Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Informacja publiczna przez STARY SĄCZ w sprawie Monitoring samorządy #2042

Szanowni Państwo,

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o dostęp do informacji
publicznej.

Z wyrazami szacunku

Anna Plata

1

informacja_publiczna_7_2018 przez DOPIEWO w sprawie Monitoring samorządy $194

Dopiewo, 23 stycznia 2018 r.

ROA.1431.7.2018

Informację wytworzył(a): Damian Gryska (ROA), Małgorzata Mazurek (skarbnik)

Informację udostępnił: Maciej Kaczmarek, sekretarz Gminy

Data udostępnienia: 23.01.2018 r.

Podmiot udostępniający: Wójt Gminy Dopiewo, ul. Leśna 1c, 62-070 Dopiewo

Szanowny Panie,

Odpowiadając na Pana wniosek uprzejmie informuję, że:

1. W Gminie Dopiewo obowiązuje Uchwała Nr XXI/299/16 z dnia 29 sierpnia
2016 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosku o
realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej.

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=9371

2. W Gminie Dopiewo nie utworzono rady działalności pożytku publicznego.

3. W Gminie Dopiewo nie powołano rady oświatowej.

4. W Gminie Dopiewo obowiązuje Uchwała Nr XLVIII/382/05 w sprawie zasad i
trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Dopiewo.

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=1686

Obowiązuje także Uchwała Nr XXI/301/16 z dnia 29 sierpnia 2016 r. w sprawie
określenia zasad i trybu przeprowadzenia konsultacji społecznych z
mieszkańcami Gminy Dopiewo w sprawie budżetu obywatelskiego.

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=9373

5. Uchwały podjęte przez Radę Gminy Dopiewo w latach 2014-2016:

2014 -141

2015 -175

2016 -146

6. W latach 2014-2016 nie przeprowadzono konsultacji z mieszkańcami.

7. W Gminie Dopiewo utworzono Młodzieżową Radę Gminy. Kilka uchwał
obowiązuje równocześnie:

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=3423

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=3533

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?c=772

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=5678

8. W Gminie Dopiewo nie utworzono gminnej rady seniorów.

9. W Gminie Dopiewo nie wyrażono zgody na wyodrębnienie środków
stanowiących fundusz sołecki. Obowiązuje Uchwała Nr XXVII/369/17 z dnia 27
lutego 2017 r. w sprawie wyodrębnienia w budżecie gminy środków stanowiących
fundusz sołecki.

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=9801

10. W Gminie funkcjonuje budżet obywatelski oparty na uchwale link:

http://dopiewo.nowoczesnagmina.pl/?a=9373

11. W latach 2014-2016 nie było przewidzianych w budżecie Gminy Dopiewo
środków realizowanych w trybie budżetu obywatelskiego. W 2017 roku Gmina
przeznaczyła na ten cel 150.000,00 zł.

Z poważaniem

Maciej Kaczmarek

Sekretarz Gminy Dopiewo

<mailto:sekretarz@dopiewo.pl> sekretarz@dopiewo.pl

<http://www.dopiewo.pl> www.dopiewo.pl

tel. 61 890 63 52

udostępnienie informacji publicznej przez GÓRA KALWARIA w sprawie Monitoring samorządy $276

Przesyłam odpowiedź na pismo w sprawie informacji publicznej.

Pozdrawiam,

Agnieszka Rutkowska-Komornik
Kierownik Referatu Organizacyjno-Administracyjnego
Urząd Miasta i Gminy Góra Kalwaria

1

odpowiedź na wniosek przez GOLENIÓW w sprawie Monitoring samorządy $260

Goleniów, 23 stycznia 2018 r.

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Z poważaniem

Edyta Guzikiewicz - UGiM Goleniów

1

Pismo z UM Ełk, Symbol: O-OP.1431.3.2018.MKA [KWRID: 1949] przez EŁK w sprawie Monitoring samorządy $226

Dzień dobry,
Otrzymałeś pismo wysyłane automatycznie z systemu eDok z UM Ełk.

Informacje o otrzymanym piśmie:
-------------------------------
Symbol pisma: O-OP.1431.3.2018.MKA
Data pisma: 2018-01-23
Dotyczy: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Osoba do kontaktu: Michał Kawecki (Główny specjalista)
Telefon: 877326279

Informacje o sprawie z której pismo zostało wysłane:
----------------------------------------------------
Symbol sprawy: O-OP.1431.3.2018.MKA
Dotyczy: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej - Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog P
Symbol komórki: O-OP
Nazwa komórki: Biuro Organizacji Pracy
Osoba prowadząca sprawę: Michał Kawecki (Główny specjalista)
Telefon: 877326279

1

odpowiedź na wniosek dostęp do informacji publicznej przez KOZIELICE w sprawie Monitoring samorządy $457

W odpowiedzi na Państwa zapytanie informuję, że zostało ono
zakwalifikowane jako wniosek o udostępnienie informacji publicznej i
według aspektów prawnych regulujących to zagadnienie zostaje udzielona
odpowiedź:

- w Gminie Kozielice nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych
zasad oceny wniosków o realizację zadania publicznego, każdorazowo w
przypadku zamiaru zlecenia realizacji zadania publicznego jest
organizowany konkurs, który obwarowany jest regulaminem,

-nie tworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego,

-powołano gminną radę oświatową,

-uchwały zamieszczone są na stronie www.bip.kozielice.pl ich ilość można
sobie sprawdzić łącznie z treścią i ewentualnymi załącznikami,
zamieszczone są również zarządzenia Wójta regulujące poszczególne
zagadnienia, ich realizację oraz osoby odpowiedzialne za wykonanie,

-dokładnej liczby konsultacji z mieszkańcami nie mogę podać, ponieważ
zasięgamy opinii naszych mieszkańców wykorzystując różne okazjonalne
spotkania typu zebrania OSP, spotkania z okazji Święta Babi, Dziadka
itp. Uwzględniając zebrania wiejskie i konsultacje okazjonalne to było
ich około: 2014r. - ok. 25, 2015r. - ok. 50, 2016 r. - ok. 50,

-nie tworzono młodzieżowej rady gminy ani gminnej rady seniorów,

-nie wyodrębniano w latach 2014-16 funduszu sołeckiego a zarządzenia są
opublikowane na stronie adres podany powyżej,

-w gminie nie był wprowadzany budżet obywatelski.

Z poważaniem:

Mirosław Rabiega

zastepcawojta@kozielice.pl

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GOZDOWO w sprawie Monitoring samorządy $275

Dzień dobry,
W odpowiedzi na wniosek z dnia 9 stycznia 2018r. o udzielenie informacji publicznej, w formie zwrotnej podaję poniżej odpowiedzi na pytania zawarte we wniosku.
Z poważaniem

-------------------------------------------
Ewa Kolankiewicz
Inspektor ds. obsługi Rady Gminy, Rady Społecznej SPZOZ, Biuletynu Informacji Publicznej, MRG
Urząd Gminy w Gozdowie
ul. Krystyna Gozdawy 19
09-213 Gozdowo
tel. 24 364-48-39
e-mail: ekolankiewicz@gozdowo.eu
www.gozdowo.eu

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez KOLNO w sprawie Monitoring samorządy $420

Dzień Dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia 2018 r.
z poważaniem,
Ewelina Walendziak
UG Kolno
089 716 32 26

--
Urząd Gminy Kolno
Kolno 33; 11-311 Kolno
woj. warmińsko - mazurskie
tel./fax. 89 716 32 26
e-mail: ug_kolno@poczta.onet.pl
http://bip.kolno-gmina.pl

1

Urząd Miasta Tarnowa przez Tarnów w sprawie Monitoring samorządy #2055

Tarnów, dnia 23 stycznia 2018 r.
WOR-ROR.1431.9.2018

Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowa 22/2
02-605 Warszawa

W związku z Państwa wnioskiem, który wpłynął do Urzędu Miasta Tarnowa w dniu
9 stycznia 2018 r. o udostępnienie informacji publicznej, na podstawie art.
13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji
publicznej (Dz. U. 2016 r., poz. 1764 z późn. zm.), informuję, iż ze
względu na obszerny zakres danych zawartych we wniosku odpowiedź zostanie
udzielona Państwu w terminie do dnia 16 lutego 2018 r.

Z poważaniem
Iwona Bieńkowska
Główny Specjalista
Wydział Organizacyjny
Urząd Miasta Tarnowa

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez PARCZEW w sprawie Monitoring samorządy #1075

Dzień dobry,
w odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej Stowarzyszenia
Sieć Obywatelska Watchdog Polska z dnia 09.01.2018 r.informuję:
Ad 1. W Gminie Parczew podjęta została uchwała dotycząca trybu i
szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w
ramach inicjatywy lokalnej., link:
https://umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki//Uchwala_VII-39-2015.pdf
Ad 2. W Gminie Parczew nie utworzono gminnej rady działalności pożytku
publicznego.
Ad 3. W Gminie Parczew nie powołano rady oświatowej. Zadania rady oświatowej
zawarte w art. 78 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
realizuje Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Rekreacji działająca przy
Radzie Miejskiej w Parczewie.
Ad. 4 W Gminie Parczew obowiązuje uchwała Nr XIV/79/2007 Rady Miejskiej w
Parczewie z dnia 22 listopada 2007 r. w sprawie zasad i trybu
przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Parczew (Dz.
Urz. Woj. Lubelskiego z 2007 r. Nr 196, poz. 3693) - link
https://umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=67&p1=szczegoly&p2=423796
Ad. 5 Ilość uchwał podjętych przez Radę Miejską w Parczewie w latach:
- 2014 - 84 uchwały
- 2015 -115 uchwał
- 2016 -87 uchwał
Ad 6. W latach 2014-2016 przeprowadzono 3 konsultacje z przedstawicielami
organizacji pozarządowych działającymi na terenie gminy w sprawie uchwalenia
rocznego programu współpracy Gminy Parczew z organizacjami pozarządowymi
oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie. Gmina Parczew organizowała również otwarte
spotkania konsultacyjne dla organizacji pozarządowych przy opracowywaniu
dokumentów strategicznych Gminy Parczew w liczbie około 6 spotkań.
Ad. 7 Uchwałą Nr XXI/130/08 Rady Miejskiej w Parczewie z dnia 25 czerwca
2008 r., powołana została Młodzieżowa Rada Miejska, która funkcjonowała w
2009 r. Aktualnie w Gminie Parczew nie ma młodzieżowej rady gminy.
Ad 8 W Gminie Parczew nie utworzono gminnej rady seniorów (art. 5c ust. 2
ustawy o samorządzie gminnym),
Ad. 9 W Gminie Parczew wyodrębniono fundusz sołecki, link
https://umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=67&p1=szczegoly&p2=785370
Ad. 10 Zarządzenie Burmistrza Parczewa w sprawie podziału zadań związanych z
realizacją funduszu sołeckiego, link
https://umparczew.bip.lubelskie.pl/index.php?id=71&p1=szczegoly&p2=1124699
Ad. 11 W Gminie Parczew nie funkcjonuje budżet obywatelski. Jedna edycja
budżetu obywatelskiego miała miejsce w roku 2014, na który przeznaczona była
kwota 250.000,00 zł, wydatkowana została w 2015 r, linki:
https://umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/1uchwala_XLII-305-2014_budzet_obywatelski.pdf
oraz https://umparczew.bip.lubelskie.pl/upload/pliki/zarzadzenie_519-14.pdf

Z poważaniem
Agnieszka Hawryluk
Sekretarz Gminy Parczew
Urząd Miejski w Parczewie
ul. Warszawska 24, 21-200 Parczew
tel. 83 355-12-24
fax 83 355-12-26

-----Oryginalna wiadomość-----

Odpowiedź na wniosek przez CZARNA BIAŁOSTOCKA w sprawie Monitoring samorządy $139

Szanowni Państwo

Przesyłam w załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek z dnia 10 stycznia 2018
r.

Pozdrawiam

Bożena Kucharewicz

Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

16-020 Czarna Białostocka, ul. Torowa 14A

tel. 85-713-13-40, fax. 85-713-13-49

<http://www.czarnabialostocka.pl/> www.czarnabialostocka.pl,
<mailto:um@czarnabialostocka.pl> um@czarnabialostocka.pl

2

odpowiedź na informację przez GŁOWNO w sprawie Monitoring samorządy #1587

*Stowarzyszenie
Sieć Obywatelska
Watchdog Polska*

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji w zakresie określonym
w e-mailu z dnia 9 stycznia 2018r., przekazuję poniżej odpowiedzi na
zadane pytania.

Ad 1. Nie

Ad 2. Nie

Ad 3. Nie

Ad 4. W Gminie Miasta Głowno obowiązuje Uchwała
NrXXXII/208/16RadyMiejskiej w Głowniez dnia5 października2016 r.w
sprawie określeniaszczegółowegosposobu konsultowania z radami
działalnościpożytkupublicznegolub organizacjamipozarządowymii podmiotami
wymienionymi w art.3 ust.3 ustawy zdnia 24 kwietnia 2003 r. o
działalnościpożytkupublicznego
i o wolontariacie, projektów aktów prawa miejscowego w
dziedzinachdotyczącychdziałalnościstatutowejtychorganizacji; adres strony:
https://www.glowno.pl/redir,uchwaly?akcja=openFile&rodzaj=0&id=4864

Ad 5. Liczba podjętych uchwał w latach 2014-2016:

 -2014 – 110

- 2015 – 114

- 2016 – 109

Ad 6. Liczba przeprowadzonych konsultacji (z mieszkańcami, organizacjami
pozarządowymi) ogółem:

- 2014 – 2

- 2015 – 2

- 2016 – 4

Ad 7. Utworzono Młodzieżową Radę Miejską w Głownie, która funkcjonuje od
15 stycznia 2009 roku.

Ad 8. Nie

Ad 9. Nie

Ad 10. Nie dotyczy

Ad 11. Tak, w Gminie Miasta Głowno funkcjonuje budżet obywatelski.
Podstawa prawna jego wprowadzenia: uchwała Nr XXV/164/16 z dnia 27
kwietnia 2016r.
Link do ww. uchwały: https://www.glowno.pl/redir,uchwaly?search=2016

Link do uchwały dostępny jest również na stronie internetowej Budżetu
Obywatelskiego Miasta Głowna:

https://budzet.glowno.pl/pliki/files_b361546d8e73d5bd721c55759e7c2fa9358005.pdf

Ad 12. W Gminie Miasta Głowno budżet obywatelski ma formę konsultacji z
mieszkańcami.

Ad 13. W pierwszej edycji budżetu obywatelskiego Miasta Głowna na rok
2017 - 150.000 zł.

W drugiej edycji budżetu obywatelskiego Miasta Głowna na rok 2018
-150.000 zł.

Z poważaniem

Barbara Lisowska

Urząd Miejski w Głownie

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez BIAŁA w sprawie Monitoring samorządy #1553

Dzień dobry,

 W załączniku przesyłam odpowiedź na złożony wniosek.

Edyta Dębska

Urząd Gminy Biała

W dniu 2018-01-09 o 07:56, sprawa-3708@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

1

Gmina Urszulin - odpowiedź na wniosek przez URSZULIN w sprawie Monitoring samorządy #1141

--
Urząd Gminy Urszulin - Sekretariat
ul. Kwiatowa 35
22-234 Urszulin
NIP 565-13-13-932
tel.: 082 571-30-24
fax: 082 571-30-01

2

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez IŁŻA w sprawie Monitoring samorządy $319

Dzień dobry

W odpowiedzi na Państwa wniosek, w załączeniu przesyłam stosowne pismo.

Uprzejmie proszę o potwierdzenie otrzymania wiadomości.

Pozdrawiam

W dniu 09.01.2018 o 07:56, sprawa-4236@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
------------------------------------------------------------------------
*Urząd Miejski w Iłży*
ul. Rynek 11
27-100 Iłża
NIP 796- 152-92-83
*Kontakt:*
Sekretariat
tel: 048 616 31 35
fax: 048 616 33 00
sekretariat@ilza.pl lub ilza@ilza.pl

1

Fwd: informacja publiczna przez KWIDZYN w sprawie Monitoring samorządy $499

--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: informacja publiczna
Data: Tue, 23 Jan 2018 12:04:09 +0100
Nadawca: Natalia Krieger <nkrieger@kwidzyn.pl>
Odpowiedź-Do: nkrieger@kwidzyn.pl
Firma/Organizacja: Urząd Miejski Kwidzyn
Adresat: sprawa-4562@fedrowanie.siecobywatelska.pl

Dzień Dobry,

w załączeniu przesyłam Państwu informacje odnośnie Państwa wniosku o
udostępnienie informacji publicznej.

--

Z poważaniem

Natalia Krieger

Urząd Miejski Kwidzyn
tel(+4855) 6464 737

1

informacja publiczna przez KWIDZYN w sprawie Monitoring samorządy $499

Dzień Dobry,

w załączeniu przesyłam Państwu informacje odnośnie Państwa wniosku o
udostępnienie informacji publicznej.

--

Z poważaniem

Natalia Krieger

Urząd Miejski Kwidzyn
tel(+4855) 6464 737

1

FW: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez LEŚNAPODLASKA w sprawie Monitoring samorządy #1040

IP.1431.5.2018
W odpowiedzi nr 5. Wkradła się pomyłka, policzona została tylko obecna kadencja. Do 13 podjętych uchwał tej kadencji należy doliczyć jeszcze 33 poprzedniej.

Z poważaniem,
Anna Bąkowska
UG Leśna Podlaska

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez GRODZIEC w sprawie Monitoring samorządy $291

Urząd Gminy Grodziec w załączeniu przesyła odpowiedź na wniosek z dnia 9 stycznia 2018 roku
o udzielenie informacji publicznej.

Sekretarz Gminy Grodziec
Wiesława Szeflińska

1

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej- odp. Gmina Dźwierzuty przez DŹWIERZUTY w sprawie Monitoring samorządy $222

Dzień dobry.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

--
Pozdrawiam,

Anna Dudzińska
Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy
Urząd Gminy Dźwierzuty
tel.: 89 621 03 95
fax: 89 621 12 33
e-mail: rada@ug-dzwierzuty.pl

1

odpowiedź -informacja publiczna przez BOBOWO w sprawie Monitoring samorządy $55

Dzień dobry

Stosownie do wniosku z dnia 9.01.2018 r. Stowarzyszenia Sieć Obywatelska
Watchdog Polska udostępnia się następujące informacje:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,

Ad. NIE

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

Ad. NIE

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

Ad. NIE

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,

Ad. Uchwała XI/88/16

http://bip.ugbobowo.nv.pl/Article/id,219.html

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,

Ad. 2014 - 68 uchwał , 2015 - 75 uchwał, 2016 - 73 uchwały.

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,

Ad. 2014 - 1, 2015 - 2, 2016 - 1.

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Ad. NIE

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),

Ad. NIE

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

Ad. TAK Uchwała Nr XXVII/231/14

http://bip.ugbobowo.nv.pl/Article/get/id,16237.html

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

Ad. Nie wydawano zarządzeń.

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

Ad. NIE dotyczy

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),

Ad. NIE dotyczy

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.

Ad. Nie dotyczy

Z poważaniem

Elżbieta Ratyńska

odpowiedź przez GIELNIÓW w sprawie Monitoring samorządy $242

Witam.

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek z dnia 9.01.2018r.

Pozdrawiam

Joanna Wardecka

2

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWOGRÓD BOBRZAŃSKI w sprawie Monitoring samorządy #1425

Nowogród Bobrzański 22.01.2018 r.

Sprawa-5216@fedrowanie.siecobywatelska.pl
Szymon Osowski, Bartosz Wilk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska

ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa

SE.1431.05.2018.MS

W odpowiedzi na wniosek z dnia 9 stycznia 2018 r., przekazujemy informacje:

1/ czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizacji zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeżeli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała.
Odpowiedź: w gminie Nowogród Bobrzański nie uchwalono w/w uchwały.
2/ czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
Odpowiedź: została utworzona gminna rada działalności pożytku publicznego – Uchwała nr LVI/351/10 Rady Miejskiej z dnia 30.09.2010
3/ czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Odpowiedź: nie powołano.
4/ czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),?a jeżeli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,
Odpowiedź: obowiązuje uchwała nr XLII/294/2006 Rady Miejskiej w Nowogrodzie Bobrzańskim z dnia 28 sierpnia 2006 r. w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami gminy Nowogród Bobrzański. Link - http://bip.nowogrodbobrz.pl/216/Konsultacje_Spoleczne/
5/ informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w latach 2014-2016,
Odpowiedź: podjęto 291 uchwał.
6/ informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
Odpowiedź: 8
7/ czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odpowiedź: nie została utworzona.
8/ czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),
Odpowiedź: nie została utworzona.
9/ czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeżeli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeżeli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego
Odpowiedź – w gminie Nowogród Bobrzański wyodrębniono fundusz sołecki - Uchwała nr XXIV/144/2016 z 22.03.2016 link:
http://bip.nowogrodbobrz.pl/akty/123/662/Wyodrebnienia_w_budzecie_Gminy_Nowogrod_Bobrzanski_srodkow_stanowiacych_fundusz_solecki/
10/ link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją? funduszu sołeckiego w gminie,
Odpowiedź: brak zarządzeń dot. realizacji funduszu sołeckiego
11/ czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeżeli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Odpowiedź: w gminie Nowogród Bobrzański w ramach budżetu obywatelskiego funkcjonuje program „Pomysł do budżetu http://bip.nowogrodbobrz.pl/system/obj/3285_Zarzadzenie_burmistrza_nr_56_2017.pdf
12/ jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż forma konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
Odpowiedź: jest realizowany w formie „Pomysłu do budżetu”
13/ jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.
Rok 2014
Pomysł do budżetu 2014
Brak
Rok 2015
Pomysł do budżetu 2015
100 tys. zł dla pomysłu zlokalizowanego na terenie miasta Nowogród Bobrzański
120 tys. zł dla pomysłów zlokalizowanych na terenie gminy Nowogród Bobrzański (z wyłączeniem miasta Nowogród Bobrzański)
Rok 2015
Pomysł do budżetu 2016
100 tys. zł dla pomysłu zlokalizowanego na terenie miasta Nowogród Bobrzański
140 tys. zł łącznie dla pomysłów zlokalizowanych na terenie gminy Nowogród Bobrzański (z wyłączeniem miasta Nowogród Bobrzański) z podziałem sołectw na 4 grupy według liczby mieszkańców:
• 1 grupa do 15 tys. zł,
• 2 grupa do 25 tys. zł,
• 3 grupa do 40 tys. zł,
• 4 grupa do 60 tys. zł
Rok 2016
Pomysł do budżetu 2017
100 tys. zł dla pomysłu zlokalizowanego na terenie miasta Nowogród Bobrzański
140 tys. zł łącznie dla pomysłów zlokalizowanych na terenie gminy Nowogród Bobrzański (z wyłączeniem miasta Nowogród Bobrzański) z podziałem sołectw na 4 grupy według liczby mieszkańców:
• 1 grupa do 15 tys. zł,
• 2 grupa do 25 tys. zł,
• 3 grupa do 40 tys. zł,
• 4 grupa do 60 tys. zł

Pozdrawiam
Marta Świątkowska
Stanowisko ds. obsługi sekretariatu

_____________________________________

Urząd Miejski w Nowogrodzie Bobrzańskim
ul. Słowackiego 11, 66-010 Nowogród Bobrz.
web: nowogrodbobrz.pl
email: now.bobrz.um@post.pl
tel/fax. +48 068 329 09 62-64

___________________________________________________________________________________________
Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki są przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są państwo zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość ze swojego systemu, a także nie powinni Państwo ujawniać otrzymanych informacji nikomu ani sporządzać/zachowywać/dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji.

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Kraków w sprawie Monitoring samorządy #1963

Panowie
Szymon Osowski,
Bartosz Wilk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail:sprawa-4497@fedrowanie.siecobywatelska.pl

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia br.

Z wyrazami szacunku,

Małgorzata Czeluśniak
podinspektor

________________________________
[Opis: Opis: Opis: cid:image001.jpg@01D29BE0.4A445EE0]

Urząd Miasta Krakowa
Wydział Organizacji i Nadzoru
Referat ds. Organizacyjnych i Interpelacji
Pl. Wszystkich Świętych 3-4,
31-004 Kraków

tel. +48 12 616 1442

2

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez Kraków w sprawie Monitoring samorządy #1963

Panowie
Szymon Osowski,
Bartosz Wilk
Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2
02-605 Warszawa
e-mail:sprawa-4497@fedrowanie.siecobywatelska.pl

w załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 9 stycznia br.

Z wyrazami szacunku,

Małgorzata Czeluśniak
podinspektor

________________________________
[Opis: Opis: Opis: cid:image001.jpg@01D29BE0.4A445EE0]

Urząd Miasta Krakowa
Wydział Organizacji i Nadzoru
Referat ds. Organizacyjnych i Interpelacji
Pl. Wszystkich Świętych 3-4,
31-004 Kraków

tel. +48 12 616 1442

2