren wokół szkoły Tak
58. 2. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami
higieny pracy
umysłowej,
2) uzyskania na początku każdego roku szkolnego pełnej informacji
dotyczącej
wymogów edukacyjnych na danym etapie kształcenia,
3) opieki wychowawczej i właściwych warunków bezpieczeństwa, ochrony
przed
wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej i poszanowania
jego
godności osobistej,
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno –
wychowawczym,
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia
szkoły
oraz wyznawanej religii – jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów, w miarę posiadanych
środków
finansowych szkoły,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów
kontroli
postępów w nauce,
8) jawnej oceny swoich wiadomości i umiejętności,
9) pomocy w przypadku trudności w nauce,
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych,
biblioteki
podczas zajęć szkolnych,
11) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową, zrzeszania
się
w organizacjach działających w szkole,
12) reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach i innych imprezach.
13) brania udziału w pracach społecznie użytecznych organizowanych na
terenie
szkoły i poza nią,
14) zwrócenia się z indywidualnym problemem do następujących osób:
nauczyciela
przedmiotu, wychowawcy, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły,
15) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych
i ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
59. 1. Uczeń ma obowiązek:
1) przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły, obowiązujących
regulaminach i innych dokumentach dotyczących szkoły,
2) dbać o honor, tradycję i dobre imię szkoły,
3) kulturalnie zachowywać się w szkole i poza nią,
4) dbać o piękno mowy ojczystej, nie używać wulgarnych słów,
5) troszczyć się o mienie szkoły, dbać o jej wygląd, porządek w salach
lekcyjnych i na
korytarzach, szanować sprzęt i pomoce naukowe.
6) okazywać szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, rodzicom
(opiekunom
prawnym) oraz koleżankom i kolegom,
7) przeciwstawiać się przejawom brutalności i wulgarności,
8) na apelach, uroczystościach szkolnych zachowywać się właściwie, z
godnością
i szacunkiem dla obrzędowości i tradycji szkoły,
9) nosić zmienne obuwie oraz strój codzienny, dostosowany do pory roku,
estetyczny,
bez ekstrawaganckich dodatków, stonowany, czysty i funkcjonalny, podczas
uroczystości państwowych i szkolnych obowiązuje strój galowy tj. biała
bluzka –
koszula i granatowa lub czarna spódnica – spodnie,
10) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz kolegów; zabrania się
biegania po
korytarzach, przepychania i stosowania przemocy fizycznej,
11) kategorycznie zabrania się palenia tytoniu, zażywania narkotyków i
innych środków
odurzających przez uczniów na terenie szkoły,
12) uczeń powinien punktualnie i systematycznie przychodzić na zajęcia
lekcyjne,
aktywnie brać w nich udział, przestrzegać ustalonych zasad porządkowych,
uważać
na lekcji i wykonywać wszystkie ćwiczenia związane z tokiem zajęć,
13) nie używać bez zgody nauczyciela sprzętu typu: kamera – wideo,
aparat
fotograficzny, telefon, dyktafon, nie przynosić na zajęcia przedmiotów
niebezpiecznych, nie opuszczać samowolnie zajęć lekcyjnych,
14) uczeń powinien przejawiać aktywność własną w zdobywaniu wiedzy i w
pełni
wykorzystać czas przeznaczony na naukę,
15) zabrania się na terenie szkoły korzystania z telefonów komórkowych w
toaletach
i szatniach oraz podczas zajęć lekcyjnych,
16) telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne przed
rozpoczęciem zajęć
mają być wyłączone i schowane,
17) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu za zgodą nauczyciela
w wyjątkowych sytuacjach: gdy istnieje konieczność skontaktowania się
z rodzicami (opiekunami prawnymi) lub gdy telefon jest potrzebny do
celów
edukacyjnych,
18) usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach lekcyjnych zgodnie
z obowiązującym regulaminem szkoły.
60. Uczeń może zostać ukarany za:
1) nagminne nieprzestrzeganie postanowień zawartych w statucie szkoły,
2) wulgarne słownictwo,
3) agresywne zachowanie w stosunku do koleżanek i kolegów,
4) lekceważący i arogancki stosunek do nauczycieli i pracowników szkoły,
5) niszczenie mienia szkoły i rzeczy osobistych uczniów,
6) nagminny brak obuwia zmiennego,
7) wagary, a także notoryczne spóźnianie się na lekcje lub ucieczki z
pojedynczych
lekcji,
8) udowodnione kradzieże,
9) spowodowanie zagrożenia zdrowia i życia kolegów, pracowników szkoły,
zastosowanie przemocy,
10) stosowanie wszelkich używek: papierosy, alkohol, narkotyki
(używanie, posiadanie
i rozprowadzanie) w szkole, jej otoczeniu i na wszystkich imprezach
organizowanych
przez szkołę,
11) udowodnione wejście w kolizję z obowiązującym prawem.
6. Można zastosować kary:
1) pouczenia, ostrzeżenia ustnego albo ostrzeżenia na piśmie,
2) przeproszenia pokrzywdzonego,
) przywrócenia stanu poprzedniego, wykonania określonych prac
porządkowych na
rzecz szkoły,
4) udzielenie nagany przez wychowawcę z pisemnym powiadomieniem rodziców
(opiekunów prawnych),
5) nagana udzielona przez dyrektora szkoły w obecności wychowawcy,
6) przeniesienie ucznia do równoległego oddziału,
7) pozbawienie ucznia możliwości udziału w wydarzeniach klasowych i
szkolnych
o charakterze rozrywkowo – rekreacyjnym,
8) obniżenie oceny z zachowania,
9) zakaz reprezentowania szkoły,
10) przeniesie dyscyplinarne do innej szkoły tylko za zgodą Śląskiego
Kuratora Oświaty.
7. Powodem wnioskowania do kuratora o przeniesienie bądź skreślenie z
listy ucznia do
innej szkoły może być poważne naruszenie zasad i norm zachowania i
współżycia
społecznego, a w szczególności:
1) spożywanie alkoholu i przebywanie pod jego wpływem na terenie szkoły
oraz na
imprezach i wycieczkach organizowanych przez szkołę,
2) posiadanie, rozprowadzanie lub używanie substancji psychoaktywnych
oraz
posiadanie, rozprowadzanie materiałów pornograficznych,
3) stwarzanie sytuacji zagrożenia, bezpieczeństwa własnego i innych
uczniów oraz
pracowników szkoły,
4) wszczynanie bójek, kradzieże, notoryczne znęcanie się nad innymi,
umyślne
niszczenie mienia szkolnego lub mienia innych osób,
5) poniżanie godności innych uczniów lub pracowników szkoły.
8. Dyrektor składa wniosek do kuratora w przypadku, gdy, pomimo podjęcia
wszystkich
możliwych działań wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, zachowanie
ucznia nie
uległo poprawie.
9. Jeżeli naruszenie zasad i norm zachowania i współżycia społecznego
dotyczy ucznia
pełnoletniego, dyrektor szkoły może podjąć decyzję o skreśleniu go z
listy uczniów.
10. W przypadku ucznia, który ukończył 18 lat i opuszczał zajęcia bez
usprawiedliwienia,
bądź nie rokuje, że ukończy szkołę w danym roku szkolnym, rada
pedagogiczna
podejmuje decyzję o ewentualnym skreśleniu go z listy uczniów,
ostateczną decyzję
podejmuje dyrektor szkoły po przeprowadzeniu postępowania zgodnie z KPA.
11. Nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność
osobistą ucznia.
12. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców (opiekunów prawnych)
ucznia
o przyznanej nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary. Informacje
przekazuje
wychowawca na zebraniu lub pisemnie.
z poważaniem
Monika Wójtowicz-Paszkowska
dyrektor SP 6 w Będzinie
wniosek o inf. publiczną
przez
None
w sprawie
Praworządność szkół #74
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 IM. MARII KONOPNICKIEJ W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Witam,
Dyrektor SP 6 w Będzinie udziela odpowiedzi na pytania:
1.167 uczniów
2.Nie
3.Nie
4.nie dotyczy
5.Nie
6.Nie
7.Nie
8.Nie
9.Nie
10.Nie
11.Nie
12.Nie
13.nie dotyczy
14.Nie
15.Nie
16.Nie
17.Nie
18. § 57.
Wymagania na poszczególne stopnie szkolne
1. stopień celujący otrzymuje uczeń, który w bardzo wysokim stopniu
opanował wiedzę
i umiejętności z danego przedmiotu, określone programem nauczania.
Samodzielnie
i twórczo rozwija własne uzdolnienia, biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami
w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych zawartych w
podstawie
programowej przedmiotu danej klasy. Proponuje rozwiązania nietypowe,
osiąga
sukcesy w konkursach, zawodach sportowych kwalifikując się do finałów na
szczeblu
miasta, powiatu, województwa lub posiada inne porównywalne osiągnięcia
itd………..
19.Nie
20.nie dotyczy
21.nie dotyczy
22.
13) nie używać bez zgody nauczyciela sprzętu typu: kamera – wideo,
aparat
fotograficzny, telefon, dyktafon, nie przynosić na zajęcia przedmiotów
niebezpiecznych, nie opuszczać samowolnie zajęć lekcyjnych,
14) ……………………………………………………………
15) zabrania się na terenie szkoły korzystania z telefonów komórkowych w
toaletach
i szatniach oraz podczas zajęć lekcyjnych,
16) telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne przed
rozpoczęciem zajęć
mają być wyłączone i schowane,
17) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu za zgodą nauczyciela
w wyjątkowych sytuacjach: gdy istnieje konieczność skontaktowania się
z rodzicami (opiekunami prawnymi) lub gdy telefon jest potrzebny do
celów
edukacyjnych.
23.Tak
24.Nie
25.Tak
26.SP6Bedzin
27.Nie
27. nie dotyczy
28.nie dotyczy
29.usprawiedliwiają rodzice bez podawania przyczyny
30.Nie
31.Nie
32.Tak
33.Tak
34.Tak
35.Nie
36. Nie
37.własnym koncie rady
38.Nie
39. nie dotyczy
40.Nie
41.Tak
42.Nie
43.Tak
44.nie dotyczy
45.Tak
45a.9/18
45b.studia kierunkowe na kierunku psychologia
46.165
47.2
48.102
49.Nie
50.Nie
51. Tak
52.Nie
53.Nie
54.Nie
55.Nie
56.nie dotyczy
57.Tak
57a
- korytarz Tak
-szatnia Nie
- teren wokół szkoły Tak
58. 2. Uczeń ma prawo do:
1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia zgodnie z zasadami
higieny pracy
umysłowej,
2) uzyskania na początku każdego roku szkolnego pełnej informacji
dotyczącej
wymogów edukacyjnych na danym etapie kształcenia,
3) opieki wychowawczej i właściwych warunków bezpieczeństwa, ochrony
przed
wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej i poszanowania
jego
godności osobistej,
4) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno –
wychowawczym,
5) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności dotyczących życia
szkoły
oraz wyznawanej religii – jeśli nie narusza tym dobra innych osób,
6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów, w miarę posiadanych
środków
finansowych szkoły,
7) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów
kontroli
postępów w nauce,
8) jawnej oceny swoich wiadomości i umiejętności,
9) pomocy w przypadku trudności w nauce,
10) korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków dydaktycznych,
biblioteki
podczas zajęć szkolnych,
11) wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową, zrzeszania
się
w organizacjach działających w szkole,
12) reprezentowania szkoły w konkursach, przeglądach i innych imprezach.
13) brania udziału w pracach społecznie użytecznych organizowanych na
terenie
szkoły i poza nią,
14) zwrócenia się z indywidualnym problemem do następujących osób:
nauczyciela
przedmiotu, wychowawcy, pedagoga szkolnego, dyrektora szkoły,
15) bezpłatnego dostępu do podręczników, materiałów edukacyjnych
i ćwiczeniowych, przeznaczonych do obowiązkowych zajęć edukacyjnych.
59. 1. Uczeń ma obowiązek:
1) przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły, obowiązujących
regulaminach i innych dokumentach dotyczących szkoły,
2) dbać o honor, tradycję i dobre imię szkoły,
3) kulturalnie zachowywać się w szkole i poza nią,
4) dbać o piękno mowy ojczystej, nie używać wulgarnych słów,
5) troszczyć się o mienie szkoły, dbać o jej wygląd, porządek w salach
lekcyjnych i na
korytarzach, szanować sprzęt i pomoce naukowe.
6) okazywać szacunek nauczycielom, pracownikom szkoły, rodzicom
(opiekunom
prawnym) oraz koleżankom i kolegom,
7) przeciwstawiać się przejawom brutalności i wulgarności,
8) na apelach, uroczystościach szkolnych zachowywać się właściwie, z
godnością
i szacunkiem dla obrzędowości i tradycji szkoły,
9) nosić zmienne obuwie oraz strój codzienny, dostosowany do pory roku,
estetyczny,
bez ekstrawaganckich dodatków, stonowany, czysty i funkcjonalny, podczas
uroczystości państwowych i szkolnych obowiązuje strój galowy tj. biała
bluzka –
koszula i granatowa lub czarna spódnica – spodnie,
10) dbać o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz kolegów; zabrania się
biegania po
korytarzach, przepychania i stosowania przemocy fizycznej,
11) kategorycznie zabrania się palenia tytoniu, zażywania narkotyków i
innych środków
odurzających przez uczniów na terenie szkoły,
12) uczeń powinien punktualnie i systematycznie przychodzić na zajęcia
lekcyjne,
aktywnie brać w nich udział, przestrzegać ustalonych zasad porządkowych,
uważać
na lekcji i wykonywać wszystkie ćwiczenia związane z tokiem zajęć,
13) nie używać bez zgody nauczyciela sprzętu typu: kamera – wideo,
aparat
fotograficzny, telefon, dyktafon, nie przynosić na zajęcia przedmiotów
niebezpiecznych, nie opuszczać samowolnie zajęć lekcyjnych,
14) uczeń powinien przejawiać aktywność własną w zdobywaniu wiedzy i w
pełni
wykorzystać czas przeznaczony na naukę,
15) zabrania się na terenie szkoły korzystania z telefonów komórkowych w
toaletach
i szatniach oraz podczas zajęć lekcyjnych,
16) telefony komórkowe i inne urządzenia elektroniczne przed
rozpoczęciem zajęć
mają być wyłączone i schowane,
17) dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu za zgodą nauczyciela
w wyjątkowych sytuacjach: gdy istnieje konieczność skontaktowania się
z rodzicami (opiekunami prawnymi) lub gdy telefon jest potrzebny do
celów
edukacyjnych,
18) usprawiedliwiania nieobecności na zajęciach lekcyjnych zgodnie
z obowiązującym regulaminem szkoły.
60. Uczeń może zostać ukarany za:
1) nagminne nieprzestrzeganie postanowień zawartych w statucie szkoły,
2) wulgarne słownictwo,
3) agresywne zachowanie w stosunku do koleżanek i kolegów,
4) lekceważący i arogancki stosunek do nauczycieli i pracowników szkoły,
5) niszczenie mienia szkoły i rzeczy osobistych uczniów,
6) nagminny brak obuwia zmiennego,
7) wagary, a także notoryczne spóźnianie się na lekcje lub ucieczki z
pojedynczych
lekcji,
8) udowodnione kradzieże,
9) spowodowanie zagrożenia zdrowia i życia kolegów, pracowników szkoły,
zastosowanie przemocy,
10) stosowanie wszelkich używek: papierosy, alkohol, narkotyki
(używanie, posiadanie
i rozprowadzanie) w szkole, jej otoczeniu i na wszystkich imprezach
organizowanych
przez szkołę,
11) udowodnione wejście w kolizję z obowiązującym prawem.
6. Można zastosować kary:
1) pouczenia, ostrzeżenia ustnego albo ostrzeżenia na piśmie,
2) przeproszenia pokrzywdzonego,
) przywrócenia stanu poprzedniego, wykonania określonych prac
porządkowych na
rzecz szkoły,
4) udzielenie nagany przez wychowawcę z pisemnym powiadomieniem rodziców
(opiekunów prawnych),
5) nagana udzielona przez dyrektora szkoły w obecności wychowawcy,
6) przeniesienie ucznia do równoległego oddziału,
7) pozbawienie ucznia możliwości udziału w wydarzeniach klasowych i
szkolnych
o charakterze rozrywkowo – rekreacyjnym,
8) obniżenie oceny z zachowania,
9) zakaz reprezentowania szkoły,
10) przeniesie dyscyplinarne do innej szkoły tylko za zgodą Śląskiego
Kuratora Oświaty.
7. Powodem wnioskowania do kuratora o przeniesienie bądź skreślenie z
listy ucznia do
innej szkoły może być poważne naruszenie zasad i norm zachowania i
współżycia
społecznego, a w szczególności:
1) spożywanie alkoholu i przebywanie pod jego wpływem na terenie szkoły
oraz na
imprezach i wycieczkach organizowanych przez szkołę,
2) posiadanie, rozprowadzanie lub używanie substancji psychoaktywnych
oraz
posiadanie, rozprowadzanie materiałów pornograficznych,
3) stwarzanie sytuacji zagrożenia, bezpieczeństwa własnego i innych
uczniów oraz
pracowników szkoły,
4) wszczynanie bójek, kradzieże, notoryczne znęcanie się nad innymi,
umyślne
niszczenie mienia szkolnego lub mienia innych osób,
5) poniżanie godności innych uczniów lub pracowników szkoły.
8. Dyrektor składa wniosek do kuratora w przypadku, gdy, pomimo podjęcia
wszystkich
możliwych działań wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, zachowanie
ucznia nie
uległo poprawie.
9. Jeżeli naruszenie zasad i norm zachowania i współżycia społecznego
dotyczy ucznia
pełnoletniego, dyrektor szkoły może podjąć decyzję o skreśleniu go z
listy uczniów.
10. W przypadku ucznia, który ukończył 18 lat i opuszczał zajęcia bez
usprawiedliwienia,
bądź nie rokuje, że ukończy szkołę w danym roku szkolnym, rada
pedagogiczna
podejmuje decyzję o ewentualnym skreśleniu go z listy uczniów,
ostateczną decyzję
podejmuje dyrektor szkoły po przeprowadzeniu postępowania zgodnie z KPA.
11. Nie mogą być stosowane kary naruszające nietykalność i godność
osobistą ucznia.
12. Szkoła ma obowiązek informowania rodziców (opiekunów prawnych)
ucznia
o przyznanej nagrodzie lub zastosowaniu wobec niego kary. Informacje
przekazuje
wychowawca na zebraniu lub pisemnie.
z poważaniem
Monika Wójtowicz-Paszkowska
dyrektor SP 6 w Będzinie
SP11 Będzin odpowiedź na wniosek o informację publiczną
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 IM. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W BĘDZINIE
w sprawie
Praworządność szkół #62
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 11 IM. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 11 w Będzinie przesyła odpowiedź na
wniosek o informację DOPAMINA LAB z dnia 25 stycznia 2024r.
Jadwiga Janusz-Sender, dyrektor szkoły
SP38 w Bytomiu udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
w sprawie
Praworządność szkół #93
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 W ZAWIERCIU
w sprawie
Praworządność szkół #158
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13 W ZAWIERCIU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dzień Dobry
Plik z informacjami z Państwa zapytania w załączeniu.
Pozdrawiam
Andrzej Wilk
1W dniu 2024-01-25 10:13, DopaminaLab napisał(a):
> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64529@info.szkolajestnasza.pl
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją,
> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i
> przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
> dokumentów.
>
> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
> stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3.a. Jeśli tak to jakie?
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala
> się na podstawie/z
> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
> bieżących? Tak/Nie
> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
> codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
> Tak/Nie
> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
> farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczące się? Tak/Nie
> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
> biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
> Tak/Nie
> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój
> uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad
> ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak
> uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać?
> Jeżeli nie,
> proszę o wpisanie „nie dotyczy".
> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba
> tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
> domowej. Tak/Nie
> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za
> nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej
> kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do
> szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach)
> w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
> Tak/Nie
> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celującą?
> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane
> są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
> szkolnego?
> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w
> Państwa szkole?
> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
> Tak/Nie
> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli tak, w jakiej kwocie?
> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny
> koszt? Tak/Nie
> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku
> szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy
> wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i
> przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu
> czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na
> klucz? Tak/Nie
> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują
> zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej
> pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność
> Rady Rodziców? Tak/Nie
> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady
> Rodziców? Tak/Nie
> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Tak/Nie
> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> -Indywidualnym koncie jednego z rodziców
> -Własnym koncie Rady
> -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
> placówki.
> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
> Tak/Nie
> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie
> regulaminu? Tak/Nie
> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupą? Tak/Nie
> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce
> i ile ich jest?
> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
> Tak/Nie
> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne
> odnawialne źródła energii? Tak/Nie
> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń
> odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się
> instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych,
> zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad)
> osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
> 56. Jeżeli „tak", czy opcja dostępności posiłków roślinnych
> jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w
> postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu
> (monitoring)? Tak/Nie
> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
> -Korytarze (Tak/Nie)
> -Szatnia (Tak/Nie)
> -Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - Inne (proszę wpisać jakie)
> -Nie dotyczy
> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły).
> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie
> ze statutem szkoły).
> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
>
> UZASADNIENIE
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako
> wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi
> edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń
> (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną
> inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim
> otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z
> prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji,
> Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach
> nieustającą przemianę. Dotyczy to
> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W
> związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia
> się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją
> obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości
> i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego
> działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i
> dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu
> i publikacji pt. Szkolna Karta Praw - jako narzędziownika
> zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym
> prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym
> dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową
> szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży,
> realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
> wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie
> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna
> będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem
> upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń
> edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że
> pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań
> współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni
> ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz
> przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących
> w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy
> promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i
> prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające
> oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i
> młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64529@info.szkolajestnasza.pl --
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
>
> _Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
> iod@siecobywatelska.pl. _
> _ _
> _Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu
> zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi
> na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z
> odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych
> znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko
> pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu,
> podpis. _
> _ _
> _Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1]. Ponadto możemy przetwarzać
> Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
> Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie
> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
> _ _
> _Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy
> niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych
> będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym
> powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane
> osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z
> odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
> mogą zostać opublikowane na naszej stronie:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1] - w takim przypadku odbiorcami
> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
> _ _
> _Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo
> żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
> Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
> Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do
> Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych._
>
>>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/
Odpowiedź na pytania
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE
w sprawie
Praworządność szkół #56
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W BĘDZINIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 w Będzinie przesyła w załączeniu
odpowiedź na pytania złożone na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji
RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej.
--
Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.
Z poważaniem,
Kaja Pasamonik-Jaśkiewicz
Sekretarz Szkoły Podstawowej nr 1 w Będzinie
(32) 267-39-30
Ta wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana.
Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy i usunięcie wiadomości.
Klauzula informacyjna
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szkoła Podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza, ul. Szkolna 3, 42-500 Będzin
dalej ADO.
2. ADO przetwarza Pani/Pana adres e-mail wyłącznie w celu wymiany informacji drogą elektroniczną.
3. Jeśli kontaktujemy się z Panią/Panem za pomocą poczty elektronicznej, oznacza to że otrzymaliśmy adres konta mailowego bezpośrednio od Pani/Pana w celu kontaktu, bądź pozyskaliśmy adres poczty z legalnego źródła uprawniającego do kontaktu
z Panią/Panem.
4. Nie będziemy udostępniać innym podmiotom Pani/Pana adresu e-mail, chyba że będzie to wynikać z przepisu prawa.
5. Ma Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania, usunięcia, cofnięcia zgody, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu.
6. Pani/Pana adres poczty elektronicznej będzie figurował w naszej bazie do momentu cofnięcia zgody na jego przetwarzanie.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. STEFANA JONIAKA W NIEGOWONICACH
w sprawie
Praworządność szkół #151
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. KS. STEFANA JONIAKA W NIEGOWONICACH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
1
Potwierdzenie odczytania wiadomości o tytule: "Wniosek o informację DOPAMINA LAB"
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
w sprawie
Praworządność szkół #93
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 38 IM. JANA III SOBIESKIEGO
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
ODPOWIEDŹ NA UDZIELENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ OD SPS NR 30 W SOSNOWCU
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 30 IM. STEFANII SEMPOŁOWSKIEJ W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #140
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA NR 30 IM. STEFANII SEMPOŁOWSKIEJ W SOSNOWCU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dzień dobry,
Dyrektor Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 30 w Sosnowcu przekazuje informację publiczną - odpowiedzi na zadane pytania oraz skan sprawozdania RR.
Przepraszam za opóźnienie.
Z poważaniem
Aneta Jurkowska
Administratorem Pani/Pana danych adresowych oraz adresu e-mail jest Szkoła Podstawowa Specjalna nr 30 im. Stefanii Sempołowskiej,41-200 Sosnowiec ul. Sucha 21.
Szkoła Podstawowa Specjalna nr 30 im. Stefanii Sempołowskiej, 41-200 Sosnowiec ul. Sucha 21 przetwarza Pani/Pana dane wyłącznie w celu wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym oraz obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Informujemy, że ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzoru- Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ( PUODO) z siedzibą w Warszawie ( 00-193), ul. Stawki 2.
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 30 w Sosnowcu - e-mail: a.spas@cuwsosnowiec.pl
Fwd: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W JAWORZNIE
w sprawie
Praworządność szkół #42
Ocena LLM:
C) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 7 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE W JAWORZNIE i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź.
1
Informacja publiczna
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO W ŁAZACH
w sprawie
Praworządność szkół #153
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO W ŁAZACH i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź SP 19 Jaworzno
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 19 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W JAWORZNIE
w sprawie
Praworządność szkół #34
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 19 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W JAWORZNIE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA W RUDNIKACH
w sprawie
Praworządność szkół #172
Ocena LLM:
C) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA W RUDNIKACH i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź.
Dzień dobry,
w załączniu przesyłam powiadomienie o wyznaczeniu nowego terminu do
załatwienia sprawy.
--
Kind regards / Pozdrawiam ,
School Director / Dyrektor Szkoły
Bożena Olszewska-Motyl
----------------------------------
Rudniki Primary School / Rudniki Szkoła Podstawowa
Adress: Szkolna 11, 42-421 Rudniki
WWW:http://www.sprudniki.pl/news.php
1W dniu 2024-01-25 10:13, DopaminaLab napisał(a):
> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
> ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu
> Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
>
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64543@info.szkolajestnasza.pl
>
> Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją,
> poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich
> danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego
> cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie
> wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i
> przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do
> dokumentów.
>
> 1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
> 2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje
> stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
> 3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
> 3.a. Jeśli tak to jakie?
> 4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala
> się na podstawie/z
> uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen
> bieżących? Tak/Nie
> 5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w
> codziennej praktyce
> dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6).
> Tak/Nie
> 6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do
> farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
> 8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez
> osoby uczące się? Tak/Nie
> 9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
> 10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i
> biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
> 11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie)
> przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii?
> Tak/Nie
> 12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój
> uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
> 13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad
> ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak
> uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać?
> Jeżeli nie,
> proszę o wpisanie „nie dotyczy".
> 14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji
> zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba
> tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
> 15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy
> domowej. Tak/Nie
> 16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za
> nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej
> kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do
> szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
> 17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w
> statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach)
> w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą?
> Tak/Nie
> 18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na
> ocenę celującą?
> Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
> 19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu
> uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu
> niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
> 20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane
> są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
> 21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu
> szkolnego?
> Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
> 22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w
> Państwa szkole?
> 23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których
> mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne).
> Tak/Nie
> 24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
> Jeśli tak, w jakiej kwocie?
> 25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
> 26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
> Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
> 27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
> 27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny
> koszt? Tak/Nie
> 27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
> 27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać
> nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
> 28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku
> szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
> 29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy
> wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i
> przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
> 30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu
> czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na
> klucz? Tak/Nie
> 31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
> 32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują
> zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej
> pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
> 33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
> 34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność
> Rady Rodziców? Tak/Nie
> 35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują
> deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady
> Rodziców? Tak/Nie
> 36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje
> społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej
> działalność? Tak/Nie
> 37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
> -Indywidualnym koncie jednego z rodziców
> -Własnym koncie Rady
> -Subkoncie utworzonym na koncie placówki
> 38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej
> roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
> 39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego
> opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa
> placówki.
> 40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców?
> Tak/Nie
> 41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie
> regulaminu? Tak/Nie
> Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
> 42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w
> wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad
> grupą? Tak/Nie
> 43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone
> wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
> 44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce
> i ile ich jest?
> 45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
> 45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
> 45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu
> wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
> 46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
> 47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
> 48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
> 49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację?
> Tak/Nie
> 50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne
> odnawialne źródła energii? Tak/Nie
> 51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza
> (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość
> powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
> 52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń
> odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
> 53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i
> rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
> 54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się
> instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród
> deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
> 55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych,
> zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad)
> osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
> 56. Jeżeli „tak", czy opcja dostępności posiłków roślinnych
> jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
> 57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami
> szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w
> postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu
> (monitoring)? Tak/Nie
> 57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
> -Korytarze (Tak/Nie)
> -Szatnia (Tak/Nie)
> -Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
> - Inne (proszę wpisać jakie)
> -Nie dotyczy
> 58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze
> statutem szkoły).
> 59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie
> ze statutem szkoły).
> 60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie
> stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)
>
> UZASADNIENIE
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako
> wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi
> edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń
> (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną
> inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i
> nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim
> otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z
> prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy
> rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i
> ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania
> następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji,
> Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
> Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach
> nieustającą przemianę. Dotyczy to
> zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W
> związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia
> się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i
> funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej,
> obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy.
> Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją
> obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości
> i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego
> działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i
> dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu
> i publikacji pt. Szkolna Karta Praw - jako narzędziownika
> zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym
> prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym
> dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową
> szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży,
> realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na
> wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie
> rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna
> będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem
> upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń
> edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że
> pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań
> współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni
> ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz
> przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących
> w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy
> promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i
> prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające
> oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i
> młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.
>
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty
> elektronicznej na adres email sprawa-64543@info.szkolajestnasza.pl --
> Anna Dęboń
> Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
> tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl
> NIP: 6292493017
> KRS: 0000773382
>
> _Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska
> Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605
> Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww.
> adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail:
> biuro@siecobywatelska.pl. Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z
> którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail:
> iod@siecobywatelska.pl. _
> _ _
> _Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu
> zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi
> na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z
> odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych
> znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko
> pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu,
> podpis. _
> _ _
> _Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów
> statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia
> dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie
> uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1]. Ponadto możemy przetwarzać
> Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
> Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie
> uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO._
> _ _
> _Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy
> niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych
> będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym
> powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane
> osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z
> odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej,
> mogą zostać opublikowane na naszej stronie:
> fedrowanie.siecobywatelska.pl [1] - w takim przypadku odbiorcami
> Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z
> oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w
> Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być
> przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem
> programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on
> odpowiedni poziom ochrony danych osobowych. _
> _ _
> _Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo
> żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
> Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas
> Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do
> Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych._
>
>>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/
RE: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. JANA III SOBIESKIEGO W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #114
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 IM. JANA III SOBIESKIEGO W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
1
From: DopaminaLab <sprawa-64485@info.szkolajestnasza.pl>
Sent: Thursday, January 25, 2024 10:13 AM
To: sp12@sosnowiec.edu.pl
Subject: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI PUBLICZNEJ
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej wnosimy w imieniu Stowarzyszenia dO!PAmina Lab o odpowiedź na następujące pytania.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email <mailto:sprawa-64485@info.szkolajestnasza.pl> sprawa-64485@info.szkolajestnasza.pl
Prosimy o odpowiedź na wszystkie pytania, zgodnie z numeracją, poprzez wpisanie słowa tak/nie, podanie/udostępnienie odpowiednich danych/informacji lub poprzez przywołanie odpowiedniego cytatu/fragmentu ze statutu szkolnego. Jeżeli odpowiedź na pytanie wiąże się z załączeniem dokumentów, wnosimy o załączenie i przesłanie ich w formie skanów lub odpowiednio linków do dokumentów.
1. Ile osób realizuje obowiązek szkolny w Państwa placówce?
2. Czy szkolny system oceniania w Państwa placówce przewiduje stosowanie średniej ważonej? Tak/Nie
3. Czy do konkretnych ocen bieżących przypisuje się wagi? Tak/Nie
3.a. Jeśli tak to jakie?
4. Czy w Państwa placówce oceny śródroczne/końcoworoczne ustala się na podstawie/z
uwzględnieniem średniej arytmetycznej/średniej ważonej z ocen bieżących? Tak/Nie
5. Czy w klasach I-III w Państwa placówce ocenami bieżącymi (w codziennej praktyce
dydaktyczno-diagnostycznej) są oceny wyrażone cyfrą (od 1 do 6). Tak/Nie
6. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz/ograniczenia co do farbowania włosów przez osoby uczące się? Tak/Nie
7. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za farbowanie włosów. Tak/Nie
8. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz malowania paznokci przez osoby uczące się? Tak/Nie
9. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za pomalowane paznokcie? Tak/Nie
10. Czy w Państwa placówce obowiązuje zakaz noszenia makijażu i biżuterii przez osoby uczące się? Tak/Nie
11. Czy kryteria oceniania zachowania (umocowane w statucie) przewidują punkty ujemne za noszenie makijażu lub biżuterii? Tak/Nie
12. Czy statut szkoły określa obowiązujący strój uczniowski/zasady ubierania się dla osób uczących się? Tak/Nie
13. Jeśli tak, proszę o przywołanie/zacytowanie tych zasad ubierania się lub/i zapisu ze statutu szkoły. Jak uczniowie/uczennice Państwa szkoły mogą/mają się ubierać? Jeżeli nie,
proszę o wpisanie „nie dotyczy”.
14. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną, w sytuacji zgloszenia przez osobe uczącą się więcej niż dopuszczalna liczba tzw. nieprzygotowań do lekcji. Tak/Nie
15. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za brak pracy domowej. Tak/Nie
16. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się ocenę niedostateczną za nieobecność na sprawdzianie/kartkówce i/lub nienapisane tej kartkówki/sprawdziany w okreslonym czasie od momentu powrotu do szkoły po okresie nieobecności? Tak/Nie
17. Czy zgodnie z przyjętym szkolnym systemem oceniania umocowanym w statucie szkoły przewiduje się określony czas (w tygodniach/dniach) w jakim osoba ucząca się może poprawić daną ocenę bieżącą? Tak/Nie
18. W jaki sposób statut szkolny definiuje wymagania edukacyjne na ocenę celującą?
Proszę o zacytowanie treści odpowiedniego artykułu/paragrafu.
19. Czy statut szkoły przewiduje rekwirowanie telefonu uczniowi/uczennicy, w przypadku gdy uczeń/uczennica używa telefonu niezgodnie z przyjętymi zasadami. Tak/Nie
20. Jeżeli tak, czy szkoła posiada depozyt w którym przechowywane są zarekwirowane telefony? Tak/Nie
21. Jeżeli tak, kto może odebrać zarekwirowany telefon z depozytu szkolnego?
Rodzic/Opiekun prawny/Uczeń/Uczennica
22. Jakie zasady dotyczące używania telefonów obowiązują w Państwa szkole?
23. Czy szkoła udostępnia uczniom i uczennicom szafki (w których mogą oni przechowywać podręczniki i inne pomoce dydaktyczne). Tak/Nie
24. Czy za dostęp do szafek pobierane są opłaty? Tak/Nie
Jeśli tak, w jakiej kwocie?
25. Czy szkoła prowadzi BIP? Tak/Nie
26. Czy szkoła posiada skrzynkę ePUAP? Tak/Nie
Jeśli tak, proszę o podanie jej adresu.
27. Czy w szkole obowiązują mundurki? Tak/Nie
27a. Jeśli tak czy osoby uczące się kupują mundurek na własny koszt? Tak/Nie
27b. Jaki jest koszt zakupu mundurka?
27. Czy uczniowie pełnoletni mogą samodzielnie usprawiedliwiać nieobecności lub/i zwalniać się z lekcji? Tak/Nie
28. Czy uczniowie pełnoletni mają możliwość opuszczenia budynku szkoły w trakcie zajęć/przerw lekcyjnych? Tak/Nie
29. Na jakiej podstawie usprawiedliwiane są nieobecności? Czy wymagane jest podanie uzasadnienia/przyczyny nieobecności lub/i przedstawienia zaświadczenia np. lekarskiego?
30. Czy w czasie lekcji budynek szkoły jest zamykany, w rozumieniu czy wszystkie drzwi/wyjścia (w tym ewakuacyjne) są zamknięte na klucz? Tak/Nie
31. Czy w Państwa Placówce powołano Radę Szkoły? Tak/Nie
32. Czy w Państwa Placówce rodzice/opiekunowie prawni podpisują zgodę na wezwanie karetki pogotowia/udzielenie dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej? Tak/Nie
33. Czy w Państwa placówce powołano Radę Rodziców? Tak/Nie
34. Czy w Państwa Placówce zbierane są składki na działalność Rady Rodziców? Tak/Nie
35. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów i uczennic podpisują deklarację wpłaty określonej kwoty środków na konto Rady Rodziców? Tak/Nie
36. Czy Rada Rodziców na początku danego roku szkolnego informuje społeczność szkolną o sugerowanej wysokości składki na jej działalność? Tak/Nie
37. Czy Rada Rodziców gromadzi zbierane środki na:
-Indywidualnym koncie jednego z rodziców
-Własnym koncie Rady
-Subkoncie utworzonym na koncie placówki
38. Czy Rada Rodziców publikuje/przedstawia społeczności szkolnej roczne sprawozdania finansowe wydatków? Tak/Nie
39. Jeżeli tak, proszę o przesłanie/załączenie ostatniego opublikowanego sprawozdania finansowego Rady Rodziców Państwa placówki.
40. Czy Dyrekcja Szkoły posiada dostęp do konta Rady Rodziców? Tak/Nie
41. Czy Rada Rodziców Państwa Szkoły działa na podstawie regulaminu? Tak/Nie
Jeśli tak proszę o przesłanie skanu tego regulaminu.
42. Czy rodzice/opiekunowie prawni uczniów/uczennic biorą udział w wycieczkach szkolnych w charakterze osób do pomocy w opiece nad grupą? Tak/Nie
43. Czy na dzień wpływu wniosku w Państwa placówce są obsadzone wszystkie etaty według i zgodnie z zapotrzebowaniem? Tak/Nie
44. Jeśli nie, jakich stanowisk dotyczą wakaty w Państwa placówce i ile ich jest?
45. Czy w szkole zatrudniony jest psycholog/psycholożka? Tak/Nie
45 a. Jeśli tak w jakim wymiarze godzinowym?
45 b. Jeśli tak, jakie posiada kwalifikacje w rozumieniu wykształcenia kierunkowego i ukończonych kursów.
46. Ile osób uczęszcza na lekcje religii?
47. Ile osób uczęszcza na lekcje etyki?
48. Ile osób uczęszcza na lekcje WDŻ?
49. Czy budynek Państwa szkoły przeszedł termomodernizację? Tak/Nie
50. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony we własne odnawialne źródła energii? Tak/Nie
51. Czy w Państwa szkole monitoruje się jakość powietrza (zainstalowane specjalistyczne urządzenia monitorujące jakość powietrza wewnątrz budynku i wokół szkoły)? Tak/Nie
52. Czy Państwa szkoła posiada i korzysta z urządzeń odpowiadających za oczyszczanie powietrza wewnątrz budynku? Tak/Nie
53. Czy budynek Państwa szkoły jest wyposażony w urządzenia i rozwiązania chłodzące (w przypadku fali upałów)? Tak/Nie
54. Czy w infrastrukturze wokół Państwa szkoły znajdują się instalacje bazujące na przyrodzie, np.: ogród warzywny, ogród deszczowy, łąka kwietna, park kieszonkowy, żywa altana? Tak/Nie
55. Czy Państwa szkoła zapewnia dostęp do codziennych, zbilansowanych wegetariańskich i wegańskich posiłków (obiad) osobom uczącym się, które są na takiej diecie? Tak/Nie
56. Jeżeli „tak”, czy opcja dostępności posiłków roślinnych jest dodatkowo płatna? Tak/Nie
57. Czy szkoła prowadzi szczególny nadzór nad pomieszczeniami szkoły lub placówki lub terenem wokół szkoły lub placówki w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring)? Tak/Nie
57a Jeżeli tak, jakie punkty/pomieszczenia objęte są monitoringiem:
-Korytarze (Tak/Nie)
-Szatnia (Tak/Nie)
-Teren wokół szkoły (Tak/Nie)
- Inne (proszę wpisać jakie)
-Nie dotyczy
58. Proszę o informacje o prawach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
59. Prosze o informację o obowiązkach osób uczących się (zgodnie ze statutem szkoły).
60. Proszę o informację o karach (dot. uczniów i uczennic) jakie stosuje się w Państwa szkole (zgodnie ze statutem szkoły.)UZASADNIENIE
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab powstało w lutym 2019 roku jako wspólnota wartości, platforma współpracy i działań na osi edukacja - kultura - zmiana - rozwój oraz wolna przestrzeń (do)wolnej edukacji. Stowarzyszenie jest wspólną, oddolną inicjatywą pasjonatów edukacji, rodziców, nauczycieli i nauczycielek oraz osób uczących się. Współpracujemy z szerokim otoczeniem akademickim i społecznym. Na podstawie wniosków z prowadzonych projektów edukacyjnych i badań, opracowujemy rekomendacje (w tym legislacyjne) dla oświatowych polityk lokalnych i ogólnopolskich. Aktywnie angażujemy się w działania następujących koalicji: Sieć Organizacji Społecznych dla Edukacji, Tak dla prewencji suicydalnej w szkołach, Forum Edukacji Domowej.
Polska szkoła przechodziła i przechodzi w ostatnich latach nieustającą przemianę. Dotyczy to
zarówno jej systemowej organizacji, jak i życia codziennego. W związku m.in z rozwojem neurodydaktyki, wiedzy o procesach uczenia się, psychologii i pedagogiki, w organizacji życia szkolnego i funkcjonowaniu szkoły, jako instytucji kształcącej i wychowującej, obserwujemy korzystne i warte odnotowania zmiany i trendy. Jednocześnie nie możemy jednak nie zauważyć, że nadal istnieją obszary życia szkolnego, w których identyfikujemy nieprawidłowości i wyzwania i które wymagają wsparcia, naprawy i wspólnego działania. Celem naszego monitoringu jest zdiagnozowanie i dookreślenie tych obszarów oraz na tej podstawie opracowanie raportu i publikacji pt. Szkolna Karta Praw – jako narzędziownika zawierającego ustandaryzowaną i usystematyzowaną wiedzę (w tym prawną) oraz kompendium dobrych praktyk, w tym dydaktyczno-wychowawczych organizujących inkluzywną i zdrową szkołę jako miejsce zorientowane na dobro dzieci i młodzieży, realizujące i rozumiejące prawa dzieci i prawa człowieka, oparte na wartościach demokratycznych i praworządności. Publikacja zostanie rozesłana do wszystkich szkół objętych monitoringiem. Dostępna będzie również w formie elektronicznej. Ponadto, celem upowszechnienia Szkolnej Karty Praw planujemy także cykl wydarzeń edukacyjnych (warsztaty, spotkania, konferencje). Wierzymy, że pogłębione i na szeroką skalę zbadanie problemów i wyzwań współczesnej szkoły (w tym w zakresie praworządności), wzmocni ochronę praw osób uczących się i praw człowieka w szkołach oraz przyczyni się do wzrostu świadomości oraz poprawy obowiązujących w systemie edukacji standardów i jakości. Swoim projektem pragniemy promować otwartość, włączenie, równość oraz prawa dzieci i prawa człowieka w edukacji i szkole, wesprzeć kadry zarządzające oraz pedagogiczne szkół i rodziców, a także otoczyć dzieci i młodzież (w tym z grup mniejszościowych) opieką i wsparciem.Prosimy o przesłanie odpowiedzi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email <mailto:sprawa-64485@info.szkolajestnasza.pl> sprawa-64485@info.szkolajestnasza.pl
--
Anna Dęboń
Stowarzyszenie dO!PAmina Lab
tel. 504820333 / e-mail: dopamina@op.pl <mailto:dopamina@op.pl>NIP: 6292493017
KRS: 0000773382
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sieć Obywatelska Watchdog Polska z siedzibą w Warszawie, ul. Ursynowska 22/2, 02-605 Warszawa. Mogą Państwo skontaktować się z nami listownie pod ww. adresem lub elektronicznie pod adresem e-mail: biuro@siecobywatelska.pl <mailto:biuro@siecobywatelska.pl> . Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych, z którym mogą Państwo skontaktować się pod adresem e-mail: iod@siecobywatelska.pl <mailto:iod@siecobywatelska.pl> .
Państwa dane osobowe pozyskujemy od Państwa podmiotu zatrudniającego - podmiotu zobowiązanego, który udziela odpowiedzi na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej i wraz z odpowiedzią przekazuje nam Państwa dane osobowe. Wśród tych danych znaleźć mogą się przede wszystkim: imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa podmiotu zobowiązanego, adres e-mail lub numer telefonu, podpis.
Przetwarzamy Państwa dane osobowe w celu realizacji przez nas celów statutowych, w tym pozyskiwania informacji publicznej i zapewnienia dostępu do niej w niezmienionej formie, poprzez publikowanie uzyskanych odpowiedzi na naszej stronie internetowej: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> . Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, czyli art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Twoje dane osobowe planujemy przechowywać przez okres nie dłuższy niż 16 lat od momentu ich pozyskania. Odbiorcami Państwa danych będą nasi współpracownicy i podmioty przetwarzające, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Ponadto, Państwa dane osobowe, które podmiot zobowiązany przekaże do nas wraz z odpowiedzią na nasz wniosek o udostępnienie informacji publicznej, mogą zostać opublikowane na naszej stronie: fedrowanie.siecobywatelska.pl <http://fedrowanie.siecobywatelska.pl/> - w takim przypadku odbiorcami Państwa danych będą użytkownicy ww. strony. Korzystamy z oprogramowania biurowego dostarczonego przez Google LLC z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, co powoduje, że Państwa dane mogą być przekazywane poza obszar EOG. Wskazany dostawca jest uczestnikiem programu Data Privacy Framework, co potwierdza, że zapewnia on odpowiedni poziom ochrony danych osobowych.
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych, a także prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mogą też Państwo wnieść sprzeciw wobec przetwarzania przez nas Państwa danych osobowych. Przysługuje też Państwu prawo skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
<http://siecobywatelska.emaillabs.co/open/?ot=MTcwNjE3Mzk4MjUzLjU1Mzg2Mi4xMjUyNjI0OTUxMjA0OTY2NDczNkBpbmZvLnN6a29sYWplc3RuYXN6YS5wbHxUaHUsIDI1IEphbiAyMDI0IDA5OjEzOjAyIC0wMDAwfHNwMTJAc29zbm93aWVjLmVkdS5wbHwxLnNpZWNvYnl3YXRlbHNrYS5zbXRwfHJlZGdyaWQxfDB8MS5kNDgzYzgwNTRhYjljZjQ5MjA4YjQ5NTgwZGY1MDYwYw%3D%3D>
RE: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #137
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
SP35 Sosnowiec odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 35 IM. ARMII KRAJOWEJ W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #130
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 35 IM. ARMII KRAJOWEJ W SOSNOWCU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
3
informacja
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #112
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO W SOSNOWCU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI IM. MARII KONOPNICKIEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #14
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 26 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI IM. MARII KONOPNICKIEJ W DĄBROWIE GÓRNICZEJ i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
PD: odpowiedź
przez
TECHNIKUM NR 3 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #176
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z TECHNIKUM NR 3 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Re: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #110
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. WISŁAWY SZYMBORSKIEJ W SOSNOWCU
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
3
SPDąbie- informacja publiczna
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W DĄBIU
w sprawie
Praworządność szkół #54
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W DĄBIU i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
IV LO Ostrów Wlkp.
przez
IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. FRYDERYKA CHOPINA
w sprawie
Praworządność szkół #180
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. FRYDERYKA CHOPINA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
ODP: Wniosek o informację DOPAMINA LAB
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 35 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
w sprawie
Praworządność szkół #19
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z SZKOŁA PODSTAWOWA NR 35 Z ODDZIAŁAMI PRZEDSZKOLNYMI W DĄBROWIE GÓRNICZEJ i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Fwd: FWD: odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 3 IM. ELIZY ORZESZKOWEJ W SOSNOWCU
w sprawie
Praworządność szkół #127
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
2