Wnioski o informację w 2022 przez SOWP
Opis
Sprawdzamy, jak wnioski o informację w roku 2022 przetwarzały takie urzędy jak: Prezydent, Sejm, Senat, Ministerstwa i inne wybrane organy centralne a także Wojewodowie, Marszałkowie, Starostwa i Gminy. W dwóch ostatnich przypadkach badanie przeprowadzono na próbach dobranych metodą losowania systematycznego.
Województwo | Liczba spraw | Liczba spraw w kwarantannie |
---|---|---|
Dolnośląskie | 186 | 0 |
Kujawsko-Pomorskie | 158 | 0 |
Lubelskie | 227 | 0 |
Lubuskie | 92 | 0 |
Łódzkie | 191 | 0 |
Małopolskie | 196 | 0 |
Mazowieckie | 361 | 0 |
Opolskie | 81 | 0 |
Podkarpackie | 174 | 0 |
Podlaskie | 129 | 0 |
Pomorskie | 135 | 0 |
Śląskie | 180 | 0 |
Świętokrzyskie | 112 | 0 |
Warmińsko-Mazurskie | 131 | 0 |
Wielkopolskie | 245 | 0 |
Zachodniopomorskie | 126 | 0 |
Listy
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) - Raport o stanie jawności w Polsce
przez
RACIBÓRZ
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #2219
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z RACIBÓRZ
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres boi@um.raciborz.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Przeczytano: Raport o stanie jawności w Polsce
przez
KOSTRZYN
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #2501
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
FW: Wniosek dot. wnioskowania o informację
przez
Sopot
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #279
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Sopot
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Przeczytano: Przedłużenie terminu informacji publicznej
przez
Starostwo Powiatowe w Brodnicy
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #72
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z Starostwo Powiatowe w Brodnicy i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Re: Zawiadomienie
przez
KONIECPOL
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #546
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z KONIECPOL
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres koniecpol@gminy.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Potwierdzenie doręczenia wiadomości (wyświetlono) -Re: Zawiadomienie
przez
KONIECPOL
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #546
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z KONIECPOL
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
To jest potwierdzenie doręczenia wiadomości, która została wysłana na adres koniecpol@gminy.pl.
Uwaga: to potwierdzenie doręczenia wiadomości oznacza tylko, że wiadomość została wyświetlona na komputerze adresata. Nie ma żadnej gwarancji, że treść tej wiadomości została przeczytana lub zrozumiana.
Re: Zawiadomienie przez SOWP w sprawie Wnioski o informację w 2022 #546
odpowiedź na wniosek dotyczący informacji publicznej udzielanej w 2022 r.
przez
LIPSK
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #513
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z LIPSK i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.
--
Dorota Kapla
Sekretarz Gminy Lipsk
Urząd Miejski w Lipsku
16-315 Lipsk
ul. Żłobikowskiego 4/2
tel. 87 64 22 700
fax. 87 64 22 705
https://www.lipsk.pl/
BIP: http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl/
Treść tej wiadomości zawiera informacje przeznaczone tylko do adresata.
Jeśli nie jesteście Państwo jej adresatem, bądź otrzymaliście ją przez pomyłkę,
prosimy o powiadomienie o tym nadawcy oraz trwałe jej usunięcie.
„Informacja Administratora – zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych znajduje się na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Lipsku pod adresem:
http://bip.um.lipsk.wrotapodlasia.pl/rodo_1/urzd_miejski_w_lipsku/klauzula-informacyjna-o-przetwarzaniu-danych-osobowych.html
Potwierdzenie przeczytania
przez
GRZEGORZEW
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #2482
Ocena LLM:
D) email jest potwierdzeniem dostarczenia lub otwarcia maila z GRZEGORZEW
i nie zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Witaj
Twój list adresowany do grzegw@grzegorzew.pl i datowany: wtorek, 19 grudnia 2023 (06:39:16), został przeczytany.Return-path: <el.e9441ef8f20b35bc2db690b94a8e2578.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
Envelope-to: grzegw@grzegorzew.pl
Delivery-date: Tue, 19 Dec 2023 06:39:20 +0100
Received: from smtp2-2131.emaillabs.co ([185.243.31.151])
by s0.mydevil.net with esmtps (TLS1.2:ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384:256)
(Exim)
(envelope-from <el.e9441ef8f20b35bc2db690b94a8e2578.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>)
id 1rFSp6-00074j-6C
for grzegw@grzegorzew.pl;
Tue, 19 Dec 2023 06:39:20 +0100
Received: from app-prod-new.watchdog.internal (localhost [127.0.0.1])
by app-prod-new.watchdog.internal (SMTP) with ESMTPS id 096CA7DA7F
for <grzegw@grzegorzew.pl>; Tue, 19 Dec 2023 06:39:16 +0100 (CET)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed;
d=fedrowanie.siecobywatelska.pl; s=el; t=1702964356;
bh=mTWQ3u1obXo2q1pbHqhyJg4xN0L45QQ0/TNKDgDHgOE=;
h=Subject:From:To:Reply-To:Date;
b=DXpqSQjTUbTSSdPicpmqEOPIhZHutulNBFrkrhv7m7gnmubtdePCSK0lWHXc5yTIj
lohYDFmMjPBP1sMwQu52C+l10+rHtmm2u5ktfontINV4xEL85LpAnIRWMLYwgXA0Bg
4y7wlOur+PXj7SMpPFgv434Po5WCKTdEvBZk5IxY=
Content-Type: multipart/alternative;
boundary="===============2022501504502134100=="
MIME-Version: 1.0
Subject: =?utf-8?q?Raport_o_stanie_jawno=C5=9Bci_w_Polsce?=
From: sprawa-64122@fedrowanie.siecobywatelska.pl
To: grzegw@grzegorzew.pl
Reply-To: sprawa-64122@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Date: Tue, 19 Dec 2023 05:39:16 -0000
Return-Receipt-To: sprawa-64122@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Disposition-Notification-To: sprawa-64122@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Message-ID:
<170296435597.818.5957699104868925727@fedrowanie.siecobywatelska.pl>
Feedback-ID: :siecobywatelska.emaillabs.co:1.siecobywatelska.smtp:emaillabs
X-Sid: sprawa-64122@fedrowanie.siecobywatelska.pl
X-Return-Path: <el.e9441ef8f20b35bc2db690b94a8e2578.1.siecobywatelska.smtp@news.emaillabs.co>
X-Sigh: S/MIME sigh milter - version 1607.1.6
X-AV-Check: Passed
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Status: NO, score=3.6 required=5.0 tests=(BAYES_80=2, DKIM_SIGNED=0.1,
DKIM_VALID=-0.1, DKIM_VALID_AU=-0.1, HEADER_FROM_DIFFERENT_DOMAINS=0.25,
HTML_IMAGE_ONLY_28=1.404, HTML_MESSAGE=0.001, SPF_HELO_NONE=0.001,
SPF_PASS=-0.001, T_REMOTE_IMAGE=0.01, T_SCC_BODY_TEXT_LINE=-0.01)
autolearn=disabled version=4.0.0
X-Spam-Level: ***
Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
przez
Starostwo Powiatowe w Proszowicach
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #118
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Starostwo Powiatowe w Proszowicach i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Przeczytano: Raport o stanie jawności w Polsce
przez
MALANÓW
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #2528
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
informacja publiczna GS1431.2014.2023
przez
Jelenia Góra
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #248
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Jelenia Góra i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
przez
RADYMNO
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #503
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z RADYMNO i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej z dnia 13.12.2023 r.
Pozdrawiam serdecznie
Adrianna Halica
młodszy referent ds. promocji gminy i obsługi Biura Rady
Udostępnienie informacji publicznej
przez
KCYNIA
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #329
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z KCYNIA i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Informacja publiczna
przez
DOBCZYCE
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #409
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z DOBCZYCE i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Przeczytano: [Obca domena] [SPAM-B] Raport o stanie jawności w Polsce
przez
BRAŃSK
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #1937
Ocena LLM:
G) nie można ustalić kategorii odpowiedzi.
Re: Wniosek dot. wnioskowania o informację
przez
CZARNOCIN (woj. łódzkie)
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #383
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z CZARNOCIN (woj. łódzkie) i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
1
Odpowiedź - Wniosek dot. wnioskowania o informację
przez
KOŹMIN WIELKOPOLSKI
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #603
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z KOŹMIN WIELKOPOLSKI i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
>
> Szanowni Państwo,
>
> Z przyjemnością informujemy o publikacji naszego najnowszego raportu
> pt. "Raport o stanie jawności w Polsce"
> <https://siecobywatelska.pl/raport-o-stanie-jawnosci-w-polsce/>. W
> dokumencie tym analizujemy aktualny stan jawności informacji
> publicznej w Polsce, poruszając kluczowe kwestie związane z
> transparentnością działania władz oraz dostępem do informacji publicznej.
>
> Dziękujemy za Państwa zaangażowanie i odpowiedź na nasz wniosek o
> informację, który pozwolił przygotować ważną część raportu - opis
> monitoringu dotyczącego odpowiedzi na wnioski o informację w 2022 r.
>
> Raport odnosi się do różnych aspektów jawności, w tym standardów
> międzynarodowych, udostępniania danych przez instytucje publiczne oraz
> wyników badania IPSOS przeprowadzanego na nasze zlecenie.
>
> Zachęcamy do zapoznania się z treścią raportu, który dostępny jest na
> naszej stronie internetowej. Wierzymy, że nasze ustalenia i
> rekomendacje będą pomocne w dalszym rozwoju i doskonaleniu praktyk
> transparentności w Polsce.
>
> W razie pytań bądź chęci pogłębienia dyskusji w temacie jawności,
> pozostajemy do dyspozycji.
>
> Z poważaniem,
> Marzena Błaszczyk i Katarzyna Batko-Tołuć
> Członkinie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska 22/2 |
> 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd Rejonowy
> dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego
> Rejestru Sądowego
>
> W nawiązaniu do pisma:
>
>
> Wniosek o udostępnienie informacji
>
> Na podstawie art. 61 ust. 1 i 2 Konstytucji RP oraz art. 10
> ust. 1 Ustawy o dostępie do informacji publicznej
> stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o
> udostępnienie następujących informacji:
>
> 1. Liczba *pisemnych wniosków* o udostępnienie informacji
> publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
>
> 2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał *w
> całości*. Przez wykonanie wniosku w całości należy
> rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji.
> Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu terminu na
> jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie
> wniosku w całości.
>
> 3. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał
> decyzję administracyjną (decyzje administracyjne) *o
> odmowie udostępnienia informacji publicznej*. Nawet jeśli
> organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w
> odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako
> jedną sprawę (wniosek).
>
> 4. Jakie były najczęściej występujące przyczyny
> nieudostępnienia przez organ informacji publicznej w 2022
> r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości *maksymalnie
> trzech* z poniższych punktów:
>
> 1.
> 1. wnioskowana informacja nie stanowiła informacji
> publicznej,
> 2. wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji
> w innym trybie,
> 3. informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
> 4. wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych
> osobowych (imię, nazwisko),
> 5. wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
> 6. wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
> 7. informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
> 8. informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę
> przedsiębiorcy,
> 9. inne.
>
> 5. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
> skierował *skargę (skargi) na bezczynność* do sądu
> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
> otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu,
> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie
> chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się
> przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>
> 6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca
> skierował *skargę na decyzję (decyzje)* do sądu
> administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ
> otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu,
> począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie
> chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się
> przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
>
> 7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ
> *naliczył opłatę* za udostępnienie informacji publicznej.
>
> 8. Czy organ publikuje *rejestr wniosków* o udostępnienie
> informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej?
> Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
>
> 9. Czy w organie jest zatrudniona *osoba odpowiedzialna* za
> przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie
> informacji publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko
> pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy udzielania
> informacji publicznej.
>
> Wnioskowane informacje prosimy przesłać na adres:
>
>
> Uzasadnienie
>
> W standardach międzynarodowych dużo uwagi poświęca się
> przyjmowaniu rozwiązań krajowych pozwalających dokonywać
> regularnych przeglądów prawa dostępu do informacji. W raporcie
> OECD za wyzwanie państw uznano brak silnych mechanizmów
> monitorowania i oceny wdrażanych przepisów, w tym gromadzenia
> danych i statystyk na temat liczby wniosków wpływających do
> instytucji publicznych, informacji czego dotyczyły wnioski,
> jaki był średni czas udzielenia odpowiedzi oraz jakie były
> powody odmowy udostępnienia informacji. Gromadzenie tych
> danych pomaga bowiem zidentyfikować występujące problemy i
> potrzeby informacyjne oraz przeprowadzić konieczne zmiany^1
> <#Przypisy>.
>
> I chociaż ze statystyk UNESCO wynika, że wiele państw nie
> wprowadziło wciąż odpowiednich regulacji w powyższym zakresie
> albo nie realizowało ich odpowiednio^2 <#Przypisy>, to mimo
> wszystko na świecie już teraz istnieją przykłady praw, w
> których zobowiązano poszczególne organy do raportowania na
> temat liczby wpływających wniosków wraz z informacją o
> sposobie ich załatwienia, do publikacji tych danych, czy do
> dokonywania przeglądu prawa dostępu do informacji przez
> instytucje nadzorujące to prawo na podstawie uzyskanych
> zbiorczych danych. Niektóre kraje wykorzystują też zebrane
> statystyki do poszerzania proaktywnego udostępniania
> informacji, przykładowo wprowadzając obowiązek publikacji
> informacji, o które wnioskowano co najmniej kilka razy^3
> <#Przypisy>.
>
> W polskiej Ustawie o dostępie do informacji publicznej nie
> wprowadzono przepisów poświęconych gromadzeniu, publikowaniu i
> raportowaniu informacji na temat realizacji wniosków. Nie
> wyznaczono również organu, którego zadaniem byłoby
> przyglądanie się funkcjonowaniu tego prawa w praktyce. Brakuje
> więc przestrzeni do dyskusji o stanie prawa dostępu do
> informacji, która opierałaby się o rzeczywiste dane.
>
> Stowarzyszenie sformułowało pytania z uwzględnieniem
> istniejących standardów międzynarodowych. Dotyczą one
> statystyk w sprawie otrzymanych w 2022 r. wniosków, w tym
> wniosków w pełni zrealizowanych, wniosków, w sprawie których
> wydano decyzję o odmowie udostępnienia informacji oraz
> wniosków, w sprawie których naliczono opłatę za udostępnienie
> informacji, a także pytania dotyczące wyboru najczęściej
> występujących przyczyn nieudostępniania informacji,
> publikowania rejestru wniosków o udostępnienie informacji w
> Biuletynie Informacji Publicznej, czy zatrudnienia osoby
> odpowiedzialnej za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski.
>
> Regulacje dotyczące gromadzenia i publikacji statystyk na
> temat wpływu wniosków można znaleźć m.in. w prawach
> ustanowionych w Czechach, Kanadzie, Islandii, Stanach
> Zjednoczonych, Chorwacji, Kenii. Listę krajów spełniających
> ten standard wraz z przepisem ustawy odnoszącym się do
> prowadzenia statystyk można znaleźć na stronie poświęconej
> rankingowi państw w zakresie przepisów o dostępie do
> informacji^4 <#Przypisy>.
>
> Ostatnie z wymienionych pytań jest również związane ze
> wskaźnikami międzynarodowymi i przykładami regulacji prawnych
> innych państw^5 <#Przypisy>. Pożądaną praktyką jest bowiem
> wyznaczanie w podmiotach zobowiązanych urzędniczek i
> urzędników do spraw informacji, których rolą jest promowanie
> prawa dostępu do informacji, asystowanie wnioskodawcom przy
> formułowaniu pytań, dbanie o realizację wniosków, gromadzenie
> statystyk na temat wpływu spraw, czy planowanie publikacji
> informacji. Na osoby te nakłada się konkretne obowiązki i
> wyznacza konsekwencje ich niezrealizowania, ale również
> zabezpiecza się je przed karaniem za działanie w dobrej
> wierze. Stowarzyszenie chce więc sprawdzić w ilu instytucjach
> już teraz działają pracownice i pracownicy zajmujący się
> wyłącznie realizacją dostępu do informacji.
>
> Informacje, o które wnioskujemy będą stanowiły ważną część
> /Raportu o stanie jawności/ - pierwszego kompleksowego
> opracowania dotyczącego dostępu do informacji w Polsce.
> Opracowanie będzie składać się z następujących części:
>
> 1. Jawność w oczach obywateli
> 2. Jawność a standardy międzynarodowe
> 3. Aktywne udostępnianie informacji
> 4. Dostęp do informacji i prawo prasowe
> 5. Wnioskowy dostęp do informacji
> 6. Wstęp na posiedzenie organów
> 7. Jawność partii politycznych
> 8. Dostęp do informacji o środowisku
> 9. Zmiany dotyczące jawności z lat 2021-2022
> 10. Rekomendacje
>
> Uzyskane informacje pozwolą opracować rozdział poświęcony
> wnioskowemu dostępowi do informacji.
>
> Prosimy o przesłanie odpowiedzi na adres e-mail:
> sprawa-52711@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski i Katarzyna Batko-Tołuć
>
> Członkowie Zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> —————————————
>
> 1. OECD (2022), The Protection and Promotion of Civic Space:
> Strengthening Alignment with International Standards and
> Guidance, OECD Publishing, Paris,
> https://doi.org/10.1787/d234e975-en, s. 139-140.
> 2. UNESCO (2022), To recovery and beyond: 2021 UNESCO report
> on public access to information (SDG 16.10.2),
> https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380520.locale=en,
> s. 20.
> 3. Przepisy ustaw poświęconych dostępowi do informacji w
> poszczególnych państwach można porównywać w RTI Rating:
> https://www.rti-rating.org/. Regulacje dotyczące gromadzenia i
> publikacji statystyk na temat wpływu wniosków można znaleźć
> m.in. w prawach ustanowionych w Serbii, Albanii, Sri Lance,
> Gambii, Chorwacji, Liberii, czy Kenii.
> 4. Wskaźnik 60 RTI Rating:
> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60
> <https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/>/
> <https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/60/>.
> 5. Przykładowo wskaźnik 54 wynikający z RTI Rating:
> https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54
> <https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/>/
> <https://www.rti-rating.org/country-data/by-indicator/54/>.
>
> --
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska ul. Ursynowska
> 22/2 | 02-605 Warszawa tel: 22 844 73 55 adres email:
> biuro@siecobywatelska.pl skrytka epuap:
> SiecObywatelskaWatchdogPolska/skrytka www.siecobywatelska.pl |
> www.informacjapubliczna.org NIP 5262842872 KRS 0000181348 Sąd
> Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział
> Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
>
Wniosek o udostępnienie informacji publicznej (dane do Raportu o stanie jawności ) [Sprawa#BZK.1431.1.65.2023]
przez
Starostwo Powiatowe w Bieruniu
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #177
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Starostwo Powiatowe w Bieruniu i zawiera odpowiedzi na pytania z wniosku o informację publiczną.
Dokumenty: BZK.KW-00112/2023
Znak sprawy: BZK.1431.1.65.2023
Rej. koresp. wych.: RMW-000319/2023
Wysłane przez: Bernard Bednorz
Odpowiadając na wniosek o udostepnienie informacji publicznej informuję, że :
1. Liczba pisemnych wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które organ otrzymał w 2022 r.
Ad. 1. - 62
2. Liczba wniosków, które w 2022 r. organ wykonał w całości. Przez wykonanie wniosku w całości należy rozumieć wyłącznie udostępnienie pełnej informacji. Udostępnienie pełnej informacji po przedłużeniu terminu na jej udostępnienie należy potraktować jako wykonanie wniosku w całości.
Ad. 2. - 40
3. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ wydał decyzję administracyjną (decyzje administracyjne) o odmowie udostępnienia informacji publicznej. Nawet jeśli organ wydał więcej niż jedną decyzję administracyjną w odniesieniu do danego wniosku, należy to potraktować jako jedną sprawę (wniosek).
Ad. 3. - 0
4. Jakie były najczęściej występujące przyczyny nieudostępnienia przez organ informacji publicznej w 2022 r.? Prosimy o wymienienie w treści wiadomości maksymalnie trzech z poniższych punktów:
a. wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
b. wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie,
c. informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
d. wnioskodawca nie ujawnił swoich podstawowych danych osobowych (imię, nazwisko),
e. wnioskodawca nadużywał dostępu do informacji publicznej,
f. wniosek dotyczył informacji przetworzonej,
g. informacja podlegała ochronie prywatności osoby fizycznej,
h. informacja podlegała ochronie ze względu na tajemnicę przedsiębiorcy,
i. inne.
Ad. 4.
- wnioskowana informacja nie stanowiła informacji publicznej,
- informacja nie istniała albo organ jej nie posiadał,
- wnioskodawca miał zagwarantowany dostęp do informacji w innym trybie
5. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę (skargi) na bezczynność do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na bezczynność i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
Ad. 5. - 0
6. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. wnioskodawca skierował skargę na decyzję (decyzje) do sądu administracyjnego. Chodzi o liczbę spraw, w których organ otrzymał skargę na decyzję i przekazał ją do sądu, począwszy od 1 stycznia 2022 r. Należy przyjąć, że nie chodzi o postępowania przed sądem, które rozpoczęły się przed 1 stycznia 2022 r., ale są wciąż w toku.
Ad. 6. - 0
7. Liczba wniosków, w sprawie których w 2022 r. organ naliczył opłatę za udostępnienie informacji publicznej.
Ad. 7. - 0
8. Czy organ publikuje rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej? Prosimy o udzielenie odpowiedzi tak/nie.
Ad. 8. - NIE
9. Czy w organie jest zatrudniona osoba odpowiedzialna za przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej? Chodzi o wydzielone stanowisko pracownicze, którego zakres obowiązków dotyczy udzielania informacji publicznej.
Ad. 9. - NIE
Z poważaniem
STAROSTA
Bernard Bednorz
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Bieruńsko-Lędziński z siedzibą w Bieruniu przy ul. św. Kingi 1, e-mail: starosta@powiatbl.pl
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu udostępnienia informacji publicznej na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
3. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom.
4. Dane będą przechowywane przez okres co najmniej 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
5. Posiada Pani/Pan prawo: dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, do ograniczenia przetwarzania, do uzyskania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu, do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych gdy uzna Pani/Pana, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy prawa.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@powiatbl.pl.
--
Wysłano z systemu FINN 8 SQL
Odpowiedz na informacje publiczną
przez
ROGOŹNO
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #617
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z ROGOŹNO i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
FW: wniosku o udostępnienie informacji publicznej
przez
MUCHARZ
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #421
Ocena LLM:
C) email jest odpowiedzią z MUCHARZ i zawiera informację o
przedłużeniu terminu na odpowiedź.
Informacja publiczna
przez
Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie
w sprawie
Wnioski o informację w 2022 #187
Ocena LLM:
A) email jest odpowiedzią z Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie i zawiera odpowiedzi na pytania z
wniosku o informację publiczną.
Szanowni Państwo,
Starostwo Powiatowe w Jędrzejowie w odpowiedzi na wniosek o udzielenie informacji publicznej informuje co następuje:
Ad.1
Organ otrzymał 34 wnioski o udostępnianie informacji publicznej.
Ad.2
Organ wykonał w całości 31 wniosków.
Ad.3
Organ wydał 1 decyzję o odmowie udostępnienia informacji publicznej.
Ad.4
C, H.
Ad. 5
Nie dotyczy (sytuacja taka nie wystąpiła).
Ad.6
Nie dotyczy (sytuacja taka nie wystąpiła).
Ad.7
Starostwo w 2022 r. nie naliczyło żadnej opłaty za udostępnienie informacji publicznej.
Ad. 8
Nie.
Ad.9
Nie.
Sekretariat Starosty Jędrzejowskiego
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
- 151
- 152
- 153
- 154
- 155
- 156
- 157
- 158
- 159
- 160
- 161
- 162
- 163
- 164
- 165
- 166
- 167
- 168
- 169
- 170
- 171
- 172
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- 178
- 179
- 180
- 181
- 182
- 183
- 184
- 185
- 186
- 187
- 188
- 189
- 190
- 191
- 192
- 193
- 194
- 195
- 196
- 197
- 198
- 199
- 200
- 201
- 202
- 203
- 204
- 205
- 206
- 207
- 208
- 209
- 210
- 211
- 212
- 213
- 214
- 215
- 216
- 217
- 218
- 219
- 220
- 221
- 222
- 223
- 224
- 225
- 226
- 227
- 228
- 229