Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

odpowiedz informacja publiczna przez CHOJNÓW w sprawie Monitoring samorządy #347

Dzień dobry

W załączeniu przesyłam skan pisma w sprawie zapytania w trybie informacji
publicznej

pozdrawiam

Jolanta Ostrowska

Urząd Gminy Chojnów

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez JANOWIEC KOŚCIELNY w sprawie Monitoring samorządy $331

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek.

Zofia Wielgus
Sekretarz Gminy

-----Oryginalna wiadomość-----

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez SZCZYTNA w sprawie Monitoring samorządy #464

Dzień dobry.

Odpowiedź na wniosek w załączeniu.

Z poważaniem
Piotr Popławski
Urząd Miasta i Gminy w Szczytnej

1

Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej (029/2018) przez Gdańsk w sprawie Monitoring samorządy $239

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej z 9.1.2018

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała ,

Tak, w mieście Gdańsk obowiązuje przedmiotowa uchwała: Uchwała Nr 757 Rady Miasta Gdańska z dnia 2016-08-25 w sprawie: określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

Link:

http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=&rok=2016&tytul=inicjatywy+lokalnej&Typ=R&data=&Start=0

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy

o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

Gdańska Rada Działalności Pożytku Publicznego funkcjonuje od 2005 roku. Obecna Rada VII kadencji została powołana Zarządzeniem Nr 764/17 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 4 maja 2017 r.

Tryb powoływania członków oraz organizacja i tryb działania Gdańskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego określony jest w Rozdziale V Wieloletniego programu współpracy Miasta Gdańska z organizacjami pozarządowymi na lata 2016 – 2020 przyjętego Uchwałą Nr XVII/515/15 Rady Miasta Gdańska z dnia 17 grudnia 2015 r., zmienionej Uchwałą Nr XXXII/887/16 Rady Miasta Gdańska z dnia 19 grudnia 2016 r.

Wszelkie informacje na stronie internetowej: http://bip.gdansk.pl/prezydent-miasta/gdanskie-rady/Gdanska-Rada-Dzialalnosci-Pozytku-Publicznego,a,2655

- czy powołano w gminie radę oświatową?

tak. Gdańska Rada Oświatowa, jako ciało opiniodawczo-doradcze Rady Miasta Gdańska, działa od 2007 roku. Na pierwszą kadencję (2007-2010) została powołana Uchwałą nr XII/304/07 zRady Miasta Gdańska z dnia 30 sierpnia 2007 r.
Druga kadencja 2011-2015 - Uchwała nr VII/87/11 Rady Miasta Gdańska z dnia 17 lutego 2011 r.
Na trzecią kadencję została powołana Uchwałą nr VI/154/15 Rady Miasta Gdańska z dnia 26 lutego 2015 r. (z póź. zm.) w sprawie powołania Gdańskiej Rady Oświatowej. Aktualnie w jej skład wchodzi 25 cz łonków

W celu zapewnienia wszechstronności i fachowości prowadzonych przez Radę prac do jej grona powołani zostali eksperci – zarówno teoretycy jak i praktycy. Cz łonkowie reprezentują środowiska zainteresowane współpracą z miastem w dziedzinie edukacji, w tym: uczelnie wyższe, związki zawodowe i organizacje pozarządowe oraz podmioty, których decyzje są istotne dla kształtu polityki oświatowej miasta i regionu: Urząd Marszałkowski, Kuratorium Oświaty, Okręgową Komisję Egzaminacyjną oraz reprezentantów dyrektorów szkół i innych gdańskich placówek oświatowych.

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami?

Tak, poniżej link do uchwał

http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=&rok=&tytul=zasad+i+trybu+przeprowadzania+konsultacji+spo%C5%82ecznych&Typ=R&data=&Start=0

http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=764&rok=2016&tytul=&Typ=R&data=&Start=0

- informacja o liczbie uchwał w latach 2014-2016:

2014 - 419 uchwał

2015 - 503 uchwały

2016 - 372 uchwały

- czy utworzono młodzieżową radę gminy?

Tak, w Gminie Miasto Gdańsk od 2011 roku funkcjonuje Młodzieżowa Rada Miasta Gdańska powołana na podstawie Uchwały Nr XI/177/11 Rady Miasta Gdańska z dnia 26 maja 2011 roku w sprawie powołania Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska.
Poniżej link do treści w/w uchwały oraz jej zmian:
http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=&rok=&tytul=powo%C5%82ania+M%C5%82odzie%C5%BCowej+Rady+Miasta+Gda%C5%84ska&Typ=A&data=&Start=0

- czy utworzono gminna rade seniorów?

Do dnia 23 stycznia br. nie powołano w gminnej rady seniorów.

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki?

Nie. w Gminie nie ma sołectw. http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=&rok=&tytul=so%C5%82ectw&Typ=A&data=&Start=0

Odpowiedzi do zapytań o budżet obywatelski:

W Gminie Miasta Gdańska obowiązuje uchwała określająca zasady i tryb przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami miasta Gdańska. Jest to uchwała nr 494/2015 Prezydenta Miasta Gdańska z dnia 26 listopada 2015 r.
Link do pełnej treści uchwały:
http://bip.gdansk.pl/prawo-lokalne?posiedzenie=&numer=494&rok=2015&tytul=&Typ=A&data=&Start=0

Liczba konsultacji społecznych w myśl uchwały rady miasta w latach:
2014 - 7
2015 - 10
2016 - 4

Od 2013 roku w gminie prowadzony jest projekt budżetu obywatelskiego w formie wyłącznie konsultacji społecznych. Na stronie gdansk.pl w zakładce budżetu obywatelskiego ( http://www.gdansk.pl/budzet-obywatelski ) dostępne są wszystkie uchwały i zarządzenia określające zasady budżetu obywatelskiego w poszczególnych latach do 2017 roku włącznie.

Kwoty budżetu obywatelskiego w poszczególnych latach:
2014 - 11 000 000 zł
2015 - 11 000 000 zł
2016 - 12 500 000 zł

URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU
Biuro Rady Miasta Gdańska
Wioletta Krewniak
Inspektor
Wały Jagiellońskie 1
80-853 Gdańsk
tel.: 58-323-70-25
fax: 58-305-34-52
e-mail: wioletta.krewniak@gdansk.gda.pl
www.gdansk.pl

2

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznych przez CHOCZEWO w sprawie Monitoring samorządy $113

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9
stycznia br. informuję, że:
- w gminie nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej,
- w gminie nie funkcjonuje gminna rada działalności pożytku publicznego,
- w gminie nie funkcjonuje rada oświatowa,
- w gminie obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji
z mieszkańcami, link poniżej
http://bip.choczewo.iq.pl/index.php?c=getfile&id=1064
- w 2014 r. rada gminy podjęła 69 uchwał, w 2015 r. 113 uchwał, w 2016 r. 96
uchwał.,
- w gminie nie przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami w latach 2014-2016,
- w gminie nie utworzono młodzieżowej rady gminy,
- w gminie utworzono gminną radę seniorów,
http://bip.choczewo.iq.pl/index.php?c=getfile&id=244
- w gminie wyodrębniono fundusz sołecki w 2014 r., uchwała w załączeniu w
związku z problemami technicznymi wersji archiwalnej BIP,
- w gminie brak jest obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych
w związku z realizacją funduszu sołeckiego
- w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski
- w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski
- w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski

GMINA CHOCZEWO
z poważaniem
Podinspektor ds. obsługi Rady Gminy
Anna Kosno

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WIERUSZÓW w sprawie Monitoring samorządy #1703

Dzień dobry,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 9 stycznia 2018 r.

 

Pozdrawiam

Magdalena Sikora

pracownik Biura Rady

1

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez Leszno w sprawie Monitoring samorządy $510

Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej. Proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Z poważaniem

Paulina Janowicz
-----
Biuro Prasowe
Urząd Miasta Leszna
tel. 65 529 81 28

1

Urząd Miasta i Gminy Lądek-Zdrój - odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LĄDEK-ZDRÓJ w sprawie Monitoring samorządy #394

Sieć Obywatelska Watchdig Polska

ul. Ursynowska 22/2

02-605 Warszawa

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej, który
został złożony pocztą elektroniczną w dniu 9.01.2018 r. na adres
umig@ladek.pl <mailto:umig@ladek.pl> przesyłamy w załączeniu odpowiedź na
zadane pytania.

Z poważaniem

Radosław Pasionek

Inspektor ds. Rady Miejskiej, obsługi sołectw i promocji
tel. 74/ 811 78 67
Urząd Miasta i Gminy Lądek-Zdrój
Ratusz - Rynek 31, 57-540 Lądek-Zdrój

1

Odpowiedź na wniosek z dnia 09.01.2018r. przez KLUCZBORK w sprawie Monitoring samorządy #2287

Kluczbork, dnia 23 stycznia 2018r.
PRO.1431.6.2018.EB

Odpowiedź na Państwa wniosek znajduje się w dołączonym do maila załączniku.

Z poważaniem

Ewa Bukowska

Wydział Promocji i Rozwoju Gminy
Urząd Miejski w Kluczborku
Ul. Katowicka 1
46-200 Kluczbork

tel. 77 / 418-1482 w.285, 418-4768
fax 77 / 418-2230

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OŚWIĘCIM w sprawie Monitoring samorządy #2010

Szanowni Państwo,

Odpowiedzi na pytania zadane przez Państwa drogą mailową dn. 9.01.18 r.
przesyłamy informacje:

/- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała,/
W gminie Oświęcim nie obowiązuje taka uchwała.

/- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),/
Nie utworzono.

/ - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa
oświatowego),/
Nie powołano.

/ - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,/
Nie obowiązuje.

/- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016,/
Liczba uchwał w poszczególnych latach:
- 2014 – 107,
- 2015 – 151,
- 2016 – 140.
W sumie: 307 uchwał.

/- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,/
Nie przeprowadzano konsultacji.

/ - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/
Nie utworzono.

/ - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/
Nie utworzono.

/- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego,/
Tak.
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadGminyOswiecim/document/202364/Zarz%C4%85dzenie

/ - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,/
Uchwała o zasadach zwiększania funduszu:
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadGminyOswiecim/document/203734/Uchwa%C5%82a
Zarządzenie nr 43/2016 Wójta Gminy Oświęcim w sprawie: powołania zespołu
roboczego ds. koordynacji i współpracy z sołectwami w zakresie funduszu
sołeckiego:
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadGminyOswiecim/document/201956/Zarz%C4%85dzenie-43_2016
Zarządzenie nr 56/2016 Wójta Gminy Oświęcim w sprawie: zmiany
zarządzenia Wójta Gminy z dnia 19 maja 2016 r. nr 43/2016:
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadGminyOswiecim/document/202173/Zarz%C4%85dzenie-56_2016
Zarządzenie nr 73/2016 Wójta Gminy Oświęcim w sprawie: zasad i trybu
wykonywania przez sołtysów przedsięwzięć wynikających z ustawy o
funduszu sołeckim:
http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadGminyOswiecim/document/202364/Zarz%C4%85dzenie

/- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),//
/Nie obowiązuje.

/- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),/
Nie dotyczy.

/- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016./
Nie dotyczy.

W razie pytań pozostajemy do dyspozycji.

Z poważaniem

Ewelina Łazarz
Wydział Rozwoju, Funduszy Zewnętrznych
i Promocji Gminy

*Tel. 33 844 95 33*

*Urząd Gminy Oś**więcim*
ul. Zamkowa 12
32-600 Oświęcim
Tel. 33 844 95 00
www.gminaoswiecim.pl <file:///C:/Users/dgrela/Desktop/www.oswiecim-gmina.pl>

Gmina Oświęcim
*
*

1

udostępnienie informacji publicznej na wniosek przez TUSZYN w sprawie Monitoring samorządy #1695

Szanowni Państwo,
odpowiadając na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej udostępniam informację publiczną w następującym zakresie:
1. w Gminie Tuszyn obowiązuje uchwała dotycząca trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej http://www.tuszyn.info.pl/council/uchwaly_tresc/159_uchwala%20nr%20xxxiv_233_12.pdf
2. nie utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego
3. nie powołano w gminie radę oświatową,
4. w gminie obowiązuje uchwała dotycząca zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami
http://www.tuszyn.info.pl/council/uchwaly_tresc/246_801f3a87_uchwala_XXIX_222_16.pdf
http://www.tuszyn.info.pl/council/uchwaly_attach/_7ae3d3af_zal.1_uchwala_XXIX_222_16.pdf
5. liczba przyjętych uchwał przez radę: 2014r. - 123, 2015r. - 131, 2016r. – 120
6. liczba przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w latach: 2014r. – 0, 2015r. – 0, 2016r. – 4
7. nie utworzono młodzieżowej rady gminy
8. nie utworzono gminnej rady seniorów
9. w gminie wyodrębniono fundusz sołecki
http://www.tuszyn.info.pl/council/uchwaly_tresc/202_nr%20liv_413_14.pdf
10. w zakresie realizacji funduszu sołeckiego wydawane są zarządzenia organu w sprawie powołania komisji ds. badania wniosków składanych przez sołectwa z terenu gminy Tuszyn na dany rok – załącznik przykład zarządzenia
11. w gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski.
Z poważaniem
Beata Krawczyk
Sekretarz Gminy Tuszyn
tel. 42 232 13 83 w.22

1

Informacja publiczna przez JABŁONNA LACKA w sprawie Monitoring samorządy $327

Dzień dobry.

Urząd Gminy Jabłonna Lacka w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji
publicznej w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek.

Z poważaniem,

Monika Maliszewska

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KONSTANTYNÓW w sprawie Monitoring samorządy #1027

SCA.1413.4.2018
Konstantynów, dnia 22 stycznia 2018r.

STOWARZYSZENIE
Sieć Obywatelska Wachdog Polska
Warszawa
Ul. Ursynowska 22/2
Dotyczy sprawa- 4452@fedrowanie,siecobywatelska.pl.

1. W Gminie Konstantynów obowiązuje Uchwała Nr XXIV Rady Gminy Konstantynów z dnia 17 listopada 2017r. w sprawie „ Programu Współpracy Gminy Konstantynów z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok i. Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie
Wójt Gminy Konstantynów wydał Zarządzenie Nr 7/2018 z dnia 22 stycznia 2018 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2018 roku. Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie
2. W Gminie Konstantynów nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego ( art.41e ust.1 ustawy działalności pożytku publicznego i wolontariacie)
3. W gminie nie powołano rady oświatowej( art. 78 ust.1 Prawa oświatowego).
4. W gminie obowiązuje Uchwała Nr XXXIV/208/10Rady Gminy Konstantynów z dnia 24 września 2010 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami- Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie
5. W gminie w latach 2014- 2016 podjęto łącznie – 169 uchwał - rok 2014 56 uchwały, rok 2015- 59uchwał, rok 2016 – 54uchwały .
6. Liczba konsultacji społecznych rok 2014- 15 konsultacji, rok 2015 – 6konsultacji i rok 2016- 15 konsultacji.
7. W gminie nie utworzono młodzieżowej rady gminy ( art. 5b ust.2 ustawy o samorządzie gminnym).
8. Nie utworzono gminnej rady seniorów(art.5c ust.2 ustawy o samorządzie gminnym).
9. Uchwałą Nr XXI/143/17 z dnia 23 marca 2017 roku wyrażono zgodę na wyodrębnienie z budżetu gminy środków stanowiących fundusz sołecki w 2018 roku Strona BIP ugkonstantynow.bip.pl . Nie wydawano zarządzeń w związku z realizacją funduszu sołeckiego w 2018 roku.
10. W gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski

Z poważaniem
Anna Milańczuk

Urząd Gminy Konstantynów
tel. 83 341 41 92

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KONSTANTYNÓW w sprawie Monitoring samorządy #1027

SCA.1413.3.2018 Konstantynów, dnia 22 stycznia 2018r.

STOWARZYSZENIE
Sieć Obywatelska Wachdog Polska
Warszawa
Ul. Ursynowska 22/2
Dotyczy sprawa -5030@fedrowanie,siecobywatelska.pl.

1. W Gminie Konstantynów obowiązuje Uchwała Nr XXIV Rady Gminy Konstantynów z dnia 17 listopada 2017r. w sprawie „ Programu Współpracy Gminy Konstantynów z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2018 rok i. Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie
Wójt Gminy Konstantynów wydał Zarządzenie Nr 7/2018 z dnia 22 stycznia 2018 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w 2018 roku. Strona BIP ugkonstatynow.bip.lubelskie
2. W Gminie Konstantynów nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego ( art.41e ust.1 ustawy działalności pożytku publicznego i wolontariacie)
3. W gminie nie powołano rady oświatowej( art. 78 ust.1 Prawa oświatowego).
4. W gminie obowiązuje Uchwała Nr XXXIV/208/10Rady Gminy Konstantynów z dnia 24 września 2010 roku w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami- Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie
5. W gminie w latach 2014- 2016 podjęto łącznie – 169 uchwał - rok 2014 56 uchwały, rok 2015- 59uchwał, rok 2016 – 54uchwały .
6. Liczba konsultacji społecznych rok 2014- 15 konsultacji, rok 2015 – 6konsultacji i rok 2016- 15 konsultacji.
7. W gminie nie utworzono młodzieżowej rady gminy ( art. 5b ust.2 ustawy o samorządzie gminnym).
8. Nie utworzono gminnej rady seniorów(art.5c ust.2 ustawy o samorządzie gminnym).
9. Uchwałą Nr XXI/143/17 z dnia 23 marca 2017 roku wyrażono zgodę na wyodrębnienie z budżetu gminy środków stanowiących fundusz sołecki w 2018 roku Strona BIP ugkonstantynow.bip.lubelskie . Nie wydawano zarządzeń w związku z realizacją funduszu sołeckiego w 2018 roku.
10. W gminie nie funkcjonuje budżet obywatelski

Z poważaniem
Anna Milańczuk

Urząd Gminy Konstantynów
tel. 83 341 41 92

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez JABŁONNA LACKA w sprawie Monitoring samorządy $327

Dzień dobry.
Urząd Gminy Jabłonna Lacka w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej w załączeniu przesyła odpowiedź.
Z poważaniem,
Ewa Dorczuk

1

odpowiedź na wniosek informacja publiczna przez BARANÓW (woj. mazowieckie) w sprawie Monitoring samorządy $14

Dzień dobry

Bardzo proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości

Dziękuję

Wanda Wójtowicz

Inspektor w UG w Baranowie

2

odpowiedź informacja publiczna przez MEŁGIEW w sprawie Monitoring samorządy #1057

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9
stycznia 2018 r., na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 6 września
2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tj. Dz.U.2016.1764 z późn.
zm.) Urząd Gminy Mełgiew w załączeniu przekazuje odpowiedź.

Z poważaniem

Karolina Kamieniecka
Urząd Gminy Mełgiew

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9.01.2018 przez NOWOSOLNA w sprawie Monitoring samorządy #1641

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam Państwu odpowiedź na Państwa wniosek z dnia
9.01.2018 roku ws udostępniania informacji publicznej.

W razie pytań pozostaje do Państwa dyspozycji.

--
Pozdrawiam

Monika Perek-Jura
Kierownik Referatu Komunikacji SPołęcznej, Promocji i Obsługi Klienta
Urząd Gminy Nowosolna
92-703 Łódź, Rynek Nowosolna 1
tel: 42 616 45 30
fax 42 616 45 44
www.gminanowosolna.pl

1

informacja publiczna przez ŁĘCZNA w sprawie Monitoring samorządy #1050

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 09.01.2018 roku dot.
udostepnienia informacji publicznej.

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej str. 2 przez CZERWONAK w sprawie Monitoring samorządy $155

Z poważaniem,

Anna Kołodziejczak-Sobczak
Kierownik Wydziału Administracyjnego
tel. 61 654 42 16
Urząd Gminy Czerwonak [ http://www.czerwonak.pl/ | www.czerwonak.pl ]

ul. Źródlana 39
62-004 Czerwonak
Godziny przyjęć klientów: tel.: 61 654 42 04
fax: 61 812 02 70
pn. 9:00 - 17:00, wt.-pt. 7:30 - 15:00

2

Re: Fwd: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWE MIASTECZKO w sprawie Monitoring samorządy #1424

W dniu 2018-01-23 o 12:28, Justyna Majczak pisze:
>
>
>
>
> --- Treść przekazanej wiadomości ---
> Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
> Data: Tue, 09 Jan 2018 07:00:19 -0000
> Nadawca: sprawa-5215@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Odpowiedź-Do: sprawa-5215@fedrowanie.siecobywatelska.pl
> Adresat: sekretarz@nowemiasteczko.pl
>
>
>
> Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska wnosi o udostępnienie następujących informacji:
>
> - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,
>
Odp. Nie
> - czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
>
Odp. Nie
> - czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Odp. Nie
> - czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
Odp. Tak www.bip.nowemiasteczko.pl
> - informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,
Odp. BIP
> - informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
Odp. 2014 -2016 - jedne konsultacje zgodnie z procedurą
> - czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odp. Nie
> - czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odp. Nie
> - czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
>
Odp. Tak BIP
> - link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
Odp. BIP
> - czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
>
Odp. Nie
> - jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
> - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.
> Nie dotyczy
Danuta Wojtasik
> Wnosimy o udostępnienie wskazanych informacji w formie elektronicznej na adressprawa-5215@fedrowanie.siecobywatelska.pl
>
> Szymon Osowski, Bartosz Wilk - członkowie zarządu, zgodnie z zasadami reprezentacji
>
> --
> Sieć Obywatelska Watchdog Polska
> ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa
> tel: 22 844 73 55 | fax: 22 207 24 09
> www.siecobywatelska.pl
> www.watchdogportal.pl
> www.funduszesoleckie.pl
> www.informacjapubliczna.org
> NIP 526282872
> KRS 0000181348 Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez DĄBROWA CHEŁMIŃSKA w sprawie Monitoring samorządy #701

Dzień dobry.

W odpowiedzi na zapytanie o udzielenie informacji publicznej z dnia 9
stycznia 2018 r. informuję:

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie obowiązuje uchwała dot. trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie);

- w gminie nie powołano gminnej rady pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

- nie powołano rady oświatowej (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

- obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z
mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), link:
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=uchwaly&nid=6820&y=2016;

- Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku 2014 podjęła 99 uchwał w tym 25
uchwał w kadencji, która rozpoczęła się w roku 2014, w roku 2015 podjęto
100 uchwał, a w roku 2016 - 89 uchwał,

- w roku 2014 przeprowadzono 17 konsultacji z mieszkańcami gminy Dąbrowa
Chełmińska, w roku 2015 konsultacji nie przeprowadzano, w roku 2016
odbyły się 4 konsultacje z mieszkańcami,

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie powołano młodzieżowej rady gminy,

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie utworzono rady seniorów.

w gminie wyodrębniono fundusz sołecki, link do strony:
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=uchwaly&nid=5207&y=2014&q=wyodr%C4%99bnienie+funduszu+so%C5%82eckieg,

- zarządzenie Wójta Gminy dot. realizacji funduszu sołeckiego:
na rok 2017 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=6794&y=2016;
na rok 2016 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=6149&y=2015;
na rok 2015 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=5432&y=2014;
na rok 2014 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=4723&y=2013'

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie funkcjonuje budżet obywatelski.

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.

Dorota Kraska-Wadych

Sekretarz Gminy
Dąbrowa Chełmińska
tel. 52 38 16 047

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez DĄBROWA CHEŁMIŃSKA w sprawie Monitoring samorządy #701

Dzień dobry.

W odpowiedzi na zapytanie o udzielenie informacji publicznej z dnia 9
stycznia 2018 r. informuję:

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie obowiązuje uchwała dot. trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego
w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie);

- w gminie nie powołano gminnej rady pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

- nie powołano rady oświatowej (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

- obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z
mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), link:
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=uchwaly&nid=6820&y=2016;

- Rada Gminy Dąbrowa Chełmińska w roku 2014 podjęła 99 uchwał w tym 25
uchwał w kadencji, która rozpoczęła się w roku 2014, w roku 2015 podjęto
100 uchwał, a w roku 2016 - 89 uchwał,

- w roku 2014 przeprowadzono 17 konsultacji z mieszkańcami gminy Dąbrowa
Chełmińska, w roku 2015 konsultacji nie przeprowadzano, w roku 2016
odbyły się 4 konsultacje z mieszkańcami,

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie powołano młodzieżowej rady gminy,

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie utworzono rady seniorów.

w gminie wyodrębniono fundusz sołecki, link do strony:
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=uchwaly&nid=5207&y=2014&q=wyodr%C4%99bnienie+funduszu+so%C5%82eckieg,

- zarządzenie Wójta Gminy dot. realizacji funduszu sołeckiego:
na rok 2017 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=6794&y=2016;
na rok 2016 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=6149&y=2015;
na rok 2015 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=5432&y=2014;
na rok 2014 -
http://www.bip.dabrowachelminska.lo.pl/?app=zarzadzenia&nid=4723&y=2013'

- w gminie Dąbrowa Chełmińska nie funkcjonuje budżet obywatelski.

W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji.

Dorota Kraska-Wadych

Sekretarz Gminy
Dąbrowa Chełmińska
tel. 52 38 16 047

wersja elektroniczna odpowiedzi na pismo przez GÓRA KALWARIA w sprawie Monitoring samorządy $276

W związku z Państwa wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej
odpowiadam na następujące pytania:

/- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów
oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy
lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www
(link), pod którym jest dostępna ta uchwała,/

Informuję, że w gminie obowiązuje uchwaładot. trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej/./Link
_http://bip.gorakalwaria.pl/public/get_file_contents.php?id=308698_

/- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),/

Informuję, że gmina nie powołała Gminnej Rady Działalności pożytku
publicznego.

/- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),/

Informuję, że w gminie nie powołano rady oświatowej.

/- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link)
BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,/

Informuję, że w gminie obowiązuje uchwała zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami. Link:
_http://bip.gorakalwaria.pl/public/get_file_contents.php?id=365247_

/- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych
latach 2014-2016,/

Przedstawiam następujące informacje i ilości uchwał Rady Miejskiej w
latach 2014-2016:

*

2014 rok – 153,

*

2015 rok – 172,

*

2016 rok – 176.

/- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,/

W 2016 roku przeprowadzono konsultacje społeczne dotyczące projektów
statutów sołectw w Gminie Góra Kalwaria

/- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/

Informuję, że w gminie utworzono młodzieżową radę gminy.

/- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o
samorządzie gminnym),/

Informuję, że w gminie utworzono gminną radę seniorów.

/- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o
funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony
www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to
wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna
jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie
funduszu sołeckiego,/

Informuję, że w gminie wyodrębniono fundusz sołecki.

Link do Uchwały Nr VIII/28/2015 Rady Miejskiej Góry Kalwarii z dnia 4
marca 2015 r.
_http://bip.gorakalwaria.pl/public/popup.php?id_menu_item=141569_

/- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w
związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,/

Link do obowiązujących zarządzeń w powyższym zakresie:
_http://bip.gorakalwaria.pl/public/get_file_contents.php?id=407255_

/- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) -
rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w
sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez
mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony
www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie
(uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),/

Informuję, że w gminie obowiązuje budżet obywatelski. Uchwała jest
dostępna pod linkiem:
_http://bip.gorakalwaria.pl/public/get_file_contents.php?id=332642_

-/jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w
oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami,
wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),/

Informuję, że w gminie funkcjonuje budżet obywatelski realizowany w
oparciu o konsultacje społeczne

/- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w
poszczególnych latach 2014-2016./
Informuję, że w latach 2014-2016 kwota budżetu obywatelskiego wynosiła
400 tyś zł./rocznie

Pozdrawiam,

Agnieszka Rutkowska-Komornik

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez CZERWONAK w sprawie Monitoring samorządy $155

Z poważaniem,

Anna Kołodziejczak-Sobczak
Kierownik Wydziału Administracyjnego
tel. 61 654 42 16
Urząd Gminy Czerwonak [ http://www.czerwonak.pl/ | www.czerwonak.pl ]

ul. Źródlana 39
62-004 Czerwonak
Godziny przyjęć klientów: tel.: 61 654 42 04
fax: 61 812 02 70
pn. 9:00 - 17:00, wt.-pt. 7:30 - 15:00

2