Województwo Liczba spraw Liczba spraw w kwarantannie
Dolnośląskie1680
Kujawsko-Pomorskie1440
Lubelskie2120
Lubuskie820
Łódzkie1770
Małopolskie1820
Mazowieckie3130
Opolskie710
Podkarpackie1590
Podlaskie1180
Pomorskie1210
Śląskie1670
Świętokrzyskie1010
Warmińsko-Mazurskie1160
Wielkopolskie2240
Zachodniopomorskie1110

Listy

Wysyłanie wiadomości e-mail: Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska -odpowiedź na wniosek przez MASZEWO w sprawie Monitoring samorządy #1749

Dzień dobry!
W załączeniu odpowiedź na Państwa wniosek.

Pozdrawiam
Elżbieta Ptasznik
Biuro Rady Miejskiej w Maszewie

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami (plikami
lub łączami):

Stowarzyszenie Sieć Obywatelska Watchdog Polska -odpowiedź na wniosek

1

PG.140.1.10.2018 przez RUCIANE-NIDA w sprawie Monitoring samorządy #1968

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<HTML><HEAD>

<META content="text/html; charset=utf-8" http-equiv=content-type>

<META name=GENERATOR content="MSHTML 11.00.9600.18639"></HEAD>

<BODY>

<P><FONT size=2 face="">Dzień dobry,<BR>w załączeniu przesyłam odpowiedzi na

wniosek o udostępnienie informacji publicznej.<BR><BR><BR>Z

pozdrowieniami:<BR>Inspektor ds. Promocji Gminy<BR>Grzegorz Stanisław

Albin<BR>Urząd Miasta i Gminy Ruciane-Nida<BR>Al. Wczasów 4<BR>12-220

Ruciane-Nida<BR>e-mail: grzegorz.albin@ruciane-nida.pl<BR>tel. 87 42 54

431<BR><BR><BR></P></FONT></BODY></HTML>

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWOGARD w sprawie Monitoring samorządy #1757

Dzień dobry,

w załączniku przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji
publicznej.

Pozdrawiam

W dniu 30.01.2018 o 21:49, sprawa-6238@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:
--
Sekretariat UM
Plac Wolności 1
72-200 Nowogard
tel 91 39 26 200/201
fax 91 39 26 206

2

Przeczytano: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WIĄZOWNICA w sprawie Monitoring samorządy #2259

Twoja wiadomość

Do: sekretarz@wiazownica.com
Temat: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Wysłano: 2018-01-30 21:52

odczytano w dniu 2018-02-12 08:08.

Fw: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez OSINA w sprawie Monitoring samorządy #1759

W odpowiedzi na Państwa wniosek przekazuję poniższe odpowiedzi:

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art.
19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest
dostępna ta uchwała,
Odp. Uchwała taka nie została podjęta

- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust.
1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),
Odp. Nie utworzono takiej rady

- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),
Odp. Nie powołano takiej rady

- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a
jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym
jest dostępna ta uchwała,
Odp. Uchwała Nr XL /233/2010 Rady Gminy Osina z dnia 9 września 2010 roku w
sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami
pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o
działalności pożytku publicznego i wolontariacie projektów aktów prawa
miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych
organizacji oraz projektów rocznych programów współpracy z tymi
organizacjami.
http://bip.osina.pl/strony/532.dhtml

- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach
2014-2016,
Odp. 2016 r. – 60 uchwał,
2015 r. – 43 uchwały,
2014 r. – 61 uchwał,

- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w
poszczególnych latach 2014-2016,
Odp. 2016 r. – 1,
2015 r. – 1,
2014 r. – 1,

- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),
Odp. Nie utworzono takiej rady

- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym),
Odp. Nie utworzono takiej rady

- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu
sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link),
pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na
wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu
strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o
odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,
Odp. Uchwała Nr XXXII-195-2014 z dnia 31 marca 2014 r w sprawie wyrażenia
zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego
http://bip.osina.pl/unzip/1173.dhtml

- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z
realizacją funduszu sołeckiego w gminie
Odp. Zarządzenie Nr 190/2014 Wójta Gminy Osina z dnia 18 kwietnia 2014
roku w sprawie ustanowienia Zasad wydatkowania Funduszu Sołeckiego w Gminie
Osina
http://bip.osina.pl/strony/2160.dhtml

- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany
jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie
przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców
projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod
którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie
budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),
Odp. Nie funkcjonuje taki budżet

- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu
o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o
wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski
(partycypacyjny),
Odp. Nie funkcjonuje taki budżet

- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych
latach 2014-2016.
Odp. Nie dotyczy

Z poważaniem
Emilian Pisarek
Sekretarz Gminy Osina

(bez tematu) przez PUCK w sprawie Monitoring samorządy #2084

W załączeniu przesyłam odpowiedzi na wniosek.
pozdrawiam

Bernadeta Thrun
Urząd Gminy Puck
ul. 10 Lutego 29
84-100 Puck
tel. 58 673-56-40

3

Re: Fwd: Fwd: Fwd: Fwd: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez RAWICZ w sprawie Monitoring samorządy #1866

Sieć Obywatelska Watchdog Polska
ul. Ursynowska 22/2 | 02-605 Warszawa

W odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej informuję, że w gminie Rawicz nie powołano rady oświatowej w myśl art. 78 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 59 ze zm. 949 i 2203).

Z poważaniem
Anna Nowak
Urząd Miejski Gminy Rawicz
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych

W dniu 08.02.2018 o 13:10, Biuro Rady Miejskiej Gminy Rawicz pisze:

informacja publiczna przez KŁODAWA w sprawie Monitoring samorządy $408

Kłodawa, 09.02.2018r.

    W odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej
Burmistrz Kłodawy informuje co następuje:

- w gminie nie funkcjonuje uchwała dotycząca trybu i szczegółowych
kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach
inicjatywy lokalnej,
- nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego,
- w gminie nie powołano rady oświatowej,
- w gminie funkcjonuje uchwała dotycząca konsultacji z mieszkańcami,
- w latach 2014-2016 Rada Miejska w Kłodawie przyjęła 273 uchwały,
- w latach 2014-2016 przeprowadzono 2 razy konsultacje z mieszkańcami,
- w gminie nie funkcjonuje młodzieżowa rada gminy,
- w gminie nie utworzono rady seniorów,
- w budżecie gminy wyodrębniono środki na fundusz sołecki,
- od roku 2016 w gminie funkcjonuje budżet obywatelski. Konsultacje z
mieszkańcami oparte są na zarządzeniu burmistrza,
- budżet obywatelski w roku 2016 wynosił 300.000 zł.

Równocześnie informuję, że wszelkie uchwały, zarządzenia dotyczące w/w
kwestii dostępne są na stronie BIP Gminy Kłodawa -
http://bip.klodawa.wlkp.pl/.

Z poważaniem
Dawid Pudło
Kierownik Referatu Oświaty, Kultury i Sportu
Urząd Miasta i Gminy w Kłodawie
ul. Dąbska 17, 62-650 Kłodawa
tel. /63/ 2730622 w. 110

odpowiedź na wniosek przez RASZKÓW w sprawie Monitoring samorządy #1865

1

Re: Wniosek oudostępnienieinformacji publicznej przez WIERZBNO w sprawie Monitoring samorządy #2441

Wierzbno, dnia 9 lutego 2018 r.OR.1431.8.2018Sieć Obywatelska Watchdog Polskaul. Ursynowska 22/202-605 WarszawaW odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 30 stycznia 2018 r. uprzejmie informuje, iż w Gminie Wierzbno:1) nie obowiązuje uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny
wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
(art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie);2) nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego (art. 41e
ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie);3) nie powołano rady oświatowej (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego);4) obowiązuje uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania
konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie
gminnym). Treść uchwały została opublikowana pod adresem: http://bip.gminawierzbno.pl/tmp/51692279-ucwaXNa_nr_171.pdfTreść str. 1 załącznika do uchwały została opublikowana pod adresem: http://bip.gminawierzbno.pl/tmp/51692769-zaXNzecznik_nr_1_do_uchwaXNy_171.pdfTreść str. 2 załącznika do uchwały została opublikowana pod adresem: http://bip.gminawierzbno.pl/tmp/51693070-zaXNzecznik_nr_1_do_ucwaXNy_171_1.pdf5) Rada Gminy podjęła:a) w 2014 roku 40 uchwał, b) w 2015 roku - 47 uchwał, c) w 2016 roku - 69 uchwał;6) przeprowadzono a) w 2014 roku - 1 konsultacje, b) w 2015 roku - 2 konsultacje, c) w 2016 roku - 1 konsultacje;7) nie utworzono młodzieżowej rady gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym);8) nie utworzono gminnej rady seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym);9) nie wyodrębniono funduszu sołeckiego. Treść uchwały Rady Gminy Wierzbno w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy na 2017 rok została opublikowana pod adresem http://bip.gminawierzbno.pl/tmp/2880117160-uchwala_XIV_74_2016_z_dnia_30_marca_2016.pdf 10) nie posiada wydzielonych zarządzeń Wójta wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego;11) nie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny);12) nie dotyczy;13) nie dotyczy.Z poważaniem,Monika GrabowskaReferent ds. sekretariatu i obsługi organów gminy-- Urząd Gminy w WierzbnieWierzbno 9007-111 Wierzbnotel. 25 793 44 95

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez NOWY STAW w sprawie Monitoring samorządy #2068

W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 30.01.2018 r.

Anna Majewska
Sekretarz Gminy
82-230 Nowy Staw
ul. Gen. Józefa Bema 1
tel. 55 271 51 10 w. 25
e-mail: sekretarz@nowystaw.pl

1

Odpowiedź na wniosek o udostępnienie inf. publicznej Gmina Zbójna przez ZBÓJNA w sprawie Monitoring samorządy #2192

Dzień Dobry, w załączniku przekazuję odp. na wniosek o udostępnienie informacji publicznej. Z poważaniem, Marta Poreda UG Zbójna

1

odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji publicznej przez PIASECZNO w sprawie Monitoring samorządy #2328

Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź na Państwa wniosek w sprawie udostępnienia informacji publicznej z dnia 30 stycznia 2018 r.

Ewelina Seroczyńska

Wydział Kadr i Administracji
Urząd Miasta i Gminy Piaseczno
tel. 70 17 575

1

UM Siedlce informacja publiczna - uchwały, konsultacje, budzet obywatelski przez Siedlce w sprawie Monitoring samorządy #2382

<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40"><head><meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2"><meta name=Generator content="Microsoft Word 12 (filtered medium)"><style><!--
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:"Cambria Math";
panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4;}
@font-face
{font-family:Calibri;
panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";}
a:link, span.MsoHyperlink
{mso-style-priority:99;
color:blue;
text-decoration:underline;}
a:visited, span.MsoHyperlinkFollowed
{mso-style-priority:99;
color:purple;
text-decoration:underline;}
span.Stylwiadomocie-mail17
{mso-style-type:personal-compose;
font-family:"Calibri","sans-serif";
color:windowtext;}
.MsoChpDefault
{mso-style-type:export-only;}
@page WordSection1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt;}
div.WordSection1
{page:WordSection1;}
--></style><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapedefaults v:ext="edit" spidmax="1026" />
</xml><![endif]--><!--[if gte mso 9]><xml>
<o:shapelayout v:ext="edit">
<o:idmap v:ext="edit" data="1" />
</o:shapelayout></xml><![endif]--></head><body lang=PL link=blue vlink=purple><div class=WordSection1><p class=MsoNormal><o:p>&nbsp;</o:p></p></div></body></html>

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŁANIĘTA w sprawie Monitoring samorządy #1623

W związku ze złożonym wnioskiem o udzielenie informacji poniżej podaję odpowiedzi.
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała, -*_nie obowiązuje _*
- czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), -
*_nie utworzono gminnej rady pożytku publicznego_ *
- czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),-***_nie powołano rady oświatowej_***
- czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,-*_uchwała zostanie podjęta w marcu br._***
- informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,-**_*w roku 2014 - 58 , 2015- 63, 2016 47 uchwał*_
- informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,
- czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),*_- nie utworzono_*
- czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), -*_nie utworzono _*
- czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,*- _nie wyodrębniano funduszu sołeckiego _*
- link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,
- czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty,a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),*_- nie funkcjonuje budżet obywatelski _*
- jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),
- jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

Z wyrazami szacunku.
Zbigniew Filipiak
Sekretarz Gminy

W dniu 2018-01-09 o 08:01, sprawa-5332@fedrowanie.siecobywatelska.pl pisze:

wniosek o udostępnienie danych przez RESZEL w sprawie Monitoring samorządy #1966

W załączeniu przesyłam informację odpowiedzi na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

Pozdrawiam,
Karolina Breziuk
Referent
Urząd Gminy w Reszlu
89 755 39 09

1

Fw: odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MACIEJOWICE w sprawie Monitoring samorządy #2280

2

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez MACIEJOWICE w sprawie Monitoring samorządy #2280

Dzień dobry,
W załączeniu przesyłam odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej z dnia 30 stycznia 2018 r.
Z poważaniem
Milena Rogulska
podinspektor ds. obsługi Rady Gminy
Urząd Gminy w Maciejowicach
tel. 25 682 57 37 wew. 37

1

odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji przez RAWICZ w sprawie Monitoring samorządy #1866

Witam

Przesyłam w załączniku odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji.
Proszę o zwrotne potwierdzenie jego otrzymania.

Podaję linki zawarte w załączonym piśmie:

http://bip.rawicz.pl/artykul/825/6353/uchwala-nr-vii-39-15-rady-miejskiej-gminy-rawicz-z-dnia-25-marca-2015-roku

http://bip.rawicz.pl/artykul/825/6423/uchwala-nr-xii-106-2015-rady-miejskiej-gminy-rawicz-z-dnia-30-wrzesnia-2015r

http://www.prawomiejscowe.pl/UrzadMiejskiGminyRawicz/document/236742/Uchwa%C5%82a-XXXVI_383_17

http://bip.rawicz.pl/artykul/189/1065/uchwala-nr-xvii-131-12-rady-miejskiej-gminy-rawicz-z-dnia-28-marca-2012-roku

http://bip.rawicz.pl/artykul/825/6341/uchwala-nr-vi-31-15-rady-miejskiej-gminy-rawicz-z-dnia-4-marca-2015-roku

https://rawicz.budzet-obywatelski.org/

--

Pozdrawiam,
Anna Hamrol

Inspektor ds. Rozwoju Obszarów Wiejskich i Organizacji Społecznych
ul. Piłsudskiego 21
63-900 Rawicz
e-mail: ahamrol@rawicz.eu
tel. 65 546 76 69
www.rawicz.pl
www.facebook.pl/rawicz.otwarty

2

Wysyłanie wiadomości e-mail: 20180209131624484 przez SOBKÓW w sprawie Monitoring samorządy #2037

Przesyłam w załączeniu odpowiedź na wniosek o udzielenie informacji
publicznej z dnia 30.01.2018 r.
Marta Kwiecień
41 387 10 22 wewn. 13

Wiadomość jest gotowa do wysłania wraz z następującymi załącznikami (plikami
lub linkami):

20180209131624484

1

Miasto i Gmina Radoszyce - Odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez RADOSZYCE w sprawie Monitoring samorządy #2021

Dzień dobry,

Szanowni Państwo,

w załączeniu przekazuję odpowiedź Burmistrza Miasta i Gminy Radoszyce
Pana Michała Pękali - znak: OOG.1431.3.2018 na wniosek Członków Zarządu
Stowarzyszenia Sieć Obywatelska Watchdog Polska o udostępnienie
informacji publicznej z dnia 30 stycznia 2018 roku.

Uprzejmie proszę o potwierdzenie otrzymania niniejszego maila.

Z poważaniem

mgr Damian Rozmus

Podinspektor ds. Rady Miejskiej

Urząd Miasta i Gminy w Radoszycach
ul. Żeromskiego 28, 26 - 230 Radoszyce
tel. (41) 37-35-083 wew. 230, fax (41) 37-35-084

1

Re: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez WOLSZTYN w sprawie Monitoring samorządy #1920

W załączeniu odpowiedź na wniosek o udostępnienie informacji publicznej.

-----Oryginalna wiadomość-----

1

Odpowiedź - informacja publiczna przez RESKO w sprawie Monitoring samorządy #1773

Witam,

1) ad. pytanie nr 1 - tak, uchwała znajduje się na bip.resko.pl/prawo
lokalne/uchwały rady miejskiej/uchwały rady miejskiej 2010/sesja rady
miejskiej z dnia 30 września 2010 r./uchwała nr XLVI/299/10 w sprawie
określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację
zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
link:
http://bip.resko.pl/unzip/resko_3300/09_02_2018_12_30_09DOC090218-09022018125952.pdf

2) ad. pytanie nr 4 - tak, uchwała znajduje się na bip.resko.pl/prawo
lokalne/uchwały rady miejskiej/uchwały rady miejskiej 2005/sesja rady
miejskiej z 09.03.05/uchwała nr XXX/200/05 w sprawie zasad i trybu
przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy
link:
http://bip.resko.pl/pliki/resko/uchwaly/2005/XXX_200_05.pdf?PHPSESSID=8ed2d355f26ce3973516d3ff6b10f6f3

3) ad. pytanie nr 6 - informacje dostępne są na
bip.resko.pl/informacje/obwieszczenia i ogłoszenia

4) ad.pytanie nr 7 - tak, utworzono Młodzieżową Radę Miejską uchwałą
Rady Miejskiej w Resku nr VIII/54/15 z dnia 24 czerwca2015 r.

Z poważaniem
Joanna Kondrat

1

RE: Wniosek o udostępnienie informacji publicznej przez ŚREM w sprawie Monitoring samorządy #1897

W odpowiedzi na Państwa wniosek o udzielnie informacji publicznej poniżej przesyłamy odpowiedzi na przedmiotowe kwestie:

1) czy obowiązuje w gminie uchwała dot. trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (art. 19c ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link), pod którym jest dostępna ta uchwała,

- W gminie Śrem nie obowiązuje przedmiotowa uchwała.

2) czy utworzono gminną radę działalności pożytku publicznego (art. 41e ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie),

- W gminie Śrem nie utworzono gminnej rady działalności pożytku publicznego.

3) czy powołano w gminie radę oświatową (art. 78 ust. 1 Prawa oświatowego),

- W gminie Śrem nie powołano gminnej rady oświatowej.

4) czy obowiązuje w gminie uchwała dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami (art. 5a ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www (link) BIP, pod którym jest dostępna ta uchwała,

- W gminie Śrem obowiązuje uchwały dot. zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami:

Uchwala Rady Miejskiej w Śremie Nr 188/XIX/2016 z dnia 24 marca 2016 r. w sprawie przeprowadzania konsultacji dotyczących budżetu obywatelskiego

Uchwała Rady Miejskiej w Śremie Nr 380/XLVI/98 z dnia 6 maja 1998r. w sprawie zasad i tryby przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Śrem (w załączeniu).

Obecnie trwają prace nad nową uchwałą w przedmiotowym zakresie. Zmiana uchwały planowana jest w marcu 2018 roku.

5) informacji o liczbie przyjętych uchwał przez radę w poszczególnych latach 2014-2016,

Rada Miejska w Śremie:

w 2014 r. w okresie od stycznia do listopada - podjęto 127 uchwał; od listopada – grudnia ( nowa kadencja) podjęto 21 uchwał = RAZEM –podjęto 148 uchwał;

w 2015 r. podjęła 148 uchwał;

w 2016 r. podjęła 111 uchwał.

6) informacji o liczbie przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami w poszczególnych latach 2014-2016,

W przedmiotowym przedziale czasu w gminie Śrem przeprowadzono wyłącznie trzy konsultacje dotyczące budżetu obywatelskiego

7) czy utworzono młodzieżową radę gminy (art. 5b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),

W gminie Śrem nie utworzono młodzieżowej rady gminy.

8) czy utworzono gminną radę seniorów (art. 5c ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym),

W gminie Śrem nie utworzono gminnej rady seniorów.

9) czy wyodrębniono w gminie fundusz sołecki (art. 2 ust. 1 ustawy o funduszu sołeckim), a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o wyrażeniu zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego; jeśli nie, to wnosimy o wskazanie adresu strony www BIP (link), pod którym dostępna jest obowiązująca uchwała o odmowie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego,

W gminie Śrem wyodrębniono fundusz sołecki - Uchwała nr 446/XLIV/2014 Rady Miejskiej w Śremie z dnia 27 marca 2014 r. w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2015 roku (http://umsrem.bip.eur.pl/public/get_document_contents.php?id_contents=41848) zmieniona uchwałą nr 471/XLV/2014 z dnia 24 kwietnia 2014 r (http://umsrem.bip.eur.pl/public/get_document.php?id=37814&id_contents=41846)

10) link do obowiązujących zarządzeń organu wykonawczego, wydanych w związku z realizacją funduszu sołeckiego w gminie,

ZARZĄDZENIE NR 171/2017 BURMISTRZA ŚREMU z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie zasad i trybu wykonywania przez sołtysów przedsięwzięć wynikających z ustawy o funduszu sołeckim (http://umsrem.bip.eur.pl/public/get_document_contents.php?id_contents=49220)

11) czy w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) - rozumiany jako konsultacje społeczne, oparte na uchwale/zarządzeniu, w sprawie przeznaczenia części wydatków z budżetu gminy na wskazane przez mieszkańców projekty, a jeśli tak, to wnosimy o wskazanie adres strony www (link), pod którym dostępna jest uchwała/zarządzenie (uchwały/zarządzenia) w sprawie budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego),

W gminie Śrem funkcjonuje Budżet Obywatelski Śremu. Uchwała regulujące w załączeniu. Strona internetowa poświęcona Budżetowi Obywatelskiemu Śremu - budzetobywatelski.srem.pl

12) jeżeli w gminie funkcjonuje budżet obywatelski (partycypacyjny) w oparciu o inną konstrukcję prawną niż formę konsultacji z mieszańcami, wnosimy o wskazanie w jakiej formie

realizowany jest budżet obywatelski (partycypacyjny),

jw.

13) - jaka była kwota budżetu obywatelskiego (partycypacyjnego) w poszczególnych latach 2014-2016.

Kwoty i kryterium podziału wniosków Budżetu Obywatelskiego Śremu

Pierwsza edycja

Głosowanie 20 do 29 listopada 2015 r. – realizacja wybranych projektów 2016 r.

Pula Budżetu Obywatelskiego Śremu – 500.000 zł

- Projekt o charakterze ogólnogminnym - spełnia przynajmniej jedno z poniższych kryteriów: szacunkowy koszt realizacji przekracza kwotę środków projektu lokalnego, dotyczy potrzeb mieszkańców więcej niż jednego obszaru gminy Śrem, miejsce realizacji nie jest przypisane do jednego
z obszarów gminy Śrem. - 250.000 zł
- Projekt o charakterze lokalnym to taki, który dotyczy głównie potrzeb mieszkańców jednego z dwóch wyodrębnionych obszarów gminy Śrem:

- obszaru miejskiego: teren w granicach administracyjnych miasta Śrem 125.000 zł
-obszaru wiejskiego: teren w granicach sołectw. 125.000 zł

Druga edycja

głosowanie 16 września do 25 września 2016 r. – realizacja wybranych projektów 2017 r.

Pula Budżetu Obywatelskiego Śremu – 600.000 zł

- Projekt o charakterze ogólnogminnym - spełnia przynajmniej jedno z poniższych kryteriów: szacunkowy koszt realizacji przekracza kwotę środków projektu lokalnego, dotyczy potrzeb mieszkańców więcej niż jednego obszaru gminy Śrem, miejsce realizacji nie jest przypisane do jednego
z obszarów gminy Śrem. - 300.000 zł

- Projekt lokalny miejski - dotyczy potrzeb mieszkańców obszaru miejskiego - teren w granicach administracyjnych miasta Śrem - 150.000 zł
- Projekt lokalny wiejski - dotyczy potrzeb mieszkańców obszaru wiejskiego - teren w granicach sołectw - 150.000 zł

Trzecia edycja

głosowanie 15 września do 24 września 2017 r. – realizacja wybranych projektów nastąpi w 2018 r.

Pula Budżetu Obywatelskiego Śremu – 700.000 zł

- Projekt o charakterze ogólnogminnym - spełnia przynajmniej jedno z poniższych kryteriów: szacunkowy koszt realizacji przekracza kwotę środków projektu lokalnego, dotyczy potrzeb mieszkańców więcej niż jednego obszaru gminy Śrem, miejsce realizacji nie jest przypisane do jednego
z obszarów gminy Śrem. - 350.000 zł

- Projekt lokalny miejski - dotyczy potrzeb mieszkańców obszaru miejskiego - teren w granicach administracyjnych miasta Śrem - 175.000 zł
- Projekt lokalny wiejski - dotyczy potrzeb mieszkańców obszaru wiejskiego - teren w granicach sołectw - 175.000 zł

Adrian Wartecki

Pion Obsługi Inwestorów i Informatyzacji

Zespół Obsługi Inwestorów i Komunikacji Społecznej

Urząd Miejski w Śremie

Pl. 20 Października 1

63 - 100 Śrem

tel. +48 61 28 47 116

fax. +48 61 28 35 337

srem.pl

facebook.com/Gmina Śrem

2