Wnioski o informację w 2022 przez SOWP
Opis
Sprawdzamy, jak wnioski o informację w roku 2022 przetwarzały takie urzędy jak: Prezydent, Sejm, Senat, Ministerstwa i inne wybrane organy centralne a także Wojewodowie, Marszałkowie, Starostwa i Gminy. W dwóch ostatnich przypadkach badanie przeprowadzono na próbach dobranych metodą losowania systematycznego.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 186 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 158 | 0 |
Lubelskie | 227 | 0 |
Lubuskie | 92 | 0 |
Łódzkie | 191 | 0 |
Małopolskie | 196 | 0 |
Mazowieckie | 361 | 0 |
Opolskie | 81 | 0 |
Podkarpackie | 174 | 0 |
Podlaskie | 129 | 0 |
Pomorskie | 135 | 0 |
Śląskie | 180 | 0 |
Świętokrzyskie | 112 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 131 | 0 |
Wielkopolskie | 245 | 0 |
Zachodniopomorskie | 126 | 0 |
Listy
Odpowiedź na wniosek o informację publiczną. przez Starostwo Powiatowe w Świdniku w sprawie Wnioski o informację w 2022 #90
Re: Fwd: Ad. wniosek dot. wnioskowania o informację przez BRZUZE w sprawie Wnioski o informację w 2022 #322
Pismo z MSWiA, Symbol: DBI-WODO.06770.1.43.2023(6) [KWRID: 4185054] przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Wnioski o informację w 2022 #21
Dzień dobry,
w załączeniu do tej wiadomości znajdziesz pismo, wysłane automatycznie z systemu
Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Prosimy nie wysyłać odpowiedzi na ten adres email.
Jeśli chcesz odpowiedzieć na otrzymane pismo, swoją wiadomość wyślij przez ePUAP
na adres /MSWIA/domyslna lub mailem na adres kontakt@mswia.gov.pl .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pismo dotyczy: Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska - wniosek o ip - wnioski o ip w 2022 r., statystyka - przedłużenie terminu
Data pisma: 2023-08-24
Symbol pisma: DBI-WODO.06770.1.43.2023(6)
Wysłane przez: DBI-WODO
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pismo zostało wysłane w związku ze sprawą:
Sygnatura pisma: Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska - wniosek o ip - wnioski o ip w 2022 r., statystyka
odpowiedź na inf. publiczną przez Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej w sprawie Wnioski o informację w 2022 #129
Dzień dobry,
w załączeniu przesyła odpowiedź na inf. publiczną.
Starostwo Powiatowe w Ostrowi Mazowieckiej tel. 29 645 71 00
Re: FW: Ad. wniosek dot. wnioskowania o informację przez Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w sprawie Wnioski o informację w 2022 #38
Informacja BSK-ZOP.0605.148.2023.3 przez Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w sprawie Wnioski o informację w 2022 #2
Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej przez Starostwo Powiatowe w Turku w sprawie Wnioski o informację w 2022 #218
Odpowiedz na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CZARNKÓW w sprawie Wnioski o informację w 2022 #595
Dzień dobry,
Szanowni Państwo,
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
ustawy o dostępie do informacji publicznej w imieniu Wójta Gminy
Czarnków przesyłam odpowiedzi na pytania:
- Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które
organ otrzymał w 2022 r. - ODP.: 39,
- Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez
wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie
pełnej informacji. Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu
terminu na jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie wniosku w
całości. - ODP.: 39,
- Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję
administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia
informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję
administracyjną w odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować
jako jedną sprawę (wniosek) -- ODP.: 0,
- Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez
organ informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści
wiadomości maksymalnie trzech z poniższych punktów:
* wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
* wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
* informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
* wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych (imię,
nazwisko),
* wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
* wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
* informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
* informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
* inne.
- ODP.: Nie dotyczy.
- Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował
skargę (skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o
liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał
ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie
chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia
2022 r., ale są wciąż w toku. - ODP.: 0,
-Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował
skargę na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę
spraw, w których organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do
sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o
postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r.,
ale są wciąż w toku.- ODP.: 0,
- Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej. - ODP.: 0,
- Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie
odpowiedzi tak/nie.- ODP.: NIE
- Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie
odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o
wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy
udzielania informacji publicznej.- ODP.: NIE
--
Z poważaniem
Mariusz Grzegorek
Sekretarz Gminy Czarnków
Urząd Gminy Czarnków
ul Rybaki 3, 64-700 Czarnków
tel.: +48 67 255 22 27
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd
> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy
> Krajowego Rejestru Sądowego
>
>> W nawiązaniu do pisma z dnia 2023-07-11 z adresu
>> sprawa-52703@fedrowanie.siecobywatelska.pl:
>>
>>> WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE INFORMACJI
>>>
>>> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1
>>> Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć
>>> Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących
>>> informacji:
>>>
>>> * Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji
>>> publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
>>>
>>> * Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości.
>>> Przez wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie
>>> udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie pełnej
>>> informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy
>>> potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał
>>> decyzję administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie
>>> udostępnienia informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał
>>> więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do
>>> danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę
>>> (wniosek).
>>>
>>> * Jakie były najczęściej występujące przyczyny
>>> nieudostępnienia przez organ informacji publicznej w 2022 r.?
>>> Prosimy o wymienienie w treści wiadomości maksymalnie trzech z
>>> poniższych punktów:
>>>
>>> *
>>>
>>> * wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
>>> * wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w
>>> innym trybie,
>>> * informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
>>> * wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych
>>> (imię, nazwisko),
>>> * wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
>>> * wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
>>> * informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
>>> * informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę
>>> przedsiębiorcy,
>>>
>>> * inne.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
>>> skierował skargę (skargi) na bezczynność do sądu
>>> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
>>> otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu,
>>> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi
>>> o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1
>>> stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
>>> skierował skargę na decyzję (decyzje) do sądu
>>> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
>>> otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu,
>>> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi
>>> o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1
>>> stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>>>
>>> * Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył
>>> opłatę za udostępnienie informacji publicznej.
>>>
>>> * Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie
>>> informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy
>>> o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
>>>
>>> * Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za
>>> przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji
>>> publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego
>>> zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
>>>
>>> Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres:
>>> sprawa-52703@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>>>
>>> UZASADNIENIE
>>>
>>> W standardach międzynarodowych dużo uwagi poświęca się
>>> przyjmowaniu rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać
>>> regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji. W raporcie
>>> OECD za wyzwanie państw uznano brak silnych mechanizmów
>>> monitorowania i oceny wdrażanych przepisów, w tym gromadzenia
>>> danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do
>>> instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki
>>> był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody
>>> odmowy udostępnienia informacji. Gromadzenie tych danych pomaga
>>> bowiem zidentyfikować występujące problemy i potrzeby
>>> informacyjne oraz przeprowadzić konieczne zmiany1.
>>>
>>> I chociaż ze statystyk UNESCO wynika, że wiele państw nie
>>> wprowadziło wciąż odpowiednich regulacji w powyższym zakresie
>>> albo nie realizowało ich odpowiednio2, to mimo wszystko na
>>> świecie już teraz istnieją przykłady praw, w których
>>> zobowiązano poszczególne organy do raportowania na temat liczby
>>> wpływających wniosków wraz z informacją o sposobie ich
>>> załatwienia, do publikacji tych danych, czy do dokonywania
>>> przeglądu prawa dostępu do informacji przez instytucje
>>> nadzorujące to prawo na podstawie uzyskanych zbiorczych danych.
>>> Niektóre kraje wykorzystują też zebrane statystyki do
>>> poszerzania proaktywnego udostępniania informacji, przykładowo
>>> wprowadzając obowiązek publikacji informacji, o które
>>> wnioskowano co najmniej kilka razy3.
>>>
>>> W polskiej Ustawie o dostępie do informacji publicznej nie
>>> wprowadzono przepisów poświęconych gromadzeniu, publikowaniu i
>>> raportowaniu informacji na temat realizacji wniosków. Nie
>>> wyznaczono również organu, którego zadaniem byłoby
>>> przyglądanie się funkcjonowaniu tego prawa w praktyce. Brakuje
>>> więc przestrzeni do dyskusji o stanie prawa dostępu do
>>> informacji, która opierałaby się o rzeczywiste dane.
>>>
>>> Stowarzyszenie sformułowało pytania z uwzględnieniem
>>> istniejących standardów międzynarodowych. Dotyczą one
>>> statystyk w sprawie otrzymanych w 2022 r. wniosków, w tym
>>> wniosków w pełni zrealizowanych, wniosków, w sprawie których
>>> wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji oraz
>>> wniosków, w sprawie których naliczono opłatę za udostępnienie
>>> informacji, a także pytania dotyczące wyboru najczęściej
>>> występujących przyczyn nieudostępniania informacji,
>>> publikowania rejestru wniosków o udostępnienie informacji w
>>> Biuletynie Informacji Publicznej, czy zatrudnienia osoby
>>> odpowiedzialnej za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski.
>>>
>>> Regulacje dotyczące gromadzenia i publikacji statystyk na temat
>>> wpływu wniosków można znaleźć m.in. w prawach ustanowionych w
>>> Czechach, Kanadzie, Islandii, Stanach Zjednoczonych, Chorwacji,
>>> Kenii. Listę krajów spełniających ten standard wraz z
>>> przepisem ustawy odnoszącym się do prowadzenia statystyk można
>>> znaleźć na stronie poświęconej rankingowi państw w zakresie
>>> przepisów o dostępie do informacji4.
>>>
>>> Ostatnie z wymienionych pytań jest również związane ze
>>> wskaźnikami międzynarodowymi i przykładami regulacji prawnych
>>> innych państw5. Pożądaną praktyką jest bowiem wyznaczanie w
>>> podmiotach zobowiązanych urzędniczek i urzędników do spraw
>>> informacji, których rolą jest promowanie prawa dostępu do
>>> informacji, asystowanie wnioskodawcom przy formułowaniu pytań,
>>> dbanie o realizację wniosków, gromadzenie statystyk na temat
>>> wpływu spraw, czy planowanie publikacji informacji. Na osoby te
>>> nakłada się konkretne obowiązki i wyznacza konsekwencje ich
>>> niezrealizowania, ale również zabezpiecza się je przed karaniem
>>> za działanie w dobrej wierze. Stowarzyszenie chce więc
>>> sprawdzić w ilu instytucjach już teraz działają pracownice i
>>> pracownicy zajmujący się wyłącznie realizacją dostępu do
>>> informacji.
>>>
>>> Informacje, o które wnioskujemy będą stanowiły ważną
>>> część _Raportu o stanie jawności_ - pierwszego kompleksowego
>>> opracowania dotyczącego dostępu do informacji w Polsce.
>>> Opracowanie będzie składać się z następujących części:
>>>
>>> * Jawność w oczach obywateli
>>> * Jawność a standardy międzynarodowe
>>> * Aktywne udostępnianie informacji
>>> * Dostęp do informacji i prawo prasowe
>>> * Wnioskowy dostęp do informacji
>>> * Wstęp na posiedzenie organów
>>> * Jawność partii politycznych
>>> * Dostęp do informacji o środowisku
>>> * Zmiany dotyczące jawności z lat 2021-2022
>>> * Rekomendacje
>>>
>>> Uzyskane informacje pozwolą opracować rozdział poświęcony
>>> wnioskowemu dostępowi do informacji.
>>>
>>> Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres e-mail:
>>> sprawa-52703@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>>>
>>> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
>>>
>>> Członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>>>
>>> --------------------------
>>>
>>> 1. OECD (2022), The Protection and Promotion of Civic Space:
>>> Strengthening Alignment with International Standards and Guidance,
>>> OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/d234e975-en, s.
>>> 139-140.
>>> 2. UNESCO (2022), To recovery and beyond: 2021 UNESCO report on
>>> public access to information (SDG 16.10.2),
>>> https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380520.locale=en, s.
>>> 20.
>>> 3. Przepisy ustaw poświęconych dostępowi do informacji w
>>> poszczególnych państwach można porównywać w RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/. Regulacje dotyczące gromadzenia i
>>> publikacji statystyk na temat wpływu wniosków można znaleźć
>>> m.in. w prawach ustanowionych w Serbii, Albanii, Sri Lance,
>>> Gambii, Chorwacji, Liberii, czy Kenii.
>>> 4. Wskaźnik 60 RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60 [1]/ [1].
>>> 5. Przykładowo wskaźnik 54 wynikający z RTI Rating:
>>> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54 [2]/ [2].
>>> --
>>> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska
>>> 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
>>> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
>>> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
>>> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd
>>> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
>>> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/
> [2] https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/
Odpowiedź informacja publiczna - BKO-III.1331.33.2023 przez Wojewoda Pomorski w sprawie Wnioski o informację w 2022 #51
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce w sprawie Wnioski o informację w 2022 #128
Dzień dobry,
w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
--
Magdalena Mrozek-Rawa
zastępca dyrektora
Wydziału Organizacji i Nadzoru
Starostwo Powiatowe w Ostrołęce
Pl. gen. Józefa Bema 5
tel. 29 764 36 45 w.133
kom.577 604 504
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdują się tutaj:
https://powiatostrolecki.pl/24/102/rodo.html
Re: odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 11.07.2023 przez KOBIELE WIELKIE w sprawie Wnioski o informację w 2022 #389
Urząd Gminy w Kobielach Wielkich przesyła w załączeniu odpowiedź na
wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Bardzo przepraszamy za
opóźnioną odpowiedź.
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej,
które organ otrzymał w 2022 r. - 58 wniosków
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez
wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie
pełnej informacji. Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu
terminu na jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie wniosku w
całości - 57 wniosków.
3.Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję
administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia
informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję
administracyjną w odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować
jako jedną sprawę (wniosek) - 0 wniosków
4.Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez
organ informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści
wiadomości maksymalnie trzech z poniższych punktów:
- wniosek dotyczył informacji przetworzonej.
5.Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował
skargę (skargi) na bezczynność do sądu
administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał
skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia
2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które
rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku - 0
wniosków
6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował
skargę na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę
spraw, w których organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do
sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o
postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r.,
ale są wciąż w toku - 0 wniosków
7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za
udostępnienie informacji publicznej - 0 wniosków.
8.Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie
odpowiedzi - nie
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za
przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji
publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres
obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej - W urzędzie jest
zatrudniona osoba prowadząca rejestr wniosków o udostępnienie informacji
publicznej. Odpowiedzi na wnioski przygotowują pracownicy urzędu w
zależności od merytoryki wniosku.
Wójt
Henryk Więckowski
--
Urząd Gminy w Kobielach Wielkich
ul. Reymonta 79
97-524 Kobiele Wielkie
tel./fax. 446814412, 446810506
www.kobielewielkie.pl
www.bip.kobielewielkie.pl
ug@kobielewielkie.pl
Zgodnie z art. 13 RODO, informuję, iż:
1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Kobiele Wielkie, ul.
Reymonta 79, 97-524 Kobiele Wielkie
2. Inspektorem ochrony danych jest Magdalena Kuszmider. Można się z nim
kontaktować pod adresem: (magdalena@kuszmider.com.pl)
3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia z Panią/Panem
komunikacji za pomocą poczty elektronicznej, na podstawie (art. 6 ust 1
lit. a RODO) zgody którą Pani/Pan wyrazili poprzez wyraźne działanie
(wysłanie do nas wiadomości e-mail z żądaniem odpowiedzi) lub na
podstawie art. 6 ust 1 lit. c RODO czyli spełnienie obowiązku prawnego
ciążącego na administratorze.
4. W związku z przetwarzaniem danych osobowych posiada Pani/Pan prawo
do:
a. dostępu do treści swoich danych, na podstawie art. 15 ogólnego
rozporządzenia;
b. sprostowania danych, na podstawie art. 16 ogólnego rozporządzenia;
c. ograniczenia przetwarzania, na podstawie art. 18 ogólnego
rozporządzenia; (kiedy zgromadzone dane są nieprawidłowe lub kiedy nie
ma podstawy prawnej do przetwarzania danych)
d. usunięcia swoich danych, na podstawie art. 17 ogólnego
rozporządzenia;( prawo to nie ma zastosowania w zakresie w jakim
przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się z prawnego obowiązku
wymagającego przetwarzania na mocy prawa; do ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń)
e. cofnięcia zgody, w dowolnym momencie (w przypadku przetwarzania
danych na podstawie Pani/Pana zgody), bez wpływu na zgodność
przetwarzania z prawem, którego dokonano przed jej cofnięciem.
5. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
właściwego w sprawach ochrony danych osobowych na niezgodne z RODO
przetwarzanie Państwa danych osobowych przez Administratora. Prezes
Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do innych podmiotów za wyjątkiem
organów publicznych, które mogą otrzymywać dane osobowe w ramach
konkretnego postępowania przewidzianego prawem UE lub przepisami prawa
polskiego. Ponadto odbiorcami Pani/Pana danych mogą być upoważnieni
pracownicy administratora oraz podmioty z którymi administrator zawarł
umowy powierzenia.
7. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji
określonych celów, wynikających z treści korespondencji i w związku z
tym okres ich przechowywania może być indywidualny. Po zakończeniu celu
w jakim dane zostały zebrane mogą być one przetwarzane do celów
archiwalnych, przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy
powszechnie obowiązującego prawa.
8. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do Państwa trzeciego lub
organizacji międzynarodowej.
9. Dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
podlegały profilowaniu.
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jeżeli odbywa się na
podstawie Pani/Pana zgody, a konsekwencją ich nie podania będzie brak
możliwości udzielenia odpowiedzi na wiadomość.
Re: Wniosek dot. wnioskowania o informację przez TURAWA w sprawie Wnioski o informację w 2022 #485
1
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. przez BABOSZEWO w sprawie Wnioski o informację w 2022 #433
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.
--
Z poważaniem
Chojnowska Aleksandra
Urząd Gminy Baboszewo
ul. Warszawska 9A
09-130 Baboszewo
tel. 23 66 11 091 wew. 25
____________________________________________________________________________________
Obowiązek informacyjny:
• Administrator: Wójt Gminy Baboszewo, ul. Warszawska 9A, 09-130 Baboszewo
• Inspektor: iod@gminababoszewo.pl
• Link do pełnego obowiązku:
https://www.gminababoszewo.pl/1011,rodo-ochrona-danych-osobowych
Klauzula poufności:
Ta wiadomość pocztowa i wszelkie załączone do niej załączniki podlegają ochronie prawnej.
Jeśli nie jest Pan/Pani prawidłowym adresatem, jakiekolwiek jej ujawnienie, reprodukcja,
dystrybucja lub inne rozpowszechnienie, są ściśle zabronione.
Jeśli otrzymał/a Pan/Pani niniejszą wiadomość wskutek pomyłki, proszę o niezwłoczne powiadomienie
nadawcy i usunięcie otrzymanych informacji.
dot. wniosku o udostępnienie informacji przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska w sprawie Wnioski o informację w 2022 #14
RE: Wniosek dot. wnioskowania o informację - BM-WKN.0191.236.2023.AS przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w sprawie Wnioski o informację w 2022 #10
2From: sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl <sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Sent: Tuesday, July 11, 2023 11:09 AM
To: kancelaria <kancelaria@mein.gov.pl>
Subject: Wniosek dot. wnioskowania o informację** OSTRZEŻENIE **
e-Mail pochodzi spoza organizacji. Nie klikaj łączy ani nie otwieraj załączników, chyba że rozpoznajesz nadawcę i wiesz, że zawartość jest bezpieczna.
.Wniosek o udostępnienie informacji
Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10 ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
1. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
1. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę (wniosek).
1. Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości maksymalnie trzech z poniższych punktów:
1.
* wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
* wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
* informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
* wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych (imię, nazwisko),
* wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
* wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
* informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
* informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
* inne.1. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
1. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
1. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za udostępnienie informacji publicznej.
1. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
1. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres: sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Uzasadnienie
W standardach międzynarodowych dużo uwagi poświęca się przyjmowaniu rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji. W raporcie OECD za wyzwanie państw uznano brak silnych mechanizmów monitorowania i oceny wdrażanych przepisów, w tym gromadzenia danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski, jaki był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były powody odmowy udostępnienia informacji. Gromadzenie tych danych pomaga bowiem zidentyfikować występujące problemy i potrzeby informacyjne oraz przeprowadzić konieczne zmiany1.
I chociaż ze statystyk UNESCO wynika, że wiele państw nie wprowadziło wciąż odpowiednich regulacji w powyższym zakresie albo nie realizowało ich odpowiednio2, to mimo wszystko na świecie już teraz istnieją przykłady praw, w których zobowiązano poszczególne organy do raportowania na temat liczby wpływających wniosków wraz z informacją o sposobie ich załatwienia, do publikacji tych danych, czy do dokonywania przeglądu prawa dostępu do informacji przez instytucje nadzorujące to prawo na podstawie uzyskanych zbiorczych danych. Niektóre kraje wykorzystują też zebrane statystyki do poszerzania proaktywnego udostępniania informacji, przykładowo wprowadzając obowiązek publikacji informacji, o które wnioskowano co najmniej kilka razy3.
W polskiej Ustawie o dostępie do informacji publicznej nie wprowadzono przepisów poświęconych gromadzeniu, publikowaniu i raportowaniu informacji na temat realizacji wniosków. Nie wyznaczono również organu, którego zadaniem byłoby przyglądanie się funkcjonowaniu tego prawa w praktyce. Brakuje więc przestrzeni do dyskusji o stanie prawa dostępu do informacji, która opierałaby się o rzeczywiste dane.
Stowarzyszenie sformułowało pytania z uwzględnieniem istniejących standardów międzynarodowych. Dotyczą one statystyk w sprawie otrzymanych w 2022 r. wniosków, w tym wniosków w pełni zrealizowanych, wniosków, w sprawie których wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji oraz wniosków, w sprawie których naliczono opłatę za udostępnienie informacji, a także pytania dotyczące wyboru najczęściej występujących przyczyn nieudostępniania informacji, publikowania rejestru wniosków o udostępnienie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej, czy zatrudnienia osoby odpowiedzialnej za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski.
Regulacje dotyczące gromadzenia i publikacji statystyk na temat wpływu wniosków można znaleźć m.in. w prawach ustanowionych w Czechach, Kanadzie, Islandii, Stanach Zjednoczonych, Chorwacji, Kenii. Listę krajów spełniających ten standard wraz z przepisem ustawy odnoszącym się do prowadzenia statystyk można znaleźć na stronie poświęconej rankingowi państw w zakresie przepisów o dostępie do informacji4.
Ostatnie z wymienionych pytań jest również związane ze wskaźnikami międzynarodowymi i przykładami regulacji prawnych innych państw5. Pożądaną praktyką jest bowiem wyznaczanie w podmiotach zobowiązanych urzędniczek i urzędników do spraw informacji, których rolą jest promowanie prawa dostępu do informacji, asystowanie wnioskodawcom przy formułowaniu pytań, dbanie o realizację wniosków, gromadzenie statystyk na temat wpływu spraw, czy planowanie publikacji informacji. Na osoby te nakłada się konkretne obowiązki i wyznacza konsekwencje ich niezrealizowania, ale również zabezpiecza się je przed karaniem za działanie w dobrej wierze. Stowarzyszenie chce więc sprawdzić w ilu instytucjach już teraz działają pracownice i pracownicy zajmujący się wyłącznie realizacją dostępu do informacji.
Informacje, o które wnioskujemy będą stanowiły ważną część Raportu o stanie jawności - pierwszego kompleksowego opracowania dotyczącego dostępu do informacji w Polsce. Opracowanie będzie składać się z następujących części:
1. Jawność w oczach obywateli
2. Jawność a standardy międzynarodowe
3. Aktywne udostępnianie informacji
4. Dostęp do informacji i prawo prasowe
5. Wnioskowy dostęp do informacji
6. Wstęp na posiedzenie organów
7. Jawność partii politycznych
8. Dostęp do informacji o środowisku
9. Zmiany dotyczące jawności z lat 2021-2022
10. RekomendacjeUzyskane informacje pozwolą opracować rozdział poświęcony wnioskowemu dostępowi do informacji.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres e-mail: sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl<mailto:sprawa-52118@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
Członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
—————————————
1. OECD (2022), The Protection and Promotion of Civic Space: Strengthening Alignment with International Standards and Guidance, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/d234e975-en, s. 139-140.
2. UNESCO (2022), To recovery and beyond: 2021 UNESCO report on public access to information (SDG 16.10.2), https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380520.locale=en, s. 20.
3. Przepisy ustaw poświęconych dostępowi do informacji w poszczególnych państwach można porównywać w RTI Rating: https://www.rti-rating.org/. Regulacje dotyczące gromadzenia i publikacji statystyk na temat wpływu wniosków można znaleźć m.in. w prawach ustanowionych w Serbii, Albanii, Sri Lance, Gambii, Chorwacji, Liberii, czy Kenii.
4. Wskaźnik 60 RTI Rating: https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60<https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/>/<https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/>.
5. Przykładowo wskaźnik 54 wynikający z RTI Rating: https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54<https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/>/<https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/>.
--Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email: biuro@siecobywatelska.pl<mailto:biuro@siecobywatelska.pl> skrytka epuap: SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl<http://www.siecobywatelska.pl> | www.informacjapubliczna.org<http://www.informacjapubliczna.org> NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
RODO - Informacje dotyczące przetwarzania Pani/Pana danych osobowych znajdują się na stronie internetowej MEiN, w sekcjach dotyczących sposobu załatwiania poszczególnych spraw lub zostaną Pani/Panu przekazane bezpośrednio w toku realizowanej sprawy.
Re: Ad. wniosek dot. wnioskowania o informację przez Starostwo Powiatowe w Kaliszu w sprawie Wnioski o informację w 2022 #207
1
Pismo ZA.1431.99.2023 przez Starostwo Powiatowe w Pruszkowie w sprawie Wnioski o informację w 2022 #131
odpowiedź na wniosek przez WIERZBINEK w sprawie Wnioski o informację w 2022 #624
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na przesłany przez Państwa wniosek dnia 22.08.2023r.
przesyłam odpowiedzi na zadane pytania:
1) 51 wniosków,
2) 51 wniosków
3) 0
4) nie dotyczy
5) 0
6) 0
7) 0
8) nie
9) nie.
Z poważaniem
Magdalena Janiak
Urząd Gminy w Wierzbinku
odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez GNIEWINO w sprawie Wnioski o informację w 2022 #530
GŁUBCZYCE odp. na wniosek przez GŁUBCZYCE w sprawie Wnioski o informację w 2022 #476
Odpowiedź na informację publiczną o udostępnienie danych dot. wniosków o informację rozpatrywanych w roku 2022. przez Starostwo Powiatowe w Kaliszu w sprawie Wnioski o informację w 2022 #207
dot. wniosków o informację rozpatrywanych w roku 2022 przez Starostwo Powiatowe w Kamieniu Pomorskim w sprawie Wnioski o informację w 2022 #224
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek ws. wniosków rozpatrywanych
w 2022 roku. Pismo o znaku Or.1431.23.2023.BK z dnia 24 sierpnia 2023 roku
Pozdrawiam, miłego dnia
--
Beata Kubas
Kierownik kancelarii głównej i archiwum
Wydział Organizacyjny
e-mail: bkubas@powiatkamienski.pl
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) (Dz. Urz. UE z 2016 r. L 119 poz. 1) informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Kamieński z siedzibą pod adresem: 72-400 Kamień Pomorski, ul. Wolińska 7B;
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Starostwie Powiatowym w Kamieniu Pomorskim pod adresem: iod@powiatkamienski.pl ;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 rozporządzenia (RODO) z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
4) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą do momentu żądania ich usunięcia;
5) posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody oraz prawo do przenoszenia danych;
6) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urzędu Ochrony Danych Osobowych, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2;
7) podanie danych osobowych jest dobrowolne.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229